Hakutulokset

  1. S

    Helmikuiset 2021

    Mä tuun vähän kurkistelemaan tänne, mulla olis siis omien laskujen mukaan la 29.1. mutta oon melkein varma että helmikuulle menee, tai esikoinen meni kans viikon verran yli lasketun ajan. Ja rupesin just miettimään että toisaalta sekin vähän ärsyttää kun tammikuisissa suurin osa on monta viikkoa...
  2. S

    Tammikuiset 2021

    Kuulostaa just niiltä, tavallaan vihloo tai särkee kohtua just muutaman sekunnin ajan silloin, kun vaihtaa asentoa tai yhtäkkiä lähtee liikkeelle tms. Mulla ollu ekassa raskaudessa myös ihan järkyttäviä kipuja, ilmeisesti kohdun kasvukipuja, jotka tuli vaan aika ajoin ja kesti jopa 10 min että...
  3. S

    Tammikuiset 2021

    Tsekkasin, että sinne hotelliinkaan ei tällä hetkellä saa tulla muita kuin äiti. Sithän se olis aika kurjaa olla siellä, jos tilanne on tammikuussa sama. Sit mieluummin ehkä osastolla jossa muita äitejä kans ja apua paremmin saatavilla.
  4. S

    Tammikuiset 2021

    Toivoisin kyllä, että tää tilanne olis tammikuussa jo toinen. Nyt esim ei mihinkään ultraankaan pääse tukihenkilöt mukaan ainakaan Helsingissä. Mitenköhän muuten esim naistenklinikan potilashotelli, onko kellään tietoa onko se käytössäkään nyt kun on tää tilanne? Meillä kuitenkin yksi lapsi...
  5. S

    Tammikuiset 2021

    En tiedä mikä antibiootti kyseessä, mutta joskus itekin oon selvittänyt että emätintulehduksen hoitoon käytettävät antibiootit on ainaki sellasia ettei saa alkoholia ottaa samaan aikaan, jos siis tulisi tarve selitellä :D ja samalla syyllä menis varmaan se, ettei sauno tai paljuile... Niin...
  6. S

    Tammikuiset 2021

    Ei olla vielä, tai haluaisin kyllä mut pari päivää ollut ihan hiljaista vaikka oon laittanu viestiä että liittyisin. Mut siis mielelläni siellä jakaisin juttuja ennemmin ku täällä :) onko @_hosuli_ saanu mun viestin? :)
  7. S

    Tammikuiset 2021

    Ihanku olisin jostain lukenu että nopea raskaushormonin nousu voi viitata monisikiöiseen tai tuulimunaan, hidas nousu taas kohdunulkoiseen... Vai muistankohan ihan väärin. Mutta monella tuntuu olevan toi kokemus että tuulimunassa nopeesti vahvistunu viivat ja oireet kovemmat.
  8. S

    Tammikuiset 2021

    Mullakin laskettu olis ihan tammikuun lopussa omien laskujen mukaan, eli melkein varmasti helmikuulle menee jo sillä perusteella kun esikoinenkin meni yliajalle... Mutta toisaalta sit kun on ite kuukauden myöhässä näistä jutuista niin tuntuuko se tylsältä, mietin vaan :D kun aina sitä pakosti...
  9. S

    Tammikuiset 2021

    Mä en oo vielä soittanu mutta koska mun ovis on ollu joskus kp 25 niin ajattelin suosiolla valehdella neuvolaan ton kuukautisten alkamisajan ainakin 10 pv myöhemmäksi. Muuten ei ikinä vastaa viikkoja...
  10. S

    Tammikuiset 2021

    Heippa, mä liityn myös mukaan jännäilemään! Tein siis eilen positiivisen testin, ja nyt oletettavasti olisi dpo11. En siis tikutellut ovista, mutta oletin sen olleen jo ohi päiviä sitten ja siinä sitten sen yhden ja ainoan ehkäisemättömän kerran jälkeen sain sellasia oireita jotka siihen yleensä...
  11. S

    Toiveissa vauva 2021

    Olin kans ihan satavarma ettei meidän tahdilla mitään vahinkoja käy, mutta ilmeisesti se ovulaatio sai sitten sellaset halut aikaan että osu oikeelle päivälle. Meillä siis ollu muuten tosi hiljasta kans, ainoastaan oviksen tienoilla itse oon ollu halukas ja sen jälkeen alkaa pms nostella päätään...
  12. S

    Toiveissa vauva 2021

    Tuntuu vähän epäreilulta kirjoittaa tätä, kun teillä useilla on niin paljon pettymyksiä takana. Pahoittelut niistä :( Mutta oon tosiaan tätä keskustelua seuraillut ja yhtäkkiä mulle tuli sellanen olo, että voisinkohan olla raskaana. Eilen illalla oli siis vähän omituinen, etova olo ja oon nyt...
  13. S

    Toiveissa vauva 2021

    Mulla ihan samanlaista kun jomottelu ovulaation aikana ja jälkeenkin. Oon usein luullut että ovis on jo ollut, mut sit tuleekin myöhemmin kun siihen taas liittyy sellasta selvää etomista. Pari kertaa oon jo luullu että raskausoireita mutta olikin vaan ovis. Eli ilmeisesti ennen ovista mulla noi...
  14. S

    Toiveissa vauva 2021

    Mulla kans! Siis vaihtelee tosi paljon kierron pituus enkä keksi muuta syytä ku imetys... Joskus joulun aikaan ku reissuissa piti pitkästä aikaa parina yönä imettää niin oli kierto joku 50 päivää.. :rolleyes:
  15. S

    Toiveissa vauva 2021

    Jos on ollu jotain stressiä tms mikä vaan on vaikuttanu, ja ovis onkin vasta nyt? Tai siis testin mukaan siltä vaikuttaa, ellei oo viallinen testi.
  16. S

    Toiveissa vauva 2021

    Joo mua ei myöskään korona huoleta tippaakaan, uskon että tosiaan ainoastaan se voi keskenmenoja ja ennenaikaisia synnytyksiä aiheuttaa. Mun eka raskaus meni kesken ja epäilen, että johtui nokkosrokosta, asiaa ei tietenkään tutkittu mitenkään. Sain rv8 jostain itikanpuremasta kauhean kutinan...
  17. S

    Toiveissa vauva 2021

    Ei nuo mittarit yleensä ehdi mitata lämpöä, kun se äänimerkki tulee, sehän tulee jo tosi nopeesti. Yleensä sen jälkeen nousee vielä muutaman kymmenyksen ainakin. Ihan yleisesti aina mitatessa pitäis pitää niin kauan kun se vielä nousee, yleensä joku 5 min riittää, tämä siis ihan sairaanhoitajan...
  18. S

    Toiveissa vauva 2021

    Tää ärsyttää mua kans ja pitkillä kerroilla olis helpostikin viikon heitto lasketussa ajassa. Siispä seuraavan raskauden kohdalla aion kyllä suoraan valehdella neuvolaan viimeisten kuukautisten alkamispäivän sen mukaan, että vastaisi tuota heidän käyttämää 28 päivän kiertoa. Jos kerran itse...
  19. S

    Toiveissa vauva 2021

    Ei oo taatusti mitään haittaa kun onhan se kohdunsuu kiinni. Yks tuttu käytti melko pian synnytyksen jälkeen ja kuulemma sai kauhean kipukohtauksen siitä alipaineesta, ei siis ollu vielä paikat sulkeutunu kunnolla. Mutta ei varmasti muuten oo haittaa, mahdollinen alkio on tosi hyvässä suojassa...
  20. S

    Toiveissa vauva 2021

    Voisiko olla kyseessä esim. joku puhjennut kysta munasarjoissa? Oon kuullut että se voi tehdä tollasta kipua. Varmasti menee kiireellisenä kun niin kova kipu, ja parempi on aina epäselvät kivut selvittää.

Yhteistyössä