Hakutulokset

  1. Silmu75

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    Onnea plussasta @Rusakkonen! ❤️ Olen monesti sinua miettinyt. Meillä toisen lapsen yrittäminen vaihtui sitten syöpäleikkaukseen, onneksi vaikuttaa löytyneen ennen leviämistö. Leikkaus viikon kuluttua.
  2. Silmu75

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    Meille tuli heti mutkia matkaan kun kävin maanantaina ultrassa tarkistuttamassa limakalvon tilannetta (ei siis ollut vielä mikään siirtokierto päällä sentään kun ei ole alkioitakaan, oli vaan niin niukat menkat viimeksi etten ollut varma oliko ne menkat lainkaan). Limakalvossa ei mitään...
  3. Silmu75

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    Meille löytyi uusi luovuttaja, toista lasta siis yritetään. Melkein samat ominaisuudet kuin edellisellä luovuttajalla. Tuntuu vain niin pitkältä tämä prosessi ennen kuin päästään edes alkioihin asti, jos päästään. Hoitosopimus on vielä voimassa ja mies kävi jo infektiokokeissa, niin nyt ei...
  4. Silmu75

    IVF/ICSI-hoidoissa oleville/sinne joutuville

    @Kissanmallas Mulle ei ole tehty ERAa enkä tiedä asiasta mitään, mutta eräässä face-keskustelussa lahjasoluhoidoissa olevalle oli sanottu, että ERAn tulos pätee vuoden verran. Muistankohan nyt ajan oikein… Mutta siis kannattaa vielä kysyä siitä lääkäriltä! Onnea @Katti75! <3 Musta myös tuntuu...
  5. Silmu75

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    @Ninnni Dextrassa on joskus ollut vuodenkin jono muilta kuulemani perusteella, varmaan ainakin vähän pidempään jonotukseen voi varautua. Ja yksi lahjasoluneuvonta pitäisi riittää ja olen kuullut muidenkin jonottaneen molemmille klinikoille samaan aikaan.
  6. Silmu75

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    Jos laki sen mahdollistaisi, niin tarvittaisiin myös munasolujen luovuttajan suostumus. Joku ei esim. halua luovuttaa naisparille tai itselliselle naiselle. Lisäksi pitäisi varmistaa, ettei saman luovuttajan soluja menisi sitäkään kautta yli viiteen perheeseen. Voisi myös olla lapselle...
  7. Silmu75

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    @Adelieamanda Laki hedelmöityshoidoista, oliskohan tämä pykälä 20: ”Pari voi luovuttaa omaa hedelmöityshoitoa varten luotuja ylimääräisiä alkioita käytettäviksi toiselle tarkoitettuun hedelmöityshoitoon. Luovutukseen tarvitaan sekä naisen että miehen suostumus. Heitä kumpaakin pidetään...
  8. Silmu75

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    On Ovumialla munasolupankki, mutta en kyllä tiedä yhtään miten se toimii. Siis kun koko ajan kuitenkin jonotetaan luovuttajia. Ehkä jos se tietty luovuttaja ei sovi kenenkään jonottajan ulkonäkötoiveisiin, niin sitten pakastetaan? ja ilmeisesti siinäkin tarjotaan luovuttajaa ja vasta sen jälkeen...
  9. Silmu75

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    @Ninnni Helsingin Ovumialla on kai jono noin 4kk. Me ollaan nyt jonotettu toiselle kierrokselle vajaa 3kk eikä vielä ole kuulunut mitään.
  10. Silmu75

    50+ odottajia?

    Ja Ovumialla siirtoja noin viisikymppiseksi asti!
  11. Silmu75

    40 + so what, wol 14 (2019)

    En tiedä onko mulla jo kierrot loppuneet. Viimeksi elokuussa, loppuvuodesta yksi tyhjennys Primolutilla. Nyt on jo viikon ollut ovisliman tapaista, eikö sekin tarkoittanut ettei kroppa toimi kunnolla? Mietin vaan voisko se edes ennustaa, että seuraava vuoto tulee luonnollisesti. Primolutia on...
  12. Silmu75

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    Samat tiedän lukuunottamatta sitä monesko luovutuskerta se meidän oli. Enkä kyllä muita tietoja kaipaakaan, voi sitten pojan kasvua seuraillessa arvailla millaiselta tyypiltä puolet geeneistä tulee. :D
  13. Silmu75

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    Ehkä mun harmitus johtuu lähinnä siitä, että luovuttaja lahjoitti jollekin muulle sellaiseen aikaan, että omat suunnitelmat meni uusiksi. Tai se, etten jostain syystä ollut yhtään ajatellut että niin voisi käydä, vaikka yleensä murehdin ihan kaikkea jo etukäteen. Maaliskuu olis ihan hyvä jos...
  14. Silmu75

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    Helminauhassa on ainakin useampia ihmisiö, joilla on luomulapsiakin. Mulle se ryhmä on ollut tosi iso tuki vähän joka vaiheessa. Tänne kirjoittelen tyhmempiä juttuja. :D Kuten äh miten turhauttava tää jonotusvaihe taas on! Ja jotenkin vaan NIIN paljon haluaisin kokea uudelleen raskauden enkä...
  15. Silmu75

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    Ovumialla 2019 oli noin 4kk jono ja kokonaishinta vajaa 9000€ kun tarvittiin vain yksi siirto.
  16. Silmu75

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    Tuolla Facebookin lahjasoluryhmässä ainakin joillekin on määrätty lääkkeitä (vaihdevuosilääkitys?) kohdun suojaksi hoidon alkua odotellessa. Kannattaa kysyä klinikalta! Mulla myös viime menkat elokuussa, kesältä jäi Primolutia pariksi kerraksi niin yhden tuhjennysvuodon jo käynnistin niillä...
  17. Silmu75

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    Pakastetuilla alkioilla, ei munasoluilla, ne kestää pakastuksen paljon huonommin kuin alkiot - tai ehkä ennemminkin sulatuksen. Mutta tämä olikin nyt sellainen juttu, että saataisiin osa luovuttajan soluista ja niitä tuli viimeksikin vain viisi, niin ei ole kyllä mitään järkeä sellaista määrää...
  18. Silmu75

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    Me saatais sama luovuttaja, mutta keräyspäivä olis jo ylihuomenna, niin ei ole muuta mahdollisuutta kuin pakastaa munasolut. :( Onko kukaan löhiaikoina onnistunut pakastetuilla soluilla?
  19. Silmu75

    IVF/ICSI-hoidoissa oleville/sinne joutuville

    Voi, ei ollut tarkotuskaan arvostella! Hymiöt auttaisi tässäkin... Musta vain siis kuulosti hassulta se ajatus, että minä olisin synnyttänyt jonkun toisen lapsen, kun taas sijaissynnytyksessä on kyse nimenomaan siitä. Ei tähän siis mitään arvottamista liittynyt, mun näkökulmasta kaikki tavat...
  20. Silmu75

    IVF/ICSI-hoidoissa oleville/sinne joutuville

    Niin, siis ajattelin just sen sijaissynnyttäjän näkökulmasta että se nyt on vielä epäluonnollisempaa kuin lahjasolut. Mutta siis tietysti joillekin ihan hyvä vaihtoehto ja toivottavasti laillistetaan!

Yhteistyössä