Hakutulokset

  1. M

    Puurosta oksentelua?

    No älä nyt hyvä ihminen anna sitä. maailma on täynä ruoka-aineita, ei kannata antaa sitä mikä aiheuttaa oireita. Kokeilet muita viljoja ja jos kotimaiset ei sovi niin sitten hirssiä, tattaria jne...
  2. M

    Voiko olla perinnöllistä?

    En osaa sanoa, voiko olla perinnöllistä, mutta eikö teillä tullut neuvolassa puheeksi ollenkaan. olisit saanut varmaan lähetteen sikiötutkimusyksikköön. näkyyhän tuollainen epämuodostuma nykyisilla ultralaitteilla. meillä näkyi suulakihalkiokin. sis halkio joka on ainoastaan kitalaessa. Soita...
  3. M

    korvatuleduskierre

    Kuulostaa surullisen tutlta. meillä 11kk ollut 14 aantibioottikuuria ja korvat putkiteetu kahdesti. Toisella kertaa putki irtosi 4 päivässä. Nyt odotellaan taas uutta putkitusta ja korva on tulehtunut. Pojalla on todettu kuukausi sitten paha refluksi eli ruoantakaisin virtaus aj nyt uskon sen...
  4. M

    Turvaa vakuutuksesta...

    Ei kyllä nykyään tapiola korvaa maitoja. teillä joku vanhempi vakuutus ja ehdot sen mukaiset. Rasvat olen saanut kun ovat reseptillä, mutta en vitamiineja vaikka nekin reseptillä.
  5. M

    Pierre Robin,kitalakihalkio.

    Dreamgirl77 Tuo pulauttelu kiinnitti huomioni. Meillä poika on ollut aina kova pulauttelija, kunnes se selvästi diagnosoitiin allergian oireeksi. Sopivalla ruokavaliolla näkyvä pulauttelu loppui. Kuitenkin pojalle tehtiin ruokatorven tähystys ja ph-mittaus viime viikolla ja todettiin, että...
  6. M

    theraplay

    Pakko vielä tulla täydentämään vastaustani. Minulla siis kokemusta ryhmätheraplaystä, joka eroaa tuosta yhdelle lapselle annettavasta terpiasta. Ja netistä löytyy theraplayyhdistys. käypä siellä kurkkaamassa
  7. M

    theraplay

    Olen itse lastentarhanopettaja ja käynyt theraplay kurssin. Käytän sitä töissä ihan "terveiden" lastenkin hoidossa. Meillä päiväkodissa markkinoidaan tuokiot "leikkikerhona", sillä kysehän ei ole varsinaisesta terapiasta, vaan enemmänkin hoitomenetelmästä. "Leikkikerhossa" pieni ryhmä lapsia...
  8. M

    Turvaa vakuutuksesta...

    Kirjoittaja tarkoitti varmaan, että kymmenkertaisesti maksettuihin vakuutusmaksuihin verrattuna. Korvaukset tulee tietenkin todellisten kulujen mukaan. Mutta taisin jo aiemminkin sanoa, niin meillä noist kunnallisista poliklinikkamaksuista ja sairaalan osastollaoloista on tullut viime vuonna...
  9. M

    uniapnea

    Tämä aihe saa minut erittäin aktiiviseksi. teilläkin taisi olla iso perhe, meillä kuusi lasta, joista nuorimmainen on tämä potilas. Ja kun on kyse pienestä lapsesta, joka nukahtaa helposti autoon ja rattaisiin, käy meillä usein niin että poika joutuu nukkumaan ilman maskia. Mutta kun täytyy...
  10. M

    uniapnea

    Tämä aihe saa minut erittäin aktiiviseksi. teilläkin taisi olla iso perhe, meillä kuusi lasta, joista nuorimmainen on tämä potilas. Ja kun on kyse pienestä lapsesta, joka nukahtaa helposti autoon ja rattaisiin, käy meillä usein niin että poika joutuu nukkumaan ilman maskia. Mutta kun täytyy...
  11. M

    Turvaa vakuutuksesta...

    Nuo toki selviää vakuutuskirjasta. Taitaa olla Pohjantähti ainoa vakuutusyhtiö joka maidot korvaa ja kuuleman mukaan hekin ovat vakuutusehtoja muuttamassa. Eli kyllä nuo maidot joutuu itse maksamaan, niinkuin kaikki muutkin vitamiinit ym. Ainoastaan lääkkeet korvataan ja sitähän maito ei...
  12. M

    korvakierre ja hoitotuki

    Alin hoitotuki taisi olla 79?/kk verottomana. hakemukseen tarvitaan liitteeksi lääkäriltä c-todistus.
  13. M

    uniapnea

    Ihanaa kun löytyy muitakin tautia sairastavia. Tai ihanaa ja ihanaa, ei kai kenenkään sairastaminen ihanaa ole. Meillähän pojalla on suulakihalkio ja lääkärin mielestä kieli sen takia niin takana, että tukkii hengitysteitä. Halkio on tarkoitus sulkea elokuussa ja kuten lääkäri osuvasti sanoi...
  14. M

    hoitotuesta

    Minä olen ymmärtänyt, että arvioidaan tapauskohtaisesti. Hoitotukeahan on kolmea erisuuruista ja tilanne arviodaan kokonaisrasituksen mukaisesti. meillä esimerkiksi neljä eri diagnoosia, joista osa oikeuttaisi alimpaan tukeen, ja yksi korotettuun, eli saadaan korotettua, mutta ei sitä...
  15. M

    hoitotuesta

    Minä olen ymmärtänyt, että arvioidaan tapauskohtaisesti. Hoitotukeahan on kolmea erisuuruista ja tilanne arviodaan kokonaisrasituksen mukaisesti. meillä esimerkiksi neljä eri diagnoosia, joista osa oikeuttaisi alimpaan tukeen, ja yksi korotettuun, eli saadaan korotettua, mutta ei sitä...
  16. M

    uniapnea

    Nyt alkoi kysymyksiä tulvia mieleen. Meillähän uniapnea todettiin vasta muutama kuukausi sitten ja se luokiteltiin todella vaikeaksi. Pojalla oli hengityskatkoja keskimäärin 95 tunnissa ja saturatiot alimmillaan 30%:ssa. Meillä syynä oletettavasti pieni leuka ja takana sijaitseva kieli. Ensi...
  17. M

    uniapnea

    Meilla poika vasta vauva, nyt 11kk, mutta hänelä todettiin kaksi kuukautta sitten erittäin vakava uniapnea. Meillä nyt käytössä cpap-laite aina nukkuessa ja nyt tuntuu hoito tehoavan. Mutta yleensähän tuo aheutuu juuri suurista risoista, jotka poistamalla asia korjaantuu. Harvoin kai sen...
  18. M

    Suulakihalkio ja aukko sydämessä

    Meillä ei ole sydämessä ongelmia, mutta suulakihalkio löytyy. Poika 11kk ja halkio olisi tarkoitus sulkea lastenklinikalla elokuussa. Menee näin pitkälle kun pojalle on hengityksen kanssa ongelmia. mutta oletko jo käynyt tutustumassa yahoon halkiosivuihin. Meitä on siellä muitakin ja keskustelu...
  19. M

    kun lapsi nukutetaan niin täytyykö isän tai äidin olla

    Eihän se koskaan mukava ole kun lapselle joudutaan toimenpiteitä tekemään, mutta pakkohan niitä on tehdä. En usko tuon maski nukutuksen olevan lapselle kovin kauhea kokemus. Ei meillä poika mielellään ota maskilla astmalääkkeitäkään, mutta pakkohan se on. Eikä se lapsi, ainakaan kovin pieni...
  20. M

    Unitutkimus???

    Meillä on tehty jo kahdesti alle vuoden ikäiselle pojalle. Yllättävän kauan kestää teillä tuon ajan saaminen. Meillä tosin tehtiin kiireellisellä lähetteellä ja saatiin aika kahdessa viikossa. Minkäslaisia oireita teidän pojalla on? meillä poika kuorsasi todella kuuluvasti ja hikoili runsasti...

Yhteistyössä