Hakutulokset

  1. V

    Syyskuiset 2019

    Mä aktivoidun vihdoin ja viimein synnytyksen jälkeen. Viltti-tossu esikoistyttö rv 39+2 Tyks 3770g 51cm Meidän synnytys käynnistettiin kahteen otteeseen, ensimmäisellä kerralla ballonki teki kyllä tehtävänsä ja päästiin synnytyssaliin oksitosiiniin, mutta se ei tehonnut. Lääkäri ei uskaltanut...
  2. V

    Syyskuiset 2019

    @BIMK Pakko kommentoida. Mulla on radi ja asun Turussa ja just kysyin radi-kontrollissa käydessä äitiyspolin gyneltä tästä lypsämisasiasta ja hän sanoi että sitä ei nykyään enää suositella (joku uusi ohjeistus siis kuukauden verran ollut nyt). Sanoi että siitä ei ole apua ja että joidenkin...
  3. V

    Syyskuiset 2019

    @Ahmaliini mulla on tabletit ja insuliini käytössä, ja sen takia pääsin äitiyspolin asiakkaaksi. Oon ymmärtänyt Facebook-keskustelujen kautta, että ruokavaliohoitoiset eivät käy äippäpolilla eivätkä saa kokoarviota jos arvoissa ei ole mitään häikkää ja sf-mitta pysyy käyrillä. :cautious: On se...
  4. V

    Syyskuiset 2019

    Mä kävin tänään radi-kontrollissa. Painoarvio tytölle 2450g ja viikkoja 34+6. Aika jännittävää kun seuraava ultra 30.8. on sit synnytystapa-arvio ja luultavasti sit seuraavalla viikolla käynnistetään. :oops: Oon ravannut tuolla ultrassa neljän viikon välein viimeiset kolme kuukautta, eikä noiden...
  5. V

    Syyskuiset 2019

    Minä tein myös synnytystoivelistan, mihin laitoin just samat asiat. Itsekin ajattelin että varmaan paras asento ponnistaa olisi jakkaralla istualtaan ja tosiaan toivoisin että kätilö ei makuuttaisi sängyssä. Sit haluaisin kokeilla ammetta, mutta en sit tiiä estääkö radi sen. Odotan kyllä...
  6. V

    Syyskuiset 2019

    Onnea @Ninnu118 ja toivotaan että pääsette pian pienen tuhisijan kanssa kotiin! :love: Musta tuntuu että olen tässä raskauden edetessä sulkeutunut ihan omaan "kuplaan" mieheni kanssa. Kaverin tulevien polttareiden suunnittelu ei innostaisi yhtään eikä millään jaksaisi pitää edes yhteyttä...
  7. V

    Syyskuiset 2019

    Minä aloitin "jouten olon" jo pari viikkoa sitten, kun lääkäri määräsi äitiyslomaan asti sairauslomalle. Olen lukenut Yösyötön ja sen jatko-osat, Vuoden mutsin, romanttista hömppää ja katsellut Areenasta Downton Abbeytä ja Kandeja. :LOL: jos on HBO nii sieltä Handmaids Talea on tullut myös...
  8. V

    Syyskuiset 2019

    Minä kävin viime viikolla myös kasvukontrollissa pehmeän ja lyhentyneen kohdunkaulan ja radin takia. No kohdunkaula oli nyt normimittainen, lääkäri jopa ihmetteli miks eka lääkäri antoi 2,5kk sairauslomaa.. vauvan pään ja vatsan ympärys vastasi viikkoja (27+1), mutta reiden mitta vastasi melkein...
  9. V

    Syyskuiset 2019

    Huhhuh. Kävin tänään radi-kontrollissa lääkärillä ja tuli sitten puheeksi että vähän painavien nostelut töissä on saanu supisteluja aikaan ja lääkäri sitten katsoi ja kokeili kohdunsuun tilanteen. Oli kuulemma pehmennyt ja hieman lyhentynyt viikkoihin (25+1) ja siihen nähden että olen...
  10. V

    Syyskuiset 2019

    Meidän lähin synnäri on tuossa kadun toisella puolella. :LOL: Naureskelin kavereille, että jos saisi mennä heti seuraavana päivänä kotiin ja käydä aina vaan näyttäytymässä osastolla, mutta ei taida radi-esikoisen kanssa ehkä onnistua. (n)
  11. V

    Syyskuiset 2019

    Moikka! Mekin käytiin maanantaina rakenneultrassa ja minä kävin tiistaina vielä uudestaan, koska tyyppi ei ollut kovin yhteistyöhaluinen. Taidettiin häiritä päiväunia.. :LOL: mutta ultrassa kaikki hyvin ja kätilö villisti tyttöä veikkasi, mutta käski olla vielä menemättä mekkokaupoille...
  12. V

    Syyskuiset 2019

    Hei onko kellään tietoa mistä voisi ostaa sellaisen kokovartalohalityynyn? Kaveri sanoi että auttoi liitoskipuihin kun lonkatkin sai levätä suorassa asennossa nukkuessa. Työkaveri kertoi että Lidlissä niitä välillä nälee, mutta täällä Turussa ainakin valikoimat vaihtelee todella suuresti...
  13. V

    Syyskuiset 2019

    Mulla ainakin oli paljon riskejä, enkä siksi mitenkään yllättynyt, että diagnoosi napsahti. Tosin, ei mullakaan ollu ku paastoarvo korkea, mut sehän riittää. Mun isällä on DM2, mulla on epäilty PCOS:ää, olen ylipainoinen ja jo ennen raskautta paastoverensokerini on ollu joskus ylärajoilla. Olen...
  14. V

    Syyskuiset 2019

    Joo, kyllä se niin on, että oireettomaan virtsatulehdukseen ei normaalisti tarvitse syödä ab-kuuria, mutta raskaana ollessa munuaisallastulehduksen ja ennenaikaisen synnytyksen riski kasvaa sen verran suureksi että kuurin syöminen kannattaa.
  15. V

    Syyskuiset 2019

    Oireeton VTI todettiin mullakin virtsanäytteestä ja ab-kuurin siihen söin. Tämän lisäksi kävin viikko sitten sokerirasituksessa (mun isän DM2:n takia eka rasitus jo rv 13) ja paastoarvo oli koholla, eli GDM-diagnoosi suoraan. :confused: Ensi viikolla sitten diabetesohjaukseen ja varmaan uusi...
  16. V

    Syyskuiset 2019

    @Rosmariini86 Joo juurikin se viikko. Ensin kätilö tarjosi seuraavan viikon maanantaita mikä olisi 20+5, mutta sanoi että se on.sitten todella myöhään. Sitten kysyin että no entäs sitten heti toukokuun alussa rv 19, niin silloin lapsi on kuulemma liian pieni. :LOL: hankalaa on. Pitää kuulemma...
  17. V

    Syyskuiset 2019

    Huhhuh. Tämä on niin epätodellista. Käytiin tänään miehen kanssa nt-ultrassa ja kurkattiin ensimmäisen kerran meidän pientä poikasta. Kaikki oli hyvin, kunpa vaa väsymys ja ällötys vielä jossain vaiheessa häviäisi. Kummastelin kyllä pientä niuhotusta siitä, kun mennään toukokuun alussa viikoksi...
  18. V

    Syyskuiset 2019

    Itse syön vain raskausajan monivitamiinivalmistetta. En koe tarvitsevani mitään muuta lisää kun on monipuolinen ruokavalio. Mielenkiinnolla odotan kuinka alas hemoglobiini laskee raskauden aikana, kun joulukuussa hb oli 150 :LOL:. Muutenkin ajattelin ottaa ruokavaliossa ja kemikaalien...
  19. V

    Syyskuiset 2019

    @fiuh Toivottavasti pahoinvointi loppuisi pian ja pääsisit takaisin tolpillesi. Kuulostaa aika uuvuttavalta alkuraskaudelta. Täällä porskutetaan entiseen malliin. Rinnat kipeytyvät iltaa kohden ja alavatsaa jomottelee aika ajoin pitkin päivää. Väsymys ei helpota edes päiväunilla ja öisin olen...
  20. V

    Syyskuiset 2019

    Moikka! Täällä kans yksi viime lauantaina positiivisen raskaustestin tehnyt ilmoittautuu! Lupasin kyllä että liityn keskusteluun vasta varmemmilla viikoilla, mutta tässä ollaan. Nyt siis menossa viikot 4+2 jos oikein olen osannut laskea ja esikoista odotellaan. Oireina vatsan nippailua ja...

Yhteistyössä