Hakutulokset

  1. T

    Syyskuiset 2019

    @Veeja pitkästä aikaa eksyin tänne ja olitkin juuri kirjoitellut teidän kuulumisia. Meillä tällä hetkellä enemmän vielä kontataan kuin kävellään, mutta pikkuhiljaa alkaa varmuus kasvaa neidillä ja lyhyemmät pätkät mennään jo pystyasennossa. Tuntuu, että taitoa olisi muttei uskalla vielä. Hiljaa...
  2. T

    Syyskuiset 2019

    Meillä on pesukone ja ylipäätään kaikki missä on jotain nappeja maailman siistein asia. Jaksaa asentaa uuteen uskoon kaikkee vaikka kuinka kauan. @Nyytti19 meillä kans tuo et jos näkee, että kylpyammeeseen laskee vettä eikä vauva pääse sinne samalla sekunnilla niin huhu mikä huuto. Täytyy käydä...
  3. T

    Syyskuiset 2019

    Meillä kävelee kans tukea vasten jo aika hienosti ilman pahempia kolhuja. Jostain syystä ei vaan sitä taaperokärryä hoksaa vaikka omia rattaitaan työntää eteenpäin. Ja nyt yrittää lattialta nousta ylös mutta ei onnistu vielä. Pari kertaa on varmaan vähän vahingossa laskenut tuesta irti ja...
  4. T

    Syyskuiset 2019

    Meillä olis tarkoitus pitää synttärit pienellä porukalla tässä kotona. Nyt tosin vähän mietityttää, että kannattaako kun kaksissa juhlissa ollaan käyty tänä kesänä joissa lapsia ja molemmista lopputulema jäätävä räkätauti ja yskä meidän neidillä. En ymmärrä miksi ihmiset kantaa kipeet muksunsa...
  5. T

    Syyskuiset 2019

    Me kans aletaan harjoittelee pottailua kunhan saadaan tää muuttokaaos päätökseen. Saa nähdä sitten miten sujuu. Mä ite en nyt ainakaan tota imetystä murehdi ollenkaan, ehkä se tulee vielä joku päivä eteen. Jos toinen lapsi vielä tulee joskus niin haluan kyllä taas yrittää. Jotenki näin...
  6. T

    Syyskuiset 2019

    @Veeja jännä nyt kun mainitsit imettämisestä, jäin itsekin miettimään asiaa. Koko juttuhan ei meidän elämässä ole ollut enää läsnä aikoihin ja melkein olen jo unohtanut koko imetyksen. Mutta oli se itselle niin vaikea paikka silloin 3,5kk kohdalla kun imetys loppui kaikkien vaikeuksien jälkeen...
  7. T

    Syyskuiset 2019

    @Veeja joo mä stressasin ainakin turhaan tuota omaan huoneeseen siirtymistä, kun pelkäsin, että joutuu juoksee yöt läpeensä hänen luonaan kun heräili niin tiheään. Nytkin saattaa välillä vähän itkeskellä, mutta itku on enempi sellaista unensekaista ja kestää max pari minuuttia kunnes jatkaa...
  8. T

    Syyskuiset 2019

    Täältä pikamoikat! Ollaan just muutettu niin, et vauva sai vihdoin oman huoneen ja nukkuminen parani aivan samantien niin, et nukkuu heräämättä tai herää kerran yön aikana enää. Aiemmin siis helposti 5-10 herätystä. Oli siis aika siirtyä kauemmas äidistä :) Hän on myös oppinut nyt nousemaan...
  9. T

    Syyskuiset 2019

    Meillä tuli n. 9kk iässä hetkeksi tosiaan kieltäytyminen syöttämisestä kuten tuolla jossain aiemmin kirjoittelin. Hetken piti keksiä vaan mahdollisimman helppoa ja täyttävää sormiruokaa, jota vauva sitten itse söi. Totesi muutamassa päivässä, että ehkä en vielä kuitenkaan kaikkea osaa syödä itse...
  10. T

    Syyskuiset 2019

    @Nyytti19 teillä on siellä hyvä nukkuja :) eikä taida pahemmin häntä uudet taidot öisin häiritä vaikka onkin nopeesti oppinut liikkumaan, kun kerta jo ekoja askeleita tapailee. Onse kyllä jännä miten erilaisia voi samanikäiset olla tässä vaiheessa. Mutta kaipa sitten 1v jälkeen alkaa tasoittua...
  11. T

    Syyskuiset 2019

    @Veeja meillä seuraavasti; 7-7.30 herätys 9.30/10.00 - 11.00/11.30 päikkärit Puuhailua ja kyläilyä yleensä tässä välissä, ollaan nyt yritetty rauhoittaa illat nii et ollaan kotona 14.30-15.30 päikkärit 19.00/19.30 sängyssä, nukahtaa vaihtelevasti heti tai tunnin päästä. Meillä mennään siis...
  12. T

    Syyskuiset 2019

    @Nyytti19 joo vauva haluaisi syödä itse kaiken mutta koska ihan ei oo vielä niin taitava nii yritän soseita syöttää aina välissä. Nyt taas pari päivää kelvannut paremmin. Mut pakko oli vääntää muutamat sormiruuat tossa valmiiksi, kanaa ja kasvista ym. kun päätti välissä että hän syö itse! Mut...
  13. T

    Syyskuiset 2019

    Täällä on menossa kyllä kunnon hulinat myös päivisin meidän neidillä kun hän eilen päätti, että häntä ei saa syöttää enää ollenkaan. Suu ei aukea siis ollenkaan jos yritän syöttää häntä olipa tarjolla mitä hyvänsä. Hän haluaa syödä kaiken itse. Harmi vaan et toi sormim syöminen ei oo hällä vielä...
  14. T

    Syyskuiset 2019

    Mites teillä muilla nukkumiset? Mä alan olla tosi kyllästynyt tähän meidän meininkiin. Välissä saattaa olla n. 2 viikkoa, että nukkuu hienosti sekä päikkärit että yöllä ja sitten taas alkaa öisin heräily ja päikkärit täyttä tuskaa. Nyt kun 9,5kk menty näin niin alkaa riittää. Me muutetaan...
  15. T

    Syyskuiset 2019

    Meillä vasta 2 alahammasta, johonki kaiketi tulossa uutta kun oirehtii samaan tyyliin kuin aiemmin. Mutta meillä tehdään hampaat tooooosi hitaasti. Menee monta viikkoa ennen kuin puhkeaa. Kai tämäkin on sitten yksilöllistä. Mä luulen et tää meidän vauveli ei konttaa missään vaiheessa...
  16. T

    Syyskuiset 2019

    @Nyytti19 me ollaan käyty vauvan kanssa uimassa nyt kuumalla kelillä, meillä on kodin lähellä pieni lampi missä on tosi lämmin vesi ja vauvalla oma uimarengas. Hirveesti tykkää olla vedessä ja helteet ei näytä haittaavan kunhan vaan illasta viilentää makuuhuoneen sopivaksi. Onneksi on tehokas...
  17. T

    Syyskuiset 2019

    @Veeja meilläkin vasta ryömitään, jonkin verran on nyt alkanut roikkua käsien varassa tukia vasten et saa nähdä nouseeko ylös suoraan vai konttaako vielä välissä. Mut mikään kovin kiire ei tunnu neidillä olevan liikkeelle. Ryömien pääsee kyl niin kovaa vauhtia etenee et saas nähdä. Mulla on...
  18. T

    Syyskuiset 2019

    @Veeja meillä on sillai nyt et saattaa nukkua syömättä läpi yön helposti klo 20-7 tai jotai sinne päin, mut sillo ku herää 5 maissa niii jos en halua aamuani aloittaa silloin, on pakko antaa pieni maitohörppy pullosta. Sinällään tiedän et toi on tyhmää, mutta en todellakaan jaksa herätä klo 5...
  19. T

    Syyskuiset 2019

    @Veeja voi olla et menee ihan itestää ohi toi aikainen aamuheräily ja alkaa taas nukkua teidän normaalin rytmin mukaan. Mutta jos näyttää jäävän päälle, pitkitä sitä yöunien ja ekojen tirsojen väliä. Tämä siksi, että vauvat jotka herää yö unilta aikaisin monesti jatkavat sitä yöunta vielä aamun...
  20. T

    Syyskuiset 2019

    @AnnMariii Saa täällä huudella :) Meillä jäi kolmannet päikkärit pois noin 6kk iässä. Siitä saakka rytmi ollut about näin; herää n. klo 7, ekat päikkärit klo 10-11.30 ja toiset päikkärit n. klo 15-16. Nukkumaan noin klo 20.30-21, sänkyyn laitan klo 20 mut riippuen väsymyksestä nukahtamisessa...

Yhteistyössä