Hakutulokset

  1. T

    Toukokuiset 2020

    @Titi-uu89 kommentoin, että meillä on pieni ja aika aktiivinen faceryhmä :) voi laittaa yksityisviestin @kaktus- joka voi kutsua ryhmään :p en usko että ryhmä edes kauhean suureksi kasvaa jos kaipaa pienempää ryhmää jonka kanssa rupatella.
  2. T

    Toukokuiset 2020

    Mä varmaan käyn täälläkin aika ajoin lukemassa, toivoisin toki että faceryhmä ottaisi tuulta alleen :LOL: siellä on paljon helpompi seurata keskusteluja ja kommentoida suoraan :) Vaatteiden kiristämisestä. Mulle on vielä mennyt ihan omat normaalit housut jalkaan, mutta pakko kyllä myöntää että...
  3. T

    Toukokuiset 2020

    Ai kuluuko aika hitaasti.... :LOL: nyt varsinkin kun ensimmäisessä ultrassa käyty ja koko raskaus konkretisoitui niin ei malttaisi odottaa (mitä? En tiedä edes mitä odotan oikeastaan, myöhempää raskautta vai itse lasta vai??:ROFLMAO:). Suurin ero mitä ultran jälkeen näkyy on miehen...
  4. T

    Toukokuiset 2020

    @kaktus- tsemppiä ekaan ultraan :love: mä kerroin ultran jälkeen kanssa äidille ja ymmärrän täysin sun fiiliksen, mua jännitti eniten kertoa juuri äidille! :ROFLMAO:
  5. T

    Toukokuiset 2020

    @vilkevälke hankalaa kun on noin "rajoilla" la:n kanssa :LOL:. Mulla la alunperin 1.5 joka muutettiin ultran yhteydessä 29.4. En tiedä missä ryhmässä pitäisi olla ;)
  6. T

    Toukokuiset 2020

    Mä en usko, että olisi vaarallista jatkaa foolihapon käyttöä, mutta uskon kyllä siihen ettei vitamiinien ylimääräinen syöminen ole välttämättä aina paras ratkaisu. Ainakaan jos kykenee syömään muuten normaalisti ja monipuolisesti :). Foolihapon syömisen merkitys taitaa vaan poistua sen 12 viikon...
  7. T

    Toukokuiset 2020

    @Marsikka noniinpä! :love: Onko teille muuten neuvolassa sanottu ettei foolihappoa tarvitse ottaa enää viikon 12 jälkeen? Mulle sanottiin ja kysyin, että voiko sitä jatkaa. Vastaus oli "mieluummin ei". En tajunnut kysyä miksi.. Liittyykö vaan sitten siihen ettei turhia vitamiinejakaan kannata...
  8. T

    Toukokuiset 2020

    Kiitos @Marsikka tsempeistä! Ja ihanaa että pääsette heti NIPT:iin! Varmasti huojentavaa kun saa heti luotettavampia tuloksia. Pahinta olisi saada eka riskitulos, sitten odottaa NIPTiä ja mahdollisesti siitä vielä lisää. Kyllä sitä kuitenkin antoi itselleen aiheen jännittää tämän ultrakäynnin...
  9. T

    Toukokuiset 2020

    Nyt on käyty ensimmäisessä ultrassa ja jännityksen hetkiä elettiin ja eletään hieman edelleen. Ennen ultraa mua alkoi jännittää niin, että mahasta ihan otti. Alku meni erittäin hyvin ja masussa näkyi elävä ja pirteä sikiö, joka kovasti heilutteli raajojaan ja sydän sykki :love: ensimmäinen...
  10. T

    Toukokuiset 2020

    Mymmeli27: meillä sama homma, ensimmäinen lapsi olisi eli kaikki pitää siis hankkia :unsure: Yritän hankkia mahdollisimman paljon kirppiksiltä, koska haluan vähentää uusien tavaroiden ostoa. Toki esim. Turvakaukalo tms tulee sitten hommattua varmasti uutena. Vähän sama homma, että suuremmat...
  11. T

    Toukokuiset 2020

    Kiitos venyttelyvinkeistä aiemmin en tiedä auttoiko venyttely vai lepo, mutta nyt jo helpotti. Raskausvitamiineista. Itse en ole syönyt kuin erillisenä D-vitamiinia ja foolihappoa. Näitä neuvolassakin suositeltiin ja oman tiedonhaun perusteella monivitamiinit on pääasiallisesti rahastuskeino...
  12. T

    Toukokuiset 2020

    @Mimmistina Olisiko sulla jotain venytysvinkkejä? :) tosiaan kohta on sellainen mihin ei oikein tunnu osuvan mikään normaalivenytys mitä olen kokeillut, kipu kun on siellä "sisällä" jos tästä selityksestä ymmärtää :unsure:. Toivottavasti pääset ultraan aiemmin kuin viikolla 13, odottavan aika on...
  13. T

    Toukokuiset 2020

    Ilmaisin itseäni huonosti :D tiedän ettei 12 viikkoa ole sama asia kuin ensimmäinen kolmannes (vaikka merkkaa varmasti monelle suurta virstanpylvästä). Lähinnä siis hullua että ensimmäinen kolmannes on jo loppua kohti ensiviikolla :) Mulla on ollut pari viikkoa jo alaselän alueella (melkein jo...
  14. T

    Toukokuiset 2020

    Mulle on jäänyt jostain syystä huono mielikuva rautalisästä, varmaan kun yleensä huonoista kokemuksista kerrotaan (lisää pahoinvointia, ei pysy sisällä ymsyms). Yritän nyt neuvolan kanssa jutustella että voisiko tätä seurata, koska vielähän raudan puutetta ei ole (siis hemoglobiinin perusteella...
  15. T

    Toukokuiset 2020

    @kaktus- hui, uskon että on pelottavaa kun ynnäilee päässä yhteen juuri noita oireita ja vielä vuotoa, todella ahdistavaa! Mulla ei ole ollut mitään vuotoa koko aikana, mutta juuri tuo raskausoireiden yllättävä väheneminen.. Ensiviikolla sitten näkee. En tiedä mitä ajatella jos ei olekaan hyviä...
  16. T

    Toukokuiset 2020

    Ihan kamalaa edes ajatella, että joutuisi tekemään päätöksen raskauden keskeyttämisestä kromosomipoikkeavuuden vuoksi. En osaa sanoa mitä tekisin, varmasti riippuisi myös löydöksestä. Toivon ettei tarvitse sellaista päätöstä tehdä. Onkohan täällä muita jotka ovat huolissaan keskenmenosta tai...
  17. T

    Toukokuiset 2020

    Moikka! Olipa kiva löytää toukokuisten ryhmä! Itse odotan nyt ensimmäistä ja laskurin mukaan la olisi 1.5! Ensimmäinen neuvolakäynti takana ja oli yllättävän pitkä käynti. Ultra pitäisi saada seuraavaksi varattua jonnekin viikoille 11-13. Sitä ennen ei ihan vielä uskalla laittaa toiveita liian...

Yhteistyössä