Hakutulokset

  1. S

    Letrozol & ovulaatio

    Itselläni on todettu pco-tyyppiset munasarjat. Viimeisen 1,5 vuoden aikana kuukautiskiertoni on vaihdellut 28-53 päivän välillä. Letroja olen käyttänyt viime toukokuusta lähtien. Itselläni ei toiminut pienin annos, joten käytän sitä 5mg/päivä, kiertopäivinä 5-9. Itselläni letrozol on...
  2. S

    Lapsettomuus ja tulevaisuuden suunnitelmat

    Kiitos kaikille vastauksista! Ihan outoa, miten tuntemattomien, mutta samassa veneessä olevien ihmisten tuki voi tuntua näin hyvälle. Helpottavaa kuulla, että en ole ainut, joka taistelee entä-jossittelun kanssa. Ja vielä parempi, että te olette osanneet elää näistä ajatteluista huolimatta...
  3. S

    Lapsettomuus ja tulevaisuuden suunnitelmat

    Meillä lapsen yrittämistä oli kestänyt vuoden, kun pääsimme tutkimuksiin julkiselle puolelle. Ensimmäisessä tapaamisessa minut ultrattiin ja määrättiin verikokeisiin, sekä miehelle annettiin lähete sperma-analyysiin. Sain heti ensimmäisellä kerralla jo reseptin Letrozol-nimiseen lääkkeeseen...
  4. S

    Lapsettomuus ja tulevaisuuden suunnitelmat

    Hienoa, että alatte rakentaa omakotitaloa. Mekin ostimme lopulta viime kesänä neliön, mutta se teki minulle henkisesti tiukkaa (eikä asiaa auttanut vieraiden vinkit ekstrahuoneiden käyttöön). Onneksi ekstrahuoneet muuttuivat vierashuoneeksi ja käsityöhuoneeksi. Muistelen, että käyt KYS:lla...
  5. S

    Lapsettomuus ja tulevaisuuden suunnitelmat

    Tämä "entä jos"-elämä on kyllä henkisesti raskasta, olen täysin samaa mieltä kanssasi. Olen itse yllättänyt siitä, miten kokonaisvaltaisesti lapsettomuus vaikuttaa elämääni. Tätä on hankala selittää kavereilleni, koska he eivät ymmärrä miten moneen asiaan munasarjojeni/kohdun sielunelämä...
  6. S

    Lapsettomuus ja tulevaisuuden suunnitelmat

    Hei, kaipailisin vertaistukea lapsettomuuden/pitkän yritysajan kanssa kamppailevilta/kokeneilta. Omasta lähipiiristäni ei löydy samaa kokeneita (tai ainakaan siitä julkisesti kertoneita). Olemme yrittäneet lasta pian kahden vuoden ajan. Olemme tällä hetkellä lapsettomuushoidoissa...
  7. S

    ❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

    @KukkaSosuli Minä luen myös lapsettomuusblogeja. Vaikka eihän tätä muille(kaan) toivo, niin on todella lohduttavaa huomata että ei ole asian kanssa yksin. Lisäksi koen, että en monesti tajua kysyä lääkäreiltä oikeita asioita, tai että lääkäreillä ei (ymmärrettävästi) ole hirveän paljon aikaa...
  8. S

    ❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

    Olen vain käynyt Simpukan sivuilla ja yrittänyt katsoa esim. keskusteluaiheita, mutta olen siinä olettamuksessa, että keskustelut eivät ole siellä hirveän aktiivisia. En ole kuitenkaan kirjautunut niille sivuille, onkohan siellä eri keskustelualueet kirjautuneille? Psykologilla käyminen asian...
  9. S

    ❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

    Hei! En tiedä, lukeeko/seuraako tätä ketjua enää monikaan, mutta otan riskin ja kysäisen kuitenkin, että miten te voitte tämän odotuksen odotuksen kanssa? Tai siis miten te jaksatte psyykkisesti tämän kaiken? Oma tilanteeni on se, että keväällä tulee täyteen 2 vuotta yrittämistä ja...
  10. S

    ❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

    Kiitos tsempeistä! :) Tässä touhussa meinaa joskus usko loppua ja sitä jotenkin haluaisi vain selityksen sille, miksi ei tärppää. Ollaan siis tällä hetkellä selittämättömästi lapsettomia, vaikka mulla on nuo endon ja adenomyoosin "tyyppiviat" :D Mutta jännä huomata, että moni nainen saa...
  11. S

    ❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

    @sabs Mulla on ollut jo teinistä lähtien kivuliaat kuukautiset. Kivut on aina voimakkaimmillaan kiertopäivänä 1-2 ja noiden päivien aikana Buranaa kuluu n. 2600-3600mg. Olen niin tottunut lääkkeiden napsimiseen ja kipuihin kuukautisten aikaan, että en tiedä onko se koko naisväestöön verrattuna...
  12. S

    ❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

    Heips! Voisin itse viimeinkin uskaltautua tällaiselle lapsettomuus-palstalle. Niitä on tullut luettua paljon, mutta jotenkin olen arastellut keskusteluun osallistumista. Nyt kuitenkin alan olla vertaistuen tarpeessa,kuten @sabs mainitsi. Oma tilanteeni on se, että olemme yrittäneet mieheni...
  13. S

    Adenomyoosi

    Olen saanut tänä vuonna kahdelta gynekologilta adenomyoosi- sekä endometrioosi-diagnoosin ja kahdelta gynekologilta puolestaan puhtaat paperit. Olemme lapsettomuushoidoissa julkisella puolella, jonka ansiosta lääkäri vaihtuu tiuhaan tahtiin. Eniten uskon kuitenkin yksityistä gynekologia, jonka...

Yhteistyössä