Hakutulokset

  1. Emeranth

    Huono ruokahalu (soseet)

    Vauva 9kk syö todella huonosti soseita. Soseet aloitettiin 4kk iästä ja siitä lähtien on päivittäin saanut soseita lusikalla. Maisteli pari lusikallista, välillä ei kelvannut lainkaan. Sittemmin on annoskoko kasvanut 5-10 lusikalliseen, kuitenkin välillä on kausia ettei vaan uppoa. Jos on...
  2. Emeranth

    Ikean pakettitoimitukset pahasti myöhässä

    Jollakulla muulla ikean tilaus, jota ei ole toimitettu sovittuna ajankohtana? Oma tilaus jo viikon myöhässä ja aspa syyttää postia, vaikka lähetystunnusta ei edes aktivoitu vielä (=paketti ei vielä postissa). Älkää tilatko ikeasta yhtään mitään! Palvelua ei saa eivätkä ne aspat tiedä mitään...
  3. Emeranth

    Vinkkejä miten pääsit eroon virtsankarkailusta

    Te synnyttäneet, joilla on/oli virtsankarkailua synnytyksen jälkeen, miten pääsitte eroon vaivasta? Mikä auttoi parhaiten, milloin aloitte treenata lantionpohjaa (monta viikkoa synnytyksen jälkeen), käytittekö kuulia jne? Itse kamppailen tämän vaivan kanssa ja nimenomaan yskiessä, nauraessa ja...
  4. Emeranth

    Helmikuiset 2020

    Kuulostaa tosi paljon mun kokemuksilta noin vaikea synnytys, tosin mulla kesti käynnistyksestä kaikkiaan 8h et tyttö oli ulkona eli rajusti vauhdilla pihalle kaikkien kipulääkkeiden saattelemana ja eppari ainakin 10 tikillä. Kiva kuulla että seksikin onnistuu jo, meinaa oon vielä itse arkaillut...
  5. Emeranth

    Helmikuiset 2020

    Melko samanlaista täällä. Tyttö nukkuu noin 4 tunnin pätkät yöllä, yleensä herätään 2 kertaa syöttämään. Välillä syö enemmän ja välillä vähemmän. Nukahtaa vaihtelevasti taas unille. Nyt on alkanut ”vaatia” syliä nukahtamiseen mutta yritetään että nukahtaisi itse sänkyynsä. Jostain syystä hän ei...
  6. Emeranth

    Helmikuiset 2020

    ^ ja tuo oli minä :D ei huomaa sisäänkirjautumista tällä uudella foorumilla
  7. Emeranth

    Helmikuiset 2020

    Joo, voin vain vahvistaa että käynnistyksellä saa kyllä aikaan melkoisen hlvetin.. :o meillä käynnistettiin tipalla klo 10 ja tyttö ulkona 17:30. Oksitoniinitippa oli käytössä kokoajan ja annosta lisättiin pikkuhiljaa. Supistukset alkoi rajusti heti 2-3 min välein. Kaikki kipulääkkeet ja...
  8. Emeranth

    Helmikuiset 2020

    Onnea teille jo kotiin päässeille! :) täällä meni vedet 36h sitten ja supistuksia tullut ihan luonnostaan ja kivut lisääntynyt mutta on niin epäsäännöllisiä yhä. Eilen illalla olisi pitänyt alunperin käynnistää, sairaalassa on oltu yö ja tarkkailtu etenemistä (ja nukuttu lääkkeiden avulla)...
  9. Emeranth

    Helmikuiset 2020

    Onnittelit @Matkallamamaksi! Mietinkin että kun alkoi olla niin hiljaista täällä että jollakin on varmaan alkanut jo tapahtua ;) Täällä samat fiilikset, tosin laskettuun aikaan vielä 2 viikkoa mutta saisi syntyä vaikka nyt. Enää ei kivut mietitytä koska haluaisi vaan että tää raskaana olo...
  10. Emeranth

    Mikä on teistä minimi aika olla poissa töistä lapsen saatuaan?

    Jos aloittajalla on vakituinen työ, niin siinä tapauksessa kannattaa varmaan mennä oman fiiliksen mukaan. Voi olla, että alkuperäiset suunnitelmat muuttuu riippuen siitä miten elämä vauvan kanssa lähtee käyntiin. Riippuu myös siitä, mikä on työnjako lapsenhoidossa miehen tai kumppanin kanssa...
  11. Emeranth

    Tieteen tekeminen on Suomessa politisoitunut

    Otsikkoon lisäys: "Yhteiskuntatieteiden". Tieteen lajeja on pari muutakin. Itse aiheeseen vain sellainen kommentti, että tiede ei ole koskaan poliittista. Kuka tahansa yliopistossa opiskellut ja tutkimusmenetelmiä ymmärtävä tajuaa, että mielipiteillä tai elämänkatsomuksella ei tehdä uutta...
  12. Emeranth

    Helmikuiset 2020

    Samoja fiiliksiä täällä. Eka viikko äitiysvapaata meni kivoissa fiiliksissä, kun kotona oli puuhaa, ompelujuttuja, ruoanlaittoa, siivousta, mutta nyt alkaa kaikki olla tehtynä ja mä olen kuoleman tylsistynyt. Olo on vähän kuin kylmällä kivellä, et edes auringonpaiste ei oikeen hetkauta, mikään...
  13. Emeranth

    Helmikuiset 2020

    @Päppyrä tsempit sinne! Tää raskaus on ohi tosi pian kaikilta meiltä, taas on yks viikko mennyt ja päivä päivältä odotusaika lyhenee. :) Mä oon touhunnut niin energisesti päivästä toiseen kunnes multa kertakaikkiaan loppuu virta - illat menee telkkaria katsoessa kun ei jalat enää kanna eikä...
  14. Emeranth

    Asunnon osto + mahdollinen raskaus

    Työssäkäyvien vanhempien tulojen näkökulmasta kirjoitin. Molempien palattua töihin taloudellinen tilanne korjautuu.
  15. Emeranth

    Insinööri (amk) 4 500 - 5 000 €/kk, sairaanhoitaja (amk) 2 500 - 3 000 €/kk???

    Ja näinhän ei taaskaan ole. Kannattaa käydä 4 (+2) vuotta yliopistossa teknisen alan opintoja niin ymmärtäisit.
  16. Emeranth

    Asunnon osto + mahdollinen raskaus

    Lainan lyhennysvapaa kannattaa ottaa ainakin vauvan ensimmäiselle vuodelle, niin ei tarvitse turhaan stressata. Pankki kyllä ymmärtää. Ps. Missä päin Suomea asutte noin edullisesti? Meillä vastaavat kulut n. 1350e/kk eikä vielä omisteta mitään. PK-seudulla mutta syrjässä. Vauvan ensimmäiseksi...
  17. Emeranth

    Muuttuuko teillä vedenkäyttötavat jos vedestä maksetaan kulutuksen mukaan?

    Ei usko että muuttuisi. Vettä kuluu juuri sen verran kuin on tarvettakin kulua eikä sitä tuhlata mihinkään ylimääräiseen.
  18. Emeranth

    Insinööri (amk) 4 500 - 5 000 €/kk, sairaanhoitaja (amk) 2 500 - 3 000 €/kk???

    Ihan samaa on insinöörienkin työ. Rakennustyön johdossa, järjestelmien suunnittelutöissä, kansallisten sähkö- ja lämmitysjärjestelmien ylläpidossa ollaan vastuussa aika monen ihmisten terveydestä, hengestä ja elämän peruspalikoista. Työ on äärimmäisen vastuullista ja erityisesti aivotyön...
  19. Emeranth

    Helmikuiset 2020

    Täällä mennään myös jo yläkäyrällä. Sokerirasituksessa kävin toistamiseen ja tulosena yhä se, että ei raskausdiabetesta. Silti vauva kasvaa kuin vimmattu - syön ihan normaalia kotiruokaa, en syö karkkeja tai muutakaan makeaa tai herkkuja. Kiloja on kertynyt aikalailla, mutta olen yhä peilistä...
  20. Emeranth

    Helmikuiset 2020

    Mukavia äitiysvapaapäiviä kaikille, ollaan vissiin kaikki jo vihdoin vapaalla! Mun Kela-sotkut onneksi selvisi ja nyt vaan katse kohti tulevaa eikö tarvi rahajuttuja murehtia :) Mua on synnytys pelottanut pitkän aikaa, mutta alan olla niin kypsynyt tähän raskaana olemiseen, että toivon vaan et...

Yhteistyössä