Hakutulokset

  1. A

    Keskenmenon jälkeen kuumeilevat 2021

    No meillä kävi niin, että oltiin just pääsemässä km-tutkimuksiin, kun tulin raskaaksi eli syy ei koskaan selvinnyt. Mulla oli itseasiassa vähän samanlaiset fiilikset kuin Alinnalla. Olin neljännen keskenmenon jälkeen alkanut hyväksymään sen, että meille ei ehkä tule biologista lasta. Mieli oli...
  2. A

    Keskenmenon jälkeen kuumeilevat 2021

    Minunkin oli pakko tulla tänne vielä onnittelemaan Alinnaa, kun oltiin täällä yhtä aikaa kuumeilemassa jo viime vuonna. Ihanaa, että teilläkin viimein onni kääntyi. Meidän 5. raskaus tosiaan päättyi onnellisesti esikoisen syntymään ja hän on jo 10,5 kk ikäinen iloinen pikkuneiti. Olin itse...
  3. A

    Keskenmenon jälkeen kuumeilevat 19-20

    Olen niin pahoillani. Tuo on niin epäreilua. Muistan vielä hyvin, kuinka neljännen keskenmenoni jälkeen itkuhuusin autossa matkalla kotiin töistä, jossa keskenmeno oli alkanut. Luovuttaminen kävi mielessä monta kertaa. Sen takia olen toisinaan tänne edelleen kirjoitellut, koska toivon, että...
  4. A

    Keskenmenon jälkeen kuumeilevat 19-20

    Paljon onnea @Alinna86! Tämä palsta tuli mieleeni, kun luin jostain vertaistuen tärkeydestä. Tämän vuoden alussa tämän palstan löytäminen ja uskallus liittyä keskusteluun olivat mulle merkittävä askel kohti tilanteeni (4 keskenmenoa vajaan kahden vuoden aikana) hyväksymistä. En tiedä, johtuiko...
  5. A

    Keskenmenon jälkeen kuumeilevat 19-20

    Avoimuus varmasti auttaa, jos kestää sen, että kaikki ihmiset eivät välttämättä osaa suhtautua asiaan. Itse olisin myös halunnut olla avoimempi, mutta pelkäsin sääliä ja sitä, että mua aletaan vältellä/kohdella eri tavalla. Oma perheeni käyttäytyi niin kuin mitään ei olisi tapahtunut. Ymmärrän...
  6. A

    Keskenmenon jälkeen kuumeilevat 19-20

    @Enerisa3 Mulla oli neljä keskenmenoa ennen tätä raskautta, joka on nyt viikolla 29. Meillä piti alkaa keskenmenotutkimukset, mutta viides raskaus ehti alkaa ensin. Raskauduin melko nopeasti. Kerran meni puoli vuotta yrittämiseen, mutta sen jälkeen kaksi viimeistä keskenmenoon päättynyttä...
  7. A

    Keskenmenon jälkeen kuumeilevat 19-20

    Mulla on ollut hyvin samanlaiset fiilikset tässä raskaudessa. Ei uskalla luottaa, vaikka sykkeet on nähty, koska kkm päättyneessä raskaudessa alkiolla oli varmasti myös jossain vaiheessa syke. Tuolloin en käynyt varhaisultrassa, joten "lohduttaudun" sillä, että alkio ei välttämättä vastannut...
  8. A

    Keskenmenon jälkeen kuumeilevat 19-20

    Hienoa @Alinna86 että km tutkimuksissa ei löytynyt mitään häikkää. Luottavaisemmin mielin voitte jatkaa. ❤️ Kiitos kysymästä, täällä menee ihan hyvin. Rv 10 lopuillaan. Sama viikko, jolloin alkion kehitys oli viime kerralla loppunut, mutta yllättävän vähän olen asiaa miettinyt. Neuvolassa kävin...
  9. A

    Marraskuiset 2020

    Raskaus aiheuttaa myös suun kuivumista varsinkin yöllä, mikä voi tuntua kurkussa. Toivottavasti pääset ultraan tai saat uuden ajan loppuviikolle, jos silloin loputkin flunssaoireet olisivat hävinneet. Ahdistus on tosi ymmärrettävää tuossa tilanteessa, kun haluaisi toimia oikein, mutta...
  10. A

    Marraskuiset 2020

    Tosi kurja tilanne sinulla. Itse varmaan soittaisin maanantaina ja selittäisin tilanteen. Jos vaikka kuitenkin saisit mennä ultraan. Oletko varma, että flunssaoireet eivät ole allergiaa? Itse olen siirtynyt keskustelemaan vau.fi -sivustolle marraskuisten ryhmään. Tervetuloa sinne! Toivottavasti...
  11. A

    Marraskuiset 2020

    Minä kävin myös tänään varhaisultrassa ja 7+1 viikkoja vastaava elävä pikkutyyppi löytyi. Neljän keskenmenon jälkeen tämä oli ensimmäinen kerta kun sain ultrassa hyviä uutisia. Stressi ja pelot eivät varmasti lopu tähän, mutta toivottavasti neuvolasta saisi niihin apua. Facebook-ryhmään en...
  12. A

    Keskenmenon jälkeen kuumeilevat 19-20

    Tänään näin ensimmäistä kertaa elämässäni elävän alkion ultrassa. Vahva syke ja vastasi viikkoja. Mitä tahansa voi vielä tapahtua, mutta tänään olen helpottunut ja iloinen. ❤️ Tuolla marraskuisten ryhmässä ei ole enään keskustelua, kun kaikki ovat siirtyneet Facebook-ryhmään, mihin en itse...
  13. A

    Keskenmenon jälkeen kuumeilevat 19-20

    Tänään sain vihdoin peruttua km tutkimukset, joiden piti alkaa ensi viikolla ja iloiseksi yllätykseksi minulle varattiin heti ultra-aika ensi viikolle eli ilmeisesti päästään raskauden tarkempaan seurantaan. Se oli myös helpottava tieto, että jos km tulisi, niin emme tarvitse uutta lähetettä...
  14. A

    Keskenmenon jälkeen kuumeilevat 19-20

    Kiitos onnitteluista @_hosuli_ ! :) Toivottavasti teillä tärppää pian. Eristyksissä on ainakin hyvin aikaa jatkaa yritystä. :) Mun mies oli sitä mieltä, että ei kannattaisi mennä edes varhaisultraan, koska olisi ns. ylimääräinen käynti klinikalla. Olin ajatellut, että ehdottomasti menisin...
  15. A

    Keskenmenon jälkeen kuumeilevat 19-20

    @Babyfever1 olen kyllä miettinyt koronatilannetta raskauden kannalta ja kyllä se vähän huolestuttaa, vaikka näin alussa pelko ei vielä ole kovin konkreettista, koska muutenkaan ei ole takeita raskauden jatkumisesta. Luulen, että huoli raskaudesta lisääntyy viikkojen (toivottavasti) lisääntyessä...
  16. A

    Raskaus ja koronavirus

    Kuinka moni joutuu käymään töissä koronasta huolimatta? Itse olen ihan raskauden alussa ja useiden keskenmenojen takia en ole vielä hirveästi miettinyt raskautta koronatilanteen kannalta. Jos raskauteni jatkuu normaalisti, niin haluaisin tietysti suojautua taudilta mahdollisimman hyvin, mutta en...
  17. A

    Keskenmenon jälkeen kuumeilevat 19-20

    @Babyfever1 Kiva, että kysyit! Ihan ok täällä menee. Suunnilleen joka toinen päivä olen varma, että tämäkin raskaus menee kesken, mutta toisinaan on myös toiveikkaampia hetkiä. Oireet ovat olleet todella lieviä, mikä huolestuttaa, mutta nyt viikonloppuna tissit ovat ehkä vihdoin alkaneet...
  18. A

    Keskenmenon jälkeen kuumeilevat 19-20

    Jostain olen lukenut, että vaikka seksi ei missään nimessä aiheuta keskenmenoa, se voi vauhdittaa jo keskeytyneen raskauden tyhjentymistä. Mulla on ainakin pari kertaa ilmeisesti limatulppa vuotanut ulos ennen kuin km vuoto on alkanut. Tosin normaalissakin raskaudessa voi ilmeisesti olla...
  19. A

    Keskenmenon jälkeen kuumeilevat 19-20

    Tuo itsensä syyttely on myös mulle tosi tyypillistä. Jokaisessa keskenmenneessä raskaudessa on ollut jossain vaiheessa negatiivisia ajatuksia raskauden suhteen. Olen epäillyt, haluanko oikeasti lapsen ja harmitellut huonoa ajoitusta, stressannut vaikka mitä ja ollut hirveän kiukkuinen ja...
  20. A

    Marraskuiset 2020

    @Haavejuttu ihanaa, että kaikki oli varhaisultrassa hyvin. ❤️ Pääsenköhän itse tässä raskaudessa varhaisultraan asti. Kahdessa edellisessä en ole päässyt. Saisikohan useiden keskenmenojen jälkeen varhaisultran kunnalta. Toisaalta en haluaisi yhtään kuormittaa julkista terveydenhoitoa tällä...

Yhteistyössä