Hakutulokset

  1. T

    Uurnan lasku

    Saa nähdä miten syvä meillä on, periaatteessa "sukuhauta" johon minäkin ehkä sitten aikoinani päädyn (mies siinä ensimmäinen). Minä myös uskon, että on rankempi paikka tuo uurnan lasku kuin siunaus ja muistotilaisuus. Kysyjälle - pitkään sairauteen, aivokasvaimeen, kuoli mies. Vaikka tätä...
  2. T

    Uurnan lasku

    Kiitos kommenteista ja osanotosta! Taidamme piirtää ja kirjoittaa kirjeen mukaan, ehkä pehmonkin. Uurna on kappelilla, saamme sen sitten lauantaina. Ajattelinkin, että se on varmaan hyvin kiinni. Meitä on vain me kolme ja miehen vanhemmat.
  3. T

    Uurnan lasku

    Ylihuomenna olisi edessä miehen uurnan lasku ja pohdin, voiko uurnan kuoppaan pistää muutakin, esim. piirustuksia? Lapset niin haluaisivat pistää lelun mukaan, tai lempi levyn, mutta ajattelin että piirustukset maatuisivat. Ei hoksattu arkkuun pistää... Onko kokemuksia?
  4. T

    Meidän tyttö sai sit diagnoosin lasten levottomat jalat

    Meillä tyttö nyt 6v itki jossain vaiheessa kovastikin jalkoja, viime aikoina ei niinkään. Veljen vaimo kutoi hänelle ja minullekin sukat "kipuapulangasta", ja kyllä itselle (väsyneet kolottavat jalat) niistä on ollut apua kun yöksi pistän. T:MI PIRKKO K
  5. T

    Suosittele oikeasti pelottavaa kauhuelokuvaa!

    Zombieleffoista mulle ovat pahimpia olleet perinteiset Dawn of the Dead ja Day of the Dead, Night of the Living Dead ei muistaakseni ollut ihan yhtä paha. Myös 28 Days Later oli kauhea, kun taas Zombieland oli niin hervoton että meinasin nauraa pissat housuun heti alkumetreillä. Itse...
  6. T

    tutin vierotus, vauva huutaa oksennukseen saakka

    Meillä toimi tuo, että oli useampi tutti sängyssä niin yöllä löysi aina sen itse. Esikoinen "nukutti itsensä" kun oli molemmissa käsissä tutti ja vaihteli niitä suuhun. :) Ja kun vierotuksen aika tuli niin silloin oli enää unituttina käytetty ja saksilla leikkasin melkein kokonaan pois. "Meni...
  7. T

    Hyvää Aleksis Kiven ja suomalaisen kirjallisuuden päivää! Lukeminen kannattaa aina!

    Viime aikoina lukemistani kirjoista Olli Jalosen "Poikakirja" oli mainio. :)
  8. T

    Kokemuksia PRIORIN-valmisteesta kaipaan!

    Itse käytin useamman kuukauden. Kai siitä jonkin verran apua oli, mutta ei sellasta ihme-efektiä mitä odotin. Ohkanen tukka, lapset vieneet päälaelta hiukset harvaksi...
  9. T

    Poikamainen tyttö

    Moikka, meillä aikalailla sama juttu. 5.5v tyttö joka tykkää poikaleikeistä ja poikamaisista vaatteista. Kova kiipeämään ja rimpuilemaan. Haluaisi pelaamaan jalkapalloa ja tukkansa ajaa siiliksi kesällä. Hoidossa on ollu omassa ryhmässä lähinnä poikapuolisia kavereita pienestä joten siitä...
  10. T

    RISTEILYLLE 3v. ja 5v. kans. Olisiko suositella laivaa?

    Meillä maksoi reilu 400 euroa nelihenkiseltä perheeltä, mutta tuossa olikin kaksi yötä hotellissa. En nyt muista mikä oli laivareissun osuus hinnasta.
  11. T

    RISTEILYLLE 3v. ja 5v. kans. Olisiko suositella laivaa?

    Me olimme juuri viime kuussa Silja Europalla lasten 5.5v ja 2.5v kanssa. Se lähtee Turusta illalla. Itse olimme Tukholmassa pari päivää ja tulimme sitten päivälaivalla takaisin. Siellä ainakin oli paljon tekemistä lapsille, eri leikkipaikkoja, muumiesityksiä, kasvomaalausta. Meille sattui vielä...
  12. T

    Ison vauvan imetys

    Hei, kuopukseni oli syntyessään 52cm ja 4060g. Jo sairaalassa hän sai maitoa pullosta, osittain sen takia että oli myös sokeritipassa ja valohoidossa. Imetyskin takkuili, hänellä ei yksinkertaisesti ollut kärsivällisyyttä rinnalle. Häneltä leikattiin kireä kielijänne jonka ajateltiin...
  13. T

    Voiko jo näkyä näin paljon vauvamaha?

    Voi olla. Mulla oli tokassa raskaudessa tosi iso maha jo noilla viikoilla. Olin ihan varma kaksosista, mutta yks sieltä vaan ulos putkahti. :)
  14. T

    minkä ikäinen lapsi teillä saa leikkiä yksin ulkona? ja mikä asumismuoto?

    Reilu 5v tyttö on nyt alkanut olemaan enemmän ulkona yksin. Kerrostalo, rauhallinen, tien päässä. Omalla pihalla pysyttävä, näen koko pihan ikkunasta. Viime kesänäkin sai mennä edeltä / jäädä vähäksi aikaa, kerran pari meni naapuripihalle kaverin perässä mutta saarnan jälkeen on kyllä hyvin...
  15. T

    erikoisia (?) herkkuja pinoon, siis mitä teillä syödään.. :)

    Tavallista viiliä (tai rasvatonta) ja siihen sikana O'boyta. Ei turhaan tarvi vanukkaita ostella. :D Maksalaatikko menee tosiaan meilläkin ketsupilla, tätä kaikki kummastelee.
  16. T

    vinkkejä 5v ja 2 v nukutukseen

    Mullakin hävis vastaus kuin tuhka tuuleen... Meillä myös 2 ja 5v. Kun samaan huoneeseen siirryttiin, nukutettiin pienempi yleensä ensin. Meillä nukutus on unilaulut & paijaukset & hyvät yöt. Isommalle luettiin pitempää satua sohvalla. Joskus pienempi ei ollut nukahtanut kun isompi vietiin...
  17. T

    Taapero herännyt reilu viikon joka yö kerran itkemään korvia vihlovasti...

    Meilläkin vauhdikkuus vaikutti asiaan, esim. lomareissulla tuli useampana yönä peräkkäin. Nykyisin tosiaan rauhoittuu sillä ihan että "kaadan" hänet takas sänkyyn ja sanon että nyt nukutaan.
  18. T

    Suositelkaa Finnkinon teattereissa menevää elokuvaa?

    Kuukauden sisään oon nähnyt Kuninkaan puheen (tosi hyvä), Kova kuin kivi (aika jees, ei parasta Coen veljesten tuotantoa tosin) ja Vuosi elämässä (hyvä brittidraama).

Yhteistyössä