Hakutulokset

  1. C

    Onko monen lapsen äidillä aikaa kaikille?

    Minä voin myöntää ihan rehellisesti kahden lapsen äitinä, ettei aikani tunnu millään riittävän yksilölliseen huomioimiseen, vaikka tahtoisinkin olla lasteni kanssa erikseen. Esikoinen saa huomattavasti enemmän yksilöllistä aikaa kuin 11kk ikäinen kuopus... :ashamed: Kuopus (3v) on niin helppo...
  2. C

    Anoppi ei hoida..

    Ymmärän hyvin sinua ap. Meillä on kaksi lasta, eikä mummi ota niitä samaan aikaan hoitoon, paitsi poikkeus tilanteessa. Ymmärän kyllä että hän on jo vanha ja kasi pikkulasta ottaa voimille, mutta hän on ainut sukulainen joka ottaa lapsiamme hoitoon. (harvoin tarvitsemme hoitajaa)...
  3. C

    Uhmasta, kotiinlähtö mm. kylästä aivan kauheaa..

    Paras ratkaisu meillä 4,5 vuotiaalle välillä uhmaavalle herralle on yksinkertainesti aresti. Hän joutuu omaan huoneeseen tai sohvalle istumaan niin kauaksi aikaa jos varoitusta tai kieltoja ei uskota ja kun kertakaikkiaan sanat menevät harakoille. Jos ei itse mene niin talutan tarvittaessa...
  4. C

    Suosikkiruuat

    Chili con carne (mieto) erityisesti pavut on herkkua. Makaronilaatikko. Lihaperunasoselaatikko. Muusi ja lihapullat/nakit. Pasta-kanakeitto. Jauhelihakeitto (erityisesti 1,3kk tytölle mieluinen) Välipalalla vaihtelevasti erilaisia hedelmiä, marjoja, leipää päällisillä, tomaattia, kurkkua...
  5. C

    Syökö muiden 1v3kk ikäiset

    Meidän neiti 1,3kk on syönyt pari kuukautta itse ja yllättävän siististi. Meillä isoveikka ja hoitolapsi olleet esimerkkinä. Viime viikolla oppi juomaan tavallisesta (ei venttiiliä) nokkamukista itse ja suht siististi. Mutta nyt muutaman päivän ajan neiti on alkanut kaatamaan lautastaan...
  6. C

    millaisia loruja luette lapsille?

    Meillä lapset on pitänyt tästä: Leivon leivon leipääsiä, naamuusia, kakkaaroita. (leivotaan käsillä) Kaikki laitettaan Maijan (lapsen nimi) suuhun. (annetaan lapselle leikisti leivonnaiset suuhun) Nam nam nam nam. Päikkäreille mentäessä: Nukunuku nurmilintu, väsyväsy västäräkki, nuku kun minä...
  7. C

    laiska kysyy pottailusta...

    Vinkki! Laittakaan paperi, jossa on ruutuja, vessan seinälle. Aina kun lapsi saa jotain aikasiks potalle niin antakaa lapselle palkinnoksi tarra, jonka saa itse liimata paperiin. Tai pienemmällä, joka ei osaa vielä liimata niin aikuinen laittaa. Itse opetellaan 4-vuotiaalta (jota ollut...
  8. C

    Peililaattaa WC:hen..?

    Meilläpä on ja lapset on pitänyt. Meillä on laitettu vähän erikoisesti kaksi palapeiliä vierekkäin altaan ylle/taustalle, tosin väliaikaisesti. Meillä on vessa, jonka remontti on vielä kesken ja tehdään isomman kylppäri rempan aikana loppuun. Joten oli pakko keksiä väliaikainen ratkaisu...
  9. C

    uhmaikä ja voimat finito!

    En voi muuta neuvoa kuin että periksi pojan tahtomisissa ei kannata antaa, tiukasti vain pidettävä omapää. Mutta millä tiukasti pitää kiinni kun voimia ei ole...Meillä on 4 vuotias poika ja hänellä uhma takana päin. Uhma ikä on kyllä tuoreessa muistissa ja voimiahan se vaati. Itse en antanut...
  10. C

    Akta Graco Cosmic XTP

    Meillä tuo myös ollut 2 kuukautta ja tyytyväisiä ollaan oltu. vyöt on kierteillä välillä kuten edellä mainittiin, mutta eipä tuo ole menoa haitannut. Halusin mahdollisimman pitkäaikäisen penkin ja tämä sitä myyjän mukaan on. Aluksi säikähdin sen kokoa kun aloin asentamaan auton takapenkille...
  11. C

    Raivokohtaukset 1v 2kk

    Meidän neiti on juuri tuon 1 v 2 kk ja aivan samat raivari oireet kuin edellä mainituissa. Muistelin esikoisen ajalta että tuo kuuluu todellakin tähän ikään. Olimme juuri perheen kanssa viikonloppuna tukholman risteilyllä ja anoppi oli mukana. No neitihän tietenkin sai aivan mojovia raivareita...
  12. C

    7 hlö:n tila-autot...

    \ Noup... Maillä oli Peugeot 306 vm 2001 aikaisemmin, oli pakko vaihtaa tilavampaan...siis todellakin tilavampaan autoon. Meillä ainakin nykyisessä, mikä oli kiva yllätys, Pontiac Transportissa on pienemmät vakuutusmaksut kuin Peugeotissa oli. tosin bensaa vie 8-14 litraa/100km, johon vaikuttaa...
  13. C

    Hyvä perheauto?

    Meillä Pontiac Transport, jossa paikat 7:lle. En vaihtais pois tai jos vaihtaisin niin Chrysler GRAND voyager tai Chevrolet transport olisi hyvä vaihtoehto. Meille Pontiac on aivan luksusta sillä olemme 4 henkinen perhe ja kaksi käyttää turvaistuinta. Välillä on anoppi mukana. Hyvin ollaan...
  14. C

    Muiden lasten tuuppiminen

    "Poistattaminen" toiseen huoneeseen tai paikkaan pois (esim. 5 minuuttia tai aika joka itsestä tuntuu sopivalle) toisten lasten luota ja leikeistä on aika tehokas konsti. Tosin ennen sitä pitää mennä lapsen kasvojen tasolle ja tehdä selväksi (napakasti, selvästi ja tosissaan) että niin ei saa...
  15. C

    Minkä nimisiä lapsia?

    :heart: Ville Ilmari :heart: :heart: Miisa Maria Vilhelmiina :heart:
  16. C

    Koulutuksesi?

    \ onhan täällä muitakin apteekkilaisia. Itse olen markkinointi merkonomi-96, yo-98 ja graafisensuunnittelun perusteet suorittanut-99, mutta tällä hetkellä hoitovapaalla (+yksityinen pph) teknisen apteekkiapulaisen hommista. Tarkoitus on jatkaa vielä opiskeluja lääketyönmerkeissä.
  17. C

    G:seitenkutoset ja montako lasta??

    poika 2/01 ja tyttö 4/04.
  18. C

    vinkki:Lidlistä saa hyviä vaippoja!

    \ En ole kyl vaippahousuja Lidl:ssä nähnyt? Voikohan sinne vinkkasta jos toisi vaippahousutkin valikoimiin. Meilläkin kohta tarvetta olisi. Kyllähän ne välillä (tosin harvoin) suurentaa valikoimiaan. Ajatella että mä kun käyn kaupassa (yleensä Prismassa tai s-marketissa) niin jos vaipat on...
  19. C

    kesä väsyttävä?

    Kyllä vaan meidän 4 vuotias poika on ollut väsyneempi, ihmettelinkin sitä. Mainitsin siitä äsken myös tuolla yökastelu -aiheessa. Hän todellakin nukkuu myös päikkärit (alkaen viimeviikosta) klo 12.30 - 14.15. Viimeksi nukkui päikkäreitä väkituisesti 1,5 vuotta sitten. Hän alkoi myös tuossa...
  20. C

    yökastelusta

    Meillä 4 vuotias poika pääsi vasta pari kuukautta sitten yövaipasta eroon, mutta nyt viime viikolla hän alkoi taas pissailemaan sänkyynsä useana yönä peräkkäin. Huomasinkin että hän oli päivisin aika väsynyt ja yritti sinnitellä klo 20 ja 21 yöunille menoa. Hän ei ollut nukkunut päikkäreitä...

Yhteistyössä