Hakutulokset

  1. P

    Saisinko apua pukeutumiseen?

    testi
  2. P

    Lapsi leikkaukseen yksityiselle vai julkiselle sektorille?

    Otsikossa se jo tulikin. Eli laittaisitteko lapsenne leikkaukseen yksityiselle puolelle vakuutuksesta vai julkiselle puolelle ja perustelut? Kyseessä olisi siis pian 4v. täyttävän lapsen nielu- ja kitarisaleikkaus. Ks. tarkemmin...
  3. P

    Nielu- ja kitarisaleikkaus

    Kaipaisin kovasti kokemuksia ym. pienen lapsen nielu- ja kitarisaleikkaukseen. Laitan linkin keskustelun aloitukseen varmuuden vuoksi myös tähän. http://kaksplus.fi/keskustelu/terveys/lapsen-allergiat-ja-sairaudet/2022726-nielu-ja-kitarisaleikkaus-pian-4-vuotiaalle/#post24536767
  4. P

    Nielu- ja kitarisaleikkaus pian 4-vuotiaalle

    Pian 4-vuotias tyttömme joutuu nielu- ja kitarisojen leikkaukseen. Tätä mieltä oli siis yksityisen puolen korva-nenä-kurkkulääkäri. Nyt itseä mietityttää kovasti, että onko toimenpide varmasti tarpeellinen. Risat ovat todella isot ja verestävät, aukko nielussa on alle puoli senttiä. On ollut...
  5. P

    1v. neuvolassa annettavat rokotukset - apua!

    -
  6. P

    Vauva 10,5kk kieltäytyy pullosta, imetys lopuillaan - mitä tehdä?

    Osaisiko joku auttaa. Olen tähän asti imettänyt nyt 10,5kk ikäistä tyttöäni, ainoastaan iltamaito on annettu viimeisen kuukauden ajan pullosta. Sairastin vastikään kunnolla ja taudin aikana maidontuotantoni ilmeisesti väheni huomattavasti (en varmaankaan juonut riittävästi) enkä meinaa enää...
  7. P

    Brio Basic- vai Eisbärchen-lämpöpussi?

    Meillä on Brio Kombi-yhdistelmävaunut kovalla kopalla. Tyttö, kohta 8kk, ei enää mahdu nukkumaan koppaan, joten pitää alkaa nukuttaa tyttö rattaissa. Millainen lämpöpussi vaunuihin kannattaisi hankkia? Olen miettinyt Brion Basic-lämpöpussia ja Eisbärchenin Jääkarhu-lämpöpussia. Kumpi olisi...
  8. P

    Kaavinta synnytyksen jälkeen (kohtuun jäänyt tavaraa)

    Minulle tehtiin sektio 6vk sitten. Toissapäivänä kävin jälkitarkastuksessa ja selvisi, että kohtuun on jäänyt jotain (istukkaa, kalvoja tms.) melkoinen möykky. Kohtutulehduksen sairastin ja lääkkeet siihen söin n. 2-4 vk kohdalla. Nyt lääkärit ovat päättäneet, että joudun kaavintaan ensi...
  9. P

    Kohtutulehdus ja jälkivuoto - kysymys

    Kyselin tätä jo tuolla synnytys-palstalla, mutta koska en saanut yhtään vastausta, kyselen uusiksi täällä. Kohtutulehduksesta haluaisin siis kokemuksia ja etenkin sen aikaisesta jälkivuodosta. Itselläni takana suunniteltu sektio 3,5vk sitten. Puolisen viikkoa sitten minulle nousi korkea...
  10. P

    Kohtutulehdus ja jälkivuoto - kysymys

    Kohtutulehduksesta haluaisin kokemuksia ja etenkin sen aikaisesta jälkivuodosta. Itselläni takana suunniteltu sektio 3,5vk sitten. Puolisen viikkoa sitten minulle nousi korkea (39c) kuume ja myös tulehdusarvot nousivat. Todettiin kohtutulehdus ja sain siihen kahdet eri antibiootit...
  11. P

    Esikoisen (2,5v) valmistaminen toisen lapsen syntymään?

    Meille on tulossa perheenlisäystä eli toinen lapsi ihan tässä viikkojen sisällä. Esikoistyttö on 2,5-vuotias. Miten te muut olette valmistaneet esikoista toisen lapsen syntymään? Me ollaan kyllä puhuttu tytölle, että äidin masussa on vauva ja sen tyttö ymmärtääkin, mutta mitä muuta...
  12. P

    Ensipyöräksi pitkälle pian 3-vuotiaalle 12" vai 16" pyörä?

    Minkä kokoinen pyörä kannattaa hankkia ensipyöräksi syksyllä 3 vuotta täyttävälle tytölle, joka on tällä hetkellä n. 95cm pitkä? Netin pyöräoppaan mukaan tämän pituiselle voisi hankkia joko 12" tai 16" pyörän, mutta onko 16" pyörä aivan liian iso ja raskas ensipyöräksi? Kuinka pitkään...
  13. P

    Käynnistetyn ja luonnollisesti alkaneen synnytyksen kestovertailua?

    Kysyin tätä jo tuolla synnytys-puolella, mutta sieltä tulee vastauksia melko niukasti, joten kokeilen tällä palstalla. Voiko käynnistetyn synnytyksen ja luonnollisesti alkaneen synnytyksen sekä oksitosiinilla vauhditetun ponnistusvaiheen tai ilman sitä olevan ponnistusvaiheen kestoja verrata...
  14. P

    Käynnistetyn ja luonnollisesti alkaneen synnytyksen kestosta kysymys

    Voiko käynnistetyn synnytyksen ja luonnollisesti alkaneen synnytyksen sekä oksitosiinilla vauhditetun ponnistusvaiheen tai ilman sitä olevan ponnistusvaiheen kestoja verrata toisiinsa? Esikoiseni synnytys käynnitettiin rv 39+0 raskausmyrkytyksen vuoksi. Ponnistusvaiheessa oksitosiinia...
  15. P

    Käynnistetyn ja luonnollisesti alkaneen synnytyksen kestosta kysymys

    Voiko käynnistetyn synnytyksen ja luonnollisesti alkaneen synnytyksen sekä oksitosiinilla vauhditetun ponnistusvaiheen tai ilman sitä olevan ponnistusvaiheen kestoja verrata toisiinsa? Esikoiseni synnytys käynnitettiin rv 39+0 raskausmyrkytyksen vuoksi. Ponnistusvaiheessa oksitosiinia...
  16. P

    500km matkustaminen 2v kanssa - miten onnistuu?

    Miten te muut selviätte 500km:n matkustamisesta autolla uhmaikäisen 2v3kk kanssa? Meillä se tuntuu olevan sula mahdottomuus, kun tyttö ei nuku päiväuniakaan kuin noin tunnin ja matkaan saa varata aikaa sen 7h.. Kaikki hyvät vinkit ovat tarpeen!!! Kiitos jo etukäteen. :flower:
  17. P

    Kuinka paljon teidän reilu 2-vuotiaat nukkuvat vuorokaudessa?

    Millainen päivä/unirytmi teidän reilut 2-vuotiailla on? Siis mihin aikaan heräävät, monelta päiväunet (jos nukkuvat) ja monelta yöunille. Kuinka paljon siis yhteensä valvovat / nukkuvat vuorokaudessa yleensä? Meillä on 2v2kk tyttö, joka nukkuu todella huonosti yönsä, on nukkunut oikeastaan...
  18. P

    Aiemmin tehty eppari- ja repeämäarvet vaivaavat (uudelleen raskaana)

    Olen raskaana ja odotan toista lastani. Viime aikoina ensimmäisessä synnytyksessä tehdyt iso eppari ja emättimen repeämä ovat alkaneet vaivata viime aikoina. Emätintä ja välilihaa ikään kuin "pakottaa" arpien kohdalta ja tuntuu, että alapää räjähtää! Kuulostaa kamalalta, mutta todellakin tunne...
  19. P

    Jo synnyttäneitä sikainfluenssarokotteen ottaneita?

    Onko kukaan sikainfluenssarokotteen ottanut jo synnyttänyt? Olisi kiva kuulla heidän kokemuksiaan, olivatko vauvat heidän mielestään täysin ok vai olisiko rokotteesta voinut kuitenkin aiheutua jotain.. Itse vielä odotan, kohta puolivälissä olen. Rokotteen kävin kuitenkin eilen ottamassa.

Yhteistyössä