Hakutulokset

  1. Lumina

    2kk vauva ähisee ja röhisee ja huitoo koko yön?

    meillä myös tyttö tuossa iässä nukkui levottomia öitä, oli huitomista ja ähinää ja puhinaa. Meni kuitenkin ohi, mutta nytkin 5kk iässä aamulla on välillä ennen kunnon heräämistä tuota unissaan ähräämistä ja jopa jokeltelua, vaikka unimaailmassa vielä onkin.
  2. Lumina

    Pinoon hauskat tositapahtumat ;D

    Tiedän että Varis meni Harakan kanssa naimisiin !
  3. Lumina

    Onko sinua luultu pienen lapsesi isoäidiksi?

    Minusta tuntuu, että tämä ikäasia vaivaa pääkaupunkiseudun ihmisiä. Täällä pohjoisessa vanhat äidit on ihan ok. Tai ainakaan minulle ei ole tultu jeesustelemaan iästäni. Espoossa näkyi ihan selvää ikärasismia esim mammakahviloissa. 25-30 vuotiaat mammat olivat mielestäni pahimpia. Vanhat mammat...
  4. Lumina

    Vesijuoksijoita?

    Olin sopeutumisvalmennuskurssilla ja pääsin kokeilemaan vesijuoksua. Entisenä juoksijana ihastuin siihen kovasti ja kotiin tuomisina oli vyö. Vielä en ole täällä sitä ehtinyt kokeilemaan mutta tarkoitus kyllä on. Onko kellään kokemusta tästä uudehkosta lajista?
  5. Lumina

    parhaat tuplarattaat?

    Meillä oli ensin Brion Twinetet, mutta istuintila jäi niissä todella kapeaksi, reilu 1,5 v ei meinannut enää millään mahtua kyytiin! Sitten ostettiin halvemmat ja kevyemmät (ja leveämmät) Marco-merkkiset tuplat Pikkupingviinistä. Niihin mahtuu vielä 3,5 v serkkukin istumaan. Ovat olleet todella...
  6. Lumina

    uusia tuulia, uusia ystäviä

    Kirjoitin täällä etten enää kommentoi minusta kirjoitettuja asioita, enkä niin aio tehdäkään mutta luin tuossa läpi tämän viestiketjun ja mulla oli jäänyt yksi huomaamatta. Nimittäin nimim. Entinen. Oletko Paula Saarimäki? Jos olet niin anna anteeksi että en ole sinulle kirjoittanut. En yleensä...
  7. Lumina

    uusia tuulia, uusia ystäviä

    Minä omalta osaltani pistän pisteen tälle jonnin joutavalle keskustelulle. Jos uskallat (edellinen nimim.) niin kirjoita mulle kirje, katsotaan pärjätäänkö kirjeenvaihdossa. Minä olen mielsestäni rohkea ja ennakkoluuloton ja vastoinkäymiset todellakin ovat kasvattaneet minua, tehneet...
  8. Lumina

    uusia tuulia, uusia ystäviä

    Ei ole liikaa vaadittu. Mutta jos todella hakee kirjeystävää perinteiseen kirjeenvaihtoon ihan etanapostilla niin todellakin tarkoitan sitten kunnon kirjeettä. Tekstiviestit ja sähköpostit ovat ihan toinen juttu ja ne ei missään muodossa tai millään lailla korvaa oikeaa kirjettä vaikka käteviä...
  9. Lumina

    uusia tuulia, uusia ystäviä

    Jos haluan kirjoitta kaikesta maan ja taivaan välillä, niin ei silti tarkoita just tota juoruilua ja oman kylän ihmisten asioiden pohtimista. Mä luulen, että jokaisella on omissa asioissa ihan tarpeeksi miettimistä ja todellakaan ihan oikeat juorut ei kiinnosta. Jos taas kertoo jostain saman...
  10. Lumina

    mistä löytyisi kirja?

    Käy kirjastossa kyselemässä. Babette Colella on yksi hyvä Avioerotus - kirja, jota luin meidän lapsille kun olivat pienempiä ja ero tuli. On niitä muitakin...
  11. Lumina

    yh. n toimeentulo

    Minä olen yh ja lapsia neljä, joista yhdestä ei enää tule lapsilisää eikä elatustukea kunnalta. Olen pienellä eläkkeellä. Asumistukea saan ja lapsikorotuksen noiden kolmen lapsilisään. Ja tiukkaa on! Ei ole edes autoa, en tilaa sanomalehteä, ei käydä ulkona syömässä, ei juuri elokuvissa...
  12. Lumina

    uusia tuulia, uusia ystäviä

    Eiköhän laiteta piste tälle touhulle. Olen itsekin ihan samalla lailla joutunut pettymään ja odottamaan turhaan vastausta tai syytä miksi on lopettanut kirjoittamisen. Haen ystäviä, jotka jaksavat kirjoittaa kaikesta maan ja taivaan välillä. Ja pitkästi kuten olen usein maininnut. Sellaisia...
  13. Lumina

    uusia tuulia, uusia ystäviä

    Tuuli, sinulle on pitkä kirje lähdössä postiin...
  14. Lumina

    uusia tuulia, uusia ystäviä

    Itä-suomi myös sinulle anteeksipyyntö, jos olen aiheuttanut mieliharmia. Minä olen todella kranttu kirjeystävien suhteen. Tai vaativa. Haluan saada aitoja kirjeitä, jakaa kokemuksia ja tunteita. Jatka etsimistä, ehkä sinäkin löydät vielä hengenheimolaisen. Itse olen etsinyt sellaisia ja...
  15. Lumina

    uusia tuulia, uusia ystäviä

    Hei Paula! Sorry kun en ole kirjoittanut mutta jotenkin viime kirjeesi oli enemmän juoruilua kyläläistesi ihmisistä kuin tutustumista minuun ja kertomista omasta perheestäsi. Mua ei todellakaan kiinnosta koko kylän asiat, anteeksi jos meitä ei ollut tarkoitettu ystäviksi.
  16. Lumina

    uusia tuulia, uusia ystäviä

    Heips sinulle joka ihmettelit kun lisää kirjeystäviä haluan. Minä todella haluan tutustua uusiin eri-ikäisiin ihmisiin eri elämän tilanteissa. Mullakin oli yksi tällainen "tulostelija"kirjeystävä, mutta karsiutui pois koska huomasin ettei mun asioita koskaan kommentoitu ja kirjeet oli aina...
  17. Lumina

    uusia tuulia, uusia ystäviä

    Ei mua mikään vaivaa. Musta on ihana tutustua uusiin ja erilaisiin ihmisiin. Ja perinteiset kirjeet ovat aarteita. Oletko itse kokeillut?
  18. Lumina

    yh ja oma aika

    Mulla lapsia viisi, neljä täällä luonani ja yksi enkelinä... Lapset ovat 18, 16, 12 ja 9-vuotiaat. Kolme nuorinta on isällää kerran kuussa pe-su. Mut enää ei tuo 16-vuotiaskaan aio lähteä. Lisäksi meillä on sijaisperhe, jossa lapset täysi-ikäistä lukuunottamatta viettävät vuorokauden kerran...
  19. Lumina

    etsin ystävää pino

    Heipparallaa! Täällä äiti vm. 64 etsii pitkäaikaista innokasta kirjeiden kirjoittelijaa ajatusten vaihtoon. Olen yh ja lapsia viisi. Asun Pohjois-Savossa mutta ystävät kaikkialta Suomesta tervetulleita! Postilaatikon täytettä odotellen jasmiini64@luukku.com eli laita viestiä ja osoitteesi niin...
  20. Lumina

    Tarkastatteko koululaistenne läksyt?

    Kolmasluokkalaisen pojan läksyt tarkastan. Kuudesluokkalaisen tytön läksyjä ei tartte tarkistaa, kysyy neuvoa jos ei jotain osaa/ymmärrä lähinnä enkusta. Ysiluokkalaisen ja lukion kakkosluokkalalaisen läksyistä en taida enää ymmärtää paljon muuta kuin kielissä neuvon jos apua kysyvät.

Yhteistyössä