Hakutulokset

  1. P

    minkä ikäisenä pois päivävaipoista

    Esikoinen oli 1v9kk kun oli yö- ja päiväkuiva. (poika) Pikkuveli sitten 1v 10kk kun yö- ja päiväkuiva
  2. P

    4v tytön uhmaikä, järki lähtee!!!!

    Meillä on 4,5-v ja 3-v pojat ja molemmat uhmaa minkä ehtii. Vanhempi jankuttaa vastaan kaikessa missä voi ja tekee varmasti kaiken, mikä on kiellettyä. Nuorempi jaksaa tapella jos maito on väärässä kupissa tai sitten olisikin halunnut vettä juomaksi :headwall: Millon on lusikka vääränlainen...
  3. P

    Sydänvikaisten lasten äidit pinoon!

    Meidän Elias syntyi toukokuussa ja synnärillä kotiinlähtötarkastuksessa kuului sydämestä sivuääniä. Parin päivän kuluttua sydänlääkäri ultrasi sydämen ja eteisten väliseinässä on aukko. Elokuussa on kontrolli ja sitten kai puolen vuoden välein. Lääkäri meinasi että 2-3v korjausleikkaus. Aika...
  4. P

    G: Rakentajien ikä

    Meillä minun isä takaajana tämän rakennusajan ja sitten talo takaa itse itsensä. Puolitoista vuotta sitten myytiin rivarikolmio ja siitä jäi lainojen (loppu velka kolmiosta+ opintolaina +auto) maksun jälkeen vähän itellekki. Miehellä vakityö minä opiskelen, tosin tällähetkellä äippälomalla. Eikä...
  5. P

    G: Rakentajien ikä

    Eka talo ja molemmilla ikää 25v
  6. P

    Vaatehuoneen hyllyt

    Millaisia ratkaisuja teillä on? Siis ootteko tehneet itse ja mistä? Vai oletteko ostaneet millaisia? :whistle:
  7. P

    minkä ikäisenä pojilla?

    Meillä molemmat pojat rassaavat vehkeitään. Ovat 4-v ja kohta 3-v. En oo kieltäny. Jos katselevat telkkaria, niin sillon monesti räpeltävät. Olikohan uudessa kaks plussassa vai vauva-lehdessä jotain juttua asiasta. Tai Meidän perhe lehdessä.
  8. P

    Nyt alko tapahtumaan:))

    Meillä mies on tämän viikon pakkeiloinut ja hionut sisäseiniä. Tänään maalattiin pohjavärillä makuuhuoneet. Muurari muuraa saunan ja pesuhuoneen seiniä. Huomenna ostamaan maalia lastenhuoneen seiniin. Meilläki pojat innoissaan tekemässä raksahommia :whistle: Ite ollaan alusta asti tehty, parina...
  9. P

    äkkinäinen painonputoaminen

    Mulla tipahti kilon viikossa pikkukakkosen odotuksen toisiksi viimesellä neuvolakäynillä, sitte vimppakerralla ei ollu paino enää noussu. Nyt tässä raskaudessa, paino tipppu kahessa viikossa 1,5 kiloa, eikä oo sen jälkeen noussu. Nyt v 38+2 Toivotaan että enteilis synnytystä.... :D
  10. P

    Nyt se sitten vihdoin alkoi!:)

    Meillä tehtiin talon sokkeli jo syksyllä valmiiksi, samalla ko talli+katos. Nyt on tasan kuukausi rakennettu ja 4 päivän päästä lattianvalu. Mies tekee töiden lomassa yksin. 2 päivää on kirvesmies käyny kaverina. Minä raksaleskenä ja vielä ihan järjissäni :D
  11. P

    Ekasta episiotomia mites seuraava?

    Ekassa tehtiin. Tokassa ei. Repesin vähän (parin-kolmen tikin verran) virtsaputkelle päin ja pieni naarmu jossain muualla :whistle: Eppari paljon kipeämpi kuin nuo naarmut. Muistan et moneen viikkoon ei voinu esikoiselta istua, pikkukakkoselta jo synnärillä istuskelin.
  12. P

    Missä meni lapsivedet?

    Ekalta olin jo synnärillä. Just kipusin tutkimuspöydälle ja nostin jalkaa niin lorina kävi. Tokalta vedet meni vasta kun lääkäri puhkas kalvot.
  13. P

    käynnistetyt synnytykset

    Mulla esikoinen käynnistetty ja nuorempi lähti itesekseen tulemaan. Käynnistetty synnytys oli tuskallisempi, supistukset tulivat peräjälkeen, ilman hengähdystaukoja. Tosin onhan "tavallisissakin" synnytyksissä eroja ja oishan toi tilanne voinu olla toisinkipäin.
  14. P

    G: Eka käynnistetty, miten muut?

    Eka käynnistettiin 39+6 ja syntyi 40+0. Toinen lähti itsekseen tulemaan säännöllisillä suppareilla 40+6
  15. P

    Käynnistysyritys sisätutkimuksella - miten on onnistunut?

    Mulla kätilö teki sisätutkimuksen rv 40+5 ja oikein runno ja pyöritteli...autsauts! Mutta mitäpä sitä ei kestäis et lähtis käyntiin synnytys. Sen tutkimuksen jälkeen ei supistellu yhtään, ei niin mitään. Seuraavana aamuna heräsin tasan kuudelta kun supisti ja supisteliki 3 minuutin välein. 10.45...
  16. P

    Ekassa synnytyksessä yli tunnin ponnistusvaihe, miten toises

    Mulla kesti ekan ponnistusvaihe 58 min. Supistukset loppu välillä ja niitä odoteltiin. Eikä ollu semmosta ponnistamisen tarvetta yhtään. Toisen kohdalla ponnistusvaihe 15 min. Sillonki loppu supistukset, mutta sentään tiesin miten ponnistaa ja ponnistuttikin.
  17. P

    Katetrointi

    Mulla ktetroitiin synnytyksen jälkeen, kun en vain saanut pissaa tulemaan. Vähän kirveli, kun olin revennyt virtsaputken suulle päin. Ei se kivalle tuntunu, mut ei se kauaa kestä =)
  18. P

    Alkavan synnytyksen merkkejä

    Mulla vauva oli tosi laiskana edellisen päivän. Kävin sydänkäyrälläkin kun huolestuin että mikäs nyt on. Kätilö vain sanoi että nähdään huomenna, vauva kerää voimia synnytykseen. Illalla meni vatta ihan löysäksi. Ruoka ei maistunu. En kyllä osannu ajatella että olis synnytys lähellä, ku ei...
  19. P

    Peräruiskeesta

    Esikoiselta sain ja laitto kummasti vauhtia synnytykseen, kun laukoin vessassa. Pääse vauvakin paremmin tulemaan kun ei oo ne kovat kikkareet suolessa painamassa, sano kätilö. Ja oikeasti helpotti oloa kun ei ollut vatta toiminu kuukausiin kunnolla ja sit tyhjenikin kertaheitolla :laugh: Enkä...
  20. P

    nelivuotias ja vauva

    Mulla poika täytti nyt joulukuussa 4-vuotta ja jonkun aikaa ollut kauheasti minun perään ja just saa kauheita itkukohtauksia jos joku asia ei mee nin kuin ite haluais. Osaa kyllä pukea itse, mutta saa alkaa tosi pienestä itkemään jos ei joku onnistu. Hoidossa pukee ite ja on reipas kun asiasta...

Yhteistyössä