Hakutulokset

  1. N

    kukas sitä nyt onkaan?

    Avomiehelläni on pian 3 vuotta täyttävä tytär. Hän kutsuu minua nimeltä, joskus on kutsunut "nimi"-äidiksi. Meidän perheelle tämä kuvio on melko selvä, koska näin on ollut jo yli kahden vuoden ajan. (Isän ja äidin suhde päättyi melko pian lapsen syntymän jälkeen). Nyt on tullut tilanteita...
  2. N

    pelkkiä ongelmia

    En tietenkään toivo, että kenellekään kerrotaan jatkuvasti, että tekee asioita väärin, mutta suoraan sanottuna ihan mukava kuulla, että on muitakin perheitä, missä on tämä sama ongelma. Nyt meilläkin on mennyt paremmin, mikä tosin johtuu varmaan siitä, että olen itse saanut vaan nukkua ja olla...
  3. N

    pelkkiä ongelmia

    Tuntuuko kenestäkään muusta siltä, että suhde on täynnä ongelmia ja riitoja? Musta tuntuu (ja varmaan avomiehestänikin) siltä, että viimeinen vuosi on ollut älytöntä taistelua ja tappelua. Onko tämä kaikki sen arvoista? Olisi niin mahtavaa, kun joku tulisi kertomaan, mitä tehdä tällaisessa...
  4. N

    pukeminen ja riisuminen

    Meillä 2,5-vuotias tyttö pukee ja riisuu itse, paitsi paidat ovat vielä hankalia. Muuten alkoi jo haalarit, housut ym. pukemaan ja riisumaan varmaan vajaa vuosi sitten. Tästä voisi kehittää tätä keskustelua vähän eteenpäin ja kysyä, että miten pukeminen ylipäätänsä sujuu teillä? Kiireisinä...
  5. N

    Päikkäriasiaa....

    Sama homma välillä täälläkin! Kun mennään päikkäreille, niin 2,5-vuotiaalla on pissahätä, sitten kakkahätä ja jano ja ties mitä. Näin ei kuitenkaan ole aina, välillä nukahdetaan ihan nätisti. Mietin tuota edellistä kirjoitusta... Joskus on vaan mielestäni pakotettava päiväunille, vaikka se...
  6. N

    Ikäero suhteessa

    Tämä kuulostaa nyt vähältä noiden yli 10-25 vuoden ikäeroihin, mutta pistänpä korteni kuitenkin kekoon. Meillä on avomieheni kanssa 7 vuotta ikäeroa, minä täytän 20, hän 27 tänä vuonna. Enää se ei kuulosta niin hurjalta, mutta tavatessamme olin 17. Vanhempani ymmärsivät, koska aikaisempi...
  7. N

    etä lasten tavoista

    Surullista, että minun laskujeni mukaan vain yksi vastaus oli positiivisen kuuloinen, muut täynnä erilaisia ongelmia. Alkoi oikein tulevaisuus pelottaa! Meillä käy yksi etälapsi (joka 2. vkonloppu), mieheni 2,5-vuotias tyttö. Lapsen säännöistä yms. kotona tai tarhassa emme tiedä yhtään mitään...
  8. N

    meidän ja teidän lapset

    äityli, minusta teidän kannattaisi keskustella asiasta ammattilaisen kanssa eli hakeutua perheneuvolaan tms. Kerroit, ettei miehesi suostu. Vaikea tilannehan tuo on. Kävin avomieheni kanssa muutaman kerran perheneuvolassa -> pariterapiassa. Paras "vinkki", minkä saimme sieltä oli se, että...
  9. N

    onko normaalia..

    \ Tämä on musta hyvin osuva kirjoitus! Kaikki ei ole kiinni tunteista ja mustasukkaisuudesta vaan myös käytännöstä! Asiat täytyy suunnitella etukäteen, meidän tilanteessa exä käyttää lasta "pelinappulana", joten viikonloput ovat hyvin epävarmoja. Itse olen perheestä, jossa vanhemmat ovat...
  10. N

    muita pelkkiä äitipuolia

    On täällä! Avomiehelläni on valloittava 2,5-vuotias tytär edellisestä suhteestaan. He erosivat lapsen ollessa vielä aivan vauva. Miehelläni on hyvin riitaisat välit exäänsä, itselläni ei oikeastaan minkäänlaisia välejä. Enkä tiedä, pitäisikö ollakaan? Olisi kummallista yrittää olla väleissä...
  11. N

    Miten toimia miehen lapsen kanssa?

    Hei! Minusta teidän kannattaisi ensimmäiseksi keskustella tämä asia miesystäväsi kanssa hyvin läpi, ja ehkäpä hän voisi vielä jutella 12-vuotiaan tyttärensä kanssa. Hänellähän saa olla aivan oma mielipiteensä sinusta, mutta aikuista ihmistä on kuitenkin kunnioitettava ja täytyyhän hänenkin...

Yhteistyössä