Hakutulokset

  1. K

    Lapsi ei saa karppiruokaa koulussa

    En ottanutkaan mitään kantaa vegaaneihin. Kerroin vaan mitä mielestäni ei tule verovaroin kustantaa.
  2. K

    Lapsi ei saa karppiruokaa koulussa

    Niin ja osa sit haluaa syödä pelkkiä nuudeleita.
  3. K

    Lapsi ei saa karppiruokaa koulussa

    Verovaroin kustannettua kouluruokaa ei tulisi saada erikoisdieetteinä kuin lääkärin todistuksella. Karppauksen takana ei ole allergia tai siihen ei aja mikään lääketieteen todentama tila tai sairaus. Joku raja sentään hyvinvointivaltionkin paapomisella.
  4. K

    Miksi pitäisi ola kateellinen jos joku osta Moloa tai Ticketiä lapselleen?

    Niin se taitaa olla. Tuo sana kateus kiinnitti huomioni. Olisiko se sitten sitä? Ei ole kiva olla kateuden kohde. Senköhän takia mua nyppii se, että lasten vaatteista kysellään eikun siis vaihdetaan kokemuksia. Mä nyt vaan yksinkertaisesti haluan pukea lapset niin, että vaatteet ovat kauniita...
  5. K

    Miksi pitäisi ola kateellinen jos joku osta Moloa tai Ticketiä lapselleen?

    En taida osata selittää niin, että ymmärtäisit. Meitä on erilaisia ja täytyy yrittää ymmärtää, että joitakin nyppii tuntemattomien ihmisten ihmettelyt jostain ulkohaalarista. Mulla on lapset puettu aina kauniisti, minun maun ja lempparilastenvaatepuljujen valikoimien mukaan. Eikä kyse ole...
  6. K

    Eiks muovia kierrätetä?

    Pk-seudulla jotkut kauppakeskukset kerää, esim. Sello ja Iso-Omena siellä jätepisteissään. Sitten kannattaa kysyä oman kunnan/kaupungin jäteasemalta energiajätteen keräystä. Meidän kunnan jäteasemalle voi viedä henkilöautolastillisen lajiteltua energiajätettä 5 euron hintaan.
  7. K

    Miksi pitäisi ola kateellinen jos joku osta Moloa tai Ticketiä lapselleen?

    Hävettää lapsen saama positiivinen huomio? Lievästi väärin ymmärretty. Minua ainakin ärsyttää, kun lasteni vaatteisiin kiinnitetään tuollaista ylenmääräistä huomiota. Kyseessä on kuitenkin tämänkin ketjun tapauksessa ulkovaatteet, jossa lienee tärkeintä se käytännöllisyys. Olkoonkin, että itse...
  8. K

    Keskeytynyt keskenmeno vai kaksoisraskaus?

    Ihanaa rapu86, onnittelut! Tulin ihan varta vasten kurkkimaan, josko olisit käynyt kertomassa miten kävi. Mulla oli tuon keskenmenon aikaan jo viikkoja 17+. Mutta oikein onnellista odotusta sinulle, ja varmasti kaikki menee hyvin! positiivisia ajatuksia vaan kehiin :)
  9. K

    Keskeytynyt keskenmeno vai kaksoisraskaus?

    Voi, toivon kovasti että ap:n kohdalla kaikki onkin hyvin. Itsellä alkoi keskenmeno noin, että oli pyyhkiessä paria viikkoa aiemmin paperissa vähän verta. Sitten kaikki piti olla ok, tai mitään oireita ei ollut, kunnes kaksi viikkoa myöhemmin keskenmeno alkoi kovalla veren, verihyytymien ja...
  10. K

    PCO-kokemuksia

    Täällä yksi PCO-äiti, jolla kaksi lasta. Ekaa odotettiin seitsemän vuotta, tärppäsi sitten luomusti. Kakkonen tuli 2,5 vuoden odottelun jälkeen. Mulle ei hoidoista ollut mitään iloa. Ja minulla myös välillä jäänyt PCO kriteerit ultrassa täyttymättä, tai ei siis ole löytynyt niitä monirakkulaisia...
  11. K

    ISO vauva vaikka sokerit äidillä ok?

    Mulla eka 3185g ja kakkonen 4470g. Sokerit aivan kunnossa. Tai vähän olen epäillyt sitä, kun kuulin ettei kaikki jää sokerirasitustestissä kiinni. Itselle tehtiin rasitus kaksi kertaa ja arvot olivat pikemminkin liian matalat. Hirvittää kolmannen kanssa, että miten käy. Tokasta repesin pahasti...
  12. K

    Minymo haalari 6-vuotiaalle pojalle? Kestääkö miten?

    Meillä 4-vuotiaalla kovin energisellä tyttösellä ollut tänä talvena ekaa kertaa Minymon haalari, ja hyvin on kestänyt ainakin toistaiseksi. Vielä ei näy mitään kulumaa, on edelleen aivan uudenveroinen. Ja eihän tuo mikään halpishaalari ollut, joskaan ei Reimatecin hinnoissa. Mutta aivan yhtä...
  13. K

    Mistä saa apua arkeen ( pk-seutu) ?

    Valitettavasti taitaa nykyään olla niin, että avun saaminen on kiven alla. Lastensuojeluperheisiin tuntuu menevän kaikki julkisen puolen apu. Käytät varmaan yliopisto-opiskelijana lapsiparkkia hyväksi sen minkä voi vai onko tarve lähinnä iltaisin? MLL:n lastenhoitajat ovat edullisia verrattuina...
  14. K

    Miten ylipainoinen voi "laihduttaa" raskausaikana?

    Mä syön rd-ruokavalion mukaan. Käsittääkseni se on terveellinen. Ja nyt on motivaatio kohdallaan syödäkin terveellisesti. Mulla tosin ei ole raskausdiabetesta.
  15. K

    Saako yksityisellä sektion?

    Mehiläisessä, teoriassa. Joskus täälläkin on ollut siitä ketju, jossa ollut linkki Mehiläisen sivuille artikkelitietokantaan jonnekin vuodelle 2002. Siellä ollut maininta, että voi synnyttää, mutta se on aika hintavaa, kun koko "orkesteri" järjestetään paikalle vain yhtä varten. Eli muistelen...
  16. K

    ponnistusvaiheen kipu..

    Mulla ollut myös molemmissa kahdessa synnytyksessä ponnistusvaiheen kipu aivan karmeaa koettavaa. Avautumisvaiheessa koin helpottavaksi sen, että kivuliaitten supistusten välissä oli aina pieni suht kivuton tauko, mutta se ponnistusvaihe oli yhtä yhtenäistä tuskaa. Mutta kuten Chalan...
  17. K

    G: ottaisitko 7 vuotiaan mukaan kun menet lopettamaan lemmikkikoiraa

    Meillä kolme kuukautta sitten jouduttiin luopumaan vakavasti sairaasta koirakaveristamme. Sen perusteella, miten meidän neljävuotias on asiaa jälkikäteen käsitellyt, olen tyytyväinen että en edes harkinnut ottavani mukaan. Tilanne oli itsellenikin niin vaikea, että en olisi pystynyt ketään muuta...
  18. K

    Toimitus kysyy: Mitä mieltä olet Tammisaaren synnytysosaston lakkauttamisesta?

    Harmittaa todella jos näin pääsee käymään. Molemmat lapsemme ovat syntyneet siellä ja vaikka synnytys ei kummassakaan tapauksessa osoittautunut oppikirjasynnytykseksi, niin kaikki hoitui aivan loistavalla ammattitaidolla! Tammisaaren synnytysosastolla on henkilökunnalla asenne juuri niin...
  19. K

    Uskaltaisinko irtisanoa lapsivakuutuksen (lapsi 1-v)

    Piti vielä lisätä, että meillä on sellainen vakuutus, että jos lapsi esim. sairastuu syöpään ja joutuu osastohoitoon, niin jokaiselta sairaalapäivältä maksetaan 36 euroa. Siis tällä ei ole mitään tekemistä julkisten maksukattojen kanssa, vaan se raha tulee tilille jos lääkäri toteaa osastohoidon...
  20. K

    Uskaltaisinko irtisanoa lapsivakuutuksen (lapsi 1-v)

    Minä en irtisanoisi. Meillä esikoinen 3vee on ollut tähän kevääseen asti terve. Mutta nyt onkin sitten parin kuukauden aikana tullut erinäisiä lääkärimenoja, joiden selvittely julkisella puolella olisi alkanut vasta puolen vuoden kuluttua, jona aikana oireet olisivat takuuvarmasti pahentuneet ja...

Yhteistyössä