Hakutulokset

  1. Y

    Lapsen kanssa Roomassa - blogaus ja vinkit

    Heips, ajattelin laittaa tämän meidän matkan matkavinkit, jos joku miettii Italian matkoja. Tehtiin reissu rajallisilla (taloudellisilla) resursseilla. Tuo meidän kämppä ois sopinut ruhtinaallisesti myös vaikkapa 4 hengelle. http://mediaoulu.fi/2015/08/blogi-sentinvenyttajan-matkakuume/
  2. Y

    Kokemuksia Maspalomas - Kanarialla

    Hei, varasin nyt sitten HappyHour matkan tuonnepäin - hotellimme on Capri. Googlasin - siitä löytyi kuitenkin ihan ok arvioita - ei luksusta mutta toivottavasti kohtuullinen taso. Menemme tuonne tammi-helmikuun vaihteessa ? Onko muilla kokemuksia paikasta, alueesta yms ? Tai samaan...
  3. Y

    Oulu - lapsien vaihtoa ja verkostoa

    p
  4. Y

    Synttäri ideaa muillekin - kasvomaalausta

    Kerran muutakin kun valitusta ... Eilen juhlittiin tytön 4 -v synttäreitä ja mielestäni kohtuullisilla kuluilla oli ohjelmassa myös kasvomaalausta halukkaille . Sankaritar tarjosi, siis. Kovan työn takana oli etsiä tekijä - mutta Oulusta löytyi ainakin yksi ihan mukava maalaaja...
  5. Y

    Oulussa yksinodottajille valmennusta

    Poisto
  6. Y

    Kirjaimet ja herkkyysvaiheet

    Onko muilla tullut näitä kirjaimien opettelun herkkyysvaiheita aika aikaisin jo ? Tyttöni täyttää lokakuussa 3 - ja on todella kiinnostunut kirjaimista ja numeroista. Kyselee sanoista , että millä alkaa Muumi tai Inkeri . Tosin nyt jo osaa osan kertoa itsekin. Ja kirjaimet asossioituu...
  7. Y

    Enterorokko näppyjen - tai käsien - jälkihoito -ohjeita ???

    eli mulla oli Entero - ensin tytöllä ja sitten näin ihan aikuisellakin, oikein mukavana versiona.... Jaiks. Kädet on nyt ihan kuin korput , muistuttaa enempi jalkapohjien kuivaa ihoa, vielä näkyy punaläikkiä ihon alla... Vaikka olen atoopikko, ei ole aiemmin tämmöisiä käsiä tai ylipäätään...
  8. Y

    Karkaileva taapero - millä reviiri pienelle selväksi ?

    Täytynee koskea muitakin , eli mun rinsessa on 1,5 vuotta vanha ja nuori - maailma on ihana ja avara paikka... Tyttö on muutoin aika harkitseva ja jopa varovainenkin - liikunnallisesti siis - mutta ulkona tahtoo käydä niin, että hän viipottaa menemään eteenpäin , eikä takaisinkutsu - nimen...
  9. Y

    Suosittele MATKARATTAAT , joissa pitkä lapsi mahtuu nukkumaan

    Hei, siis tarvittaessa sitäkin - jos hän väsähtää. Mun rinsessa on nyt noin 86 cm ja 1,5 vuotta - joten makuutilaa pitäisi olla kohtalaisesti... Ja muutenkin sais olla koreen väriset , kulkea hyvin ja mennä pieneen tilaan . Peg Perego Pliko Classico tai Completo on ilmeisesti hyvä...
  10. Y

    Lapsille lankapuhelin

    Itse allekirjoitin. Mulla onkin paljon kännykässä olleena jo kuulohermonkasvain - joka varsin todennäköisesti on ainakin edistynyt julmetun aktiivisen kännypuhumisen vuoksi n 10 vuotta sitten... Ei aiheesta tässä enempää, mutta aika paljon tutkin jo aikanaan asiaa.. Kansanliike lankaverkon...
  11. Y

    Tarkka prosessi ja aikataulu isyyden tunnustamisessa

    Heips, aiheesta jotain jo tiedänkin, mutta saman kokeneet: - Milloin nostetaan kanne isyyttä pakoilevalle, jotta saadaan tämä dnatestiin ja prosessia eteenpäin ? 3 kk , 6kk vai kuinka kauan voi vetkuttaa - siis pelkällä lvalvojan 'olekilttijamene...' kehoituksilla? Meillä prosessi...
  12. Y

    Sopeutuminen vauvan tuloon ja äidiksi

    Heips, ilmeisetsi joku muukin miettii näitä. Mulla oikeastaan pohdinta iski päälle 2-3 kk vauvelin syntymän jälkeen - siis se, miten totaalinen tää elämänmuutos on. Alku meni autopilotilla ? Tai jotenkin kaikessa myllerryksessä ? Onko hyviä vinkkejä tai neuvoja sopeutumiseen...
  13. Y

    Miten valmistella yksinhuoltajuus?

    Hei, ja nyt en ota vastaan saarnoja isälässytyksestä - olen tarinani kertonut, ja tämän lapsen hedelmöittäjästä ei 99% todennäköisyydellä ole isäksi tai ole iloa lapselle - ihan umpinarsisti kyseessä. Asiasta myös miehen lähipiirin kommentit olemassa. Muun suvun ja lainvoimaisuuden vuoksi...
  14. Y

    Vinkkejä: miten nipistän omaa aikaa ?

    Heips, kokeneemmilta vinkkailuja - itse oon lapsen kans yksin , ja jotain jo keksinytkin... onko teillä omia ? Eli jos tuntuu ettei meinaa päästä mitään omia tekemään - niin mitä konsteja on perusasioiden hoitamiseksi ? * Vauvan kantaminen repussa tai liinassa - voi itse touhuilla...
  15. Y

    Lämpöpussi - suomi +ulkomaat

    Moi, olisiko kellään tiedossa hyvää , halpaa, turkoosinväristä lämpöpussia ? Tai joku vaalea/vaalsin/vaalpun käy myös... Ehkä mieluummin topattu kuin fleece . Webbisite tai Oulun alue ? Onko toinen termi turvakaukalopussi ? Mikä se on englanniksi - babybag jotain ? Saksalaista...
  16. Y

    Turkoosinvärinen pinnasängyn pehmuste

    Hei, löytyykö mistää kaupasta, valmistajalta tai nettikaupasta ? Tai käytettynä ? vai onko vaan tehtävä itse tai päällystettävä jokin muun värinen ? Ideoita ... ? En halua nallepupu vaaleanpuna vaaleansini juttuja ... Muutenkin hieman ärsyttää - onko vauvojen ainoat lempivärit...
  17. Y

    Flunssavinkkejä - kolmas kolmannes

    Heips, kiitollinen avuista. Karsea kesäflunssa iski - ensi ma kurkkukipu , sitten ti duhaa , ihan pikkulämpö n 37,2 , keskiviikon kävin töissä - eilen ilalla eli ke iski sitten yskä . Viime yö rykiessä keuhkot ja masu aivan kipeenä ... ja korvat menee tukkoon. Ei taida olla kuumetta. Vauva...
  18. Y

    Svalmennus yodottajille Oulussa 28.8 ja 11.9 - alustavasti

    Hei kanssasisaret , olen/olemme Oulun Tuikkeessa puuhanneet yhteistyössä Oulun läänin kätilöyhdistyksen kanssa yodottajille 2 svalmennuskertaa. Alla alustava tieto , tiedote lähtee eteenpäin neuvoloidenkin kautta. Ilmoittautumiset voi laittaa mullekin: rokkimimmijee@yahoo.com...
  19. Y

    Mikrossa steriloitava tuttipullo - laiskalle äidille :)

    Hei, onko muille jo tuttua ? Onko hyviä ja toimivia ... mulle nimittäin sopisi tällainen modernimpi konsepri jahka Viola putkahtaa masusta maailmaan ... :) Eli kokemuksianne arvon mammat ? http://www.ipanalle.fi/product_details.php?p=454 kyselee kokemuksianne, papu ja viola...
  20. Y

    Haluatko tietää lapsenlapsen olemassaolosta?

    Hyvät Mummon asemassa olevat, tai siihen toivovat ... tai ehkä sitä pelkäävät ? :)

Yhteistyössä