Hakutulokset

  1. R

    Tuttipullon tuttiosat->pehmeään juomanokkaan?

    Hei! Esikoisen äiti kyselee :) ...Voiko tuttipullojen tuttiosat vaihtaa kokonaan pehmeään juomanokkaan, jos lapsi 7kk juonut lähes koko pienen ikänsä tuttipullosta ja nyt hallitsee jonkinasteisesti venttiili-nokkamukista juomisen? Tai voisiko kaikki päivänaikana tarjotut maidot antaa tästä...
  2. R

    ADHD-lasten vanhemmat

    Sinun kuvauksesi pojastasi, joooo kuulosti samanlaiselle kuin meidän poika. Tosin meillä tenava on vasta 4-v. Varsinaisesti hankaluudet alkoivat tänä syksynä, kun aloitti kerhon ja jäätiin pois pph:lta, jota poika kerta kaikkiaan rakasti. Pikkusiskokin syntyi, joten mustasukkaisuuskin saattaa...
  3. R

    Leikki/ohjelma ideoita 4v synttäreille

    \ otettiin valokuvia omasta kodista ja tulostettiin ne. Sitten laitettiin ne eri paikkoihin ja aina kuva ohjasi seuraavaan paikkaan, siis lapset suunnistivat niiden avulla. Lopuksi löytyi valtava herkkuaarre =)
  4. R

    Liian innokkaat isovanhemmat

    \ Minun on kyllä pakko sanoa, että tuntuu kamalalle lukea näitä kirjoituksia, missä isovanhempien kaikki tekemiset on jotekin väärin päin. Jos he haluavat auttaa lapsiaan tekemällä jotain tai viettää aikaansa lastenlasten kanssa, se merkitsee, että heillä ei ole omaa elämää, he tuppautuvat...
  5. R

    Pienikokoinen poika

    \ Mä oon täsmälleen samaa mieltä, MUTTA kun se esitetään aina sillä tavalla, että oletpa huono äiti ellei sua huoleta... Kohta jossain paperissa lukee tai ainakin suusta suuhun kiertää tarina yhteistyökyvyttömästä äidistä. *muoks*katoin tuossa just tytön 3-v mitat, on ollut 11,5kg ja 90,5 cm...
  6. R

    Pienikokoinen poika

    Meillä on ollut sama homma mun nyt 5v tytön kanssa. Jatkuvista punnituksista pinna oli kireällä ja kauan. Lopulta tein stopin ja sanoin, että tyttö saa olla millainen on, koska kasvaa omaa käyräänsä tasaisesti. Minkäs minä sille voin, että tyttö on neuvolan käyrille "liian laiha" . Sitä paitsi...
  7. R

    Kastetut!

    Meidän pikkuneiti syntyi 15.8.05 ja eilen 24.9.05 kasteen yhteydessä nimeksi tuli Mia-Lotta Mimosa
  8. R

    13 ja Rööki maistuu..

    \ Sanoit, että lapsella on valmiina rahat mopoon ja korttiin. Te olette kuitenkin hänen huoltajia siinä vaiheessa ja voitte kieltää ajamasta korttia ja ostamasta mopoa, jos haluatte. Mulle tuo tupakanpoltto on etenkin lapsen kohdalla on kyllä niin iso juttu, että mopot ja mopokortit voisi...
  9. R

    13 ja Rööki maistuu..

    Niin, vaikea sanoa mitä pitäisi tehdä... Jollei terveysvalistus auta eikä uhkailu... Oletteko kokeilleet, että ette anna pojalle yhtään rahaa, siis ei tosiaan senttiäkään mihinkään? Tai mites ois lahjonta? Lupaatte vaikka mopokortin ja mopon jos ei polta enää?
  10. R

    Mies nukkuu,nukkuu,nukkuu...

    \ peesi. sitä paitsi ihminen voi nukkua liikaa, sit ei enää jaksakaan mitään kun koko ajan vaan nukkuu ja nukkuu. Ja tiedoksi, meillä molemmilla on 3-vuorotyöt, kuten hoitoalalla tuppaa olemaan (tai siis nykyään minä kotona)
  11. R

    Juoko ukko liikaa ???

    Täällä nyt on väitetty, että juoppojen lapset automaattisesti alkavat ryypätä itsekin kuin sienet ja että juopon isän tytär etsii itselleen samanlaisen ristin riipakseen. Ei kyllä ihan paikkaansa pidä, ei ole absoluuttista totuutta tässäkään asiassa. nimim. kokemusta on
  12. R

    kaitsiminen

    \ Multakin :flower: ja :hug:
  13. R

    Löytyykö -76 äitejä..Mistäpäin ja montako lasta....

    Kuopiossa asustellaan, 4 lasta on. Iät 7-v , 5v7kk ja 3viikkoinen tytöt sekä pian 4-v poika.
  14. R

    Gallup Kuinka monta lasta?

    4 on ja tää on varmaan lopullinen luku myös. Vaikka ei kai koskaan pitäis sanoa ei koskaan...
  15. R

    kaitsiminen

    \ Ihanaa, että joku vielä tajuaa tämänkin arvon :flower: Välillä ottaa päähän nämä "itse pitää hoitaa kun on hankkinut" ihmiset, joiden päähän ei mahdu se, että ehkä isovanhemmat HALUAVAT viettää aikaansa lapsenlasten kanssa omasta halustaan...
  16. R

    Elokuisten vauvat tänne!

    Meillä siis 15.8.2005 kello 20.44 tyttövauva 3220g 49cm
  17. R

    kaitsiminen

    Meillä yleensä menee niin päin, että kysyvät voisiko lapset mennä vierailulle. Tosin sitä ei usein tapahdu, ehkä 3-4 kertaa vuodessa.
  18. R

    käynnistys

    Eipäs mennytkään käynnistykseen =) rv41+5 oli yliaikaiskontrolli ja sitten illansuussa lähtikin itse supostuksilla ja 3 tunnin jälkeen syntyi ihana pikkuruinen tyttö 3220g 49cm :)
  19. R

    opiskelija mukana synnytyksessä?

    Mulla on ollut kandeja, kätilöopiskelijoita ja ties mitä =) Ei ole häirinnyt yhtään, vaan olen ollut ihan kuin muutenkin olisin, keskityn omaan osaani. ei äidin tehtävä ole viihdyttää opiskelijoita tai henkilökuntaa siellä, vaan saada lapsi maailmaan.
  20. R

    jälkisupistukset

    Mulle on kyllä heti esikoisesta tullut jälkisupistukset, tosin aina seuraavasta aikaistuneet... Kolmannesta ja neljännestä en ehtinyt edes synnytyspöydältä pois, kun alkoivat :) Kohdun supistuminen on kyllä sitten myös onneksi nopeaa, nyt tästä neljännestä kohtu oli reilu 3 sormenleveyttä...

Yhteistyössä