Hakutulokset

  1. S

    Minkä pirun takia anoppi tuo meille roskansa!!??

    Tosi kiva. Tulin töistä kotiin ja anoppi oli käynyt päivällä kun miehellä vapaapäivä. Se oli taas tuonut meille pari kassillista rojua kun oli kaappejaan siivonnut. Eli vanhoja kahvista pinttyneitä mukeja, kuluneita lautasia, pari kattilaa joissa poltettu pohjaan jotain töhnää, vanhoja kuluneita...
  2. S

    Paljonko vauvan painon pitäisi nousta kuukaudessa?

    1,5 kk sitten tyttömme (silloin 8 kk) painoi 7,4 kg. Tänään punnitsin henkilövaa'alla ja oli 7,7 kg, oli siis 300 g tullut lisää. Paljonko tuon ikäisten painon pitäisi keskimäärin nousta kuukaudessa? Tuntuu, että sitä painoa ei meinaa millään kertyä. Tuttujen 2,5 kk vauvakin painaa jo melkein...
  3. S

    Sairaanhoitajien palkasta

    Mä oon niiiin samaa mieltä tässä asiassa. :wave:
  4. S

    voitaisko laulaa yhdessä eräs kappale joka erityisesti lämmittää mun sydäntä??

    Karmeet päikkärit eilen kun nukuin sohvalla ja tv päällä. Sit jossain alitajunnassa kuului toi laulu kun tuli telkkarista. Kiva herätä siihen.. :kieh:
  5. S

    Olipas ihana kahvihetki kaverin luona =)

    Mulle tuli ihan sama mieleen et siks tarjos mehua pimeessä kun ei ollu sähköjä :laugh: Mut kyllä oot oikeessa. Me ei ikinä miehen kans vietetä rauhallista tunnelmallista kahvittelua eikä ruokailua.. :/
  6. S

    Pursotinpussi

    Kyseistä merkkiä en ole käyttänyt. Mulla oli joskus toisen merkkinen kestopussi ja heitin menemään kun oli niin vaikea pestä, jäi myös rasvaiseksi. Kätevämpiä ne kertakäyttöiset, kun voi vaan heittää roskiin heti.
  7. S

    Hedelmöityshoidot ja monisikiöraskaudet (kirjoitinkohan oikein)

    Miksköhän tuntuu siltä, että kun lehdistä lukee juttuja kaksosia, kolmosia, nelosia jne. saaneista pariskunnista, niin tuntuu suurinosa kärsineen aikaisemmin lapsettomuudesta ja saaneen jonkinlaisia hedelmöityshoitoja? Aiheuttaako mm. hedelmöityshoidot siis sen, että voi herkemmin saada...
  8. S

    LIITYIN!

    Tulisin mielelläni mukaan kerhoonne. Salasanaa vaan mullepäin.. =)
  9. S

    LIITYIN!

    Liityin just äsken painonvartijoihin =) Toivottavasti nyt saisin muutettua elämäntapojani ja ees muutaman kilon tiputettua. Saisin vielä miehenikin houkuteltua kimppaan..
  10. S

    Minkälaiseen istuimeen 4kk vauva...

    Eikä siinä ole enää mitään säätövaraa. Meillä Maxi-Cosi Cabriofixissä on kaukalon pohjalla päällisen alla "kiila" ,joka otettiin pois n. neljän kuukauden iässä ja tuli heti rutkasti lisää tilaa. Tyttömme nyt 9 kk, 70 cm ja 7,5 kg ja näyttää mahtuvan vielä monta kuukautta.
  11. S

    Brio Zenit

    Meillä on ko. rattaat. Ei varmaan ainakaan uutena enää saa kun kesäkuussa ostin ja silloin olivat halvemmalla kun oli poistomyynnissä. Mutta tosi hyvät ovat olleet. Selkänojan saa ihan melkein makuuasentoon, jää vain hitusen yläviistoon. Ainakin meidän tyttö 6 kk:n iästä saakka niissä hyvin...
  12. S

    10kk ikäinen päivähoitoon?

    Eikös päiväkodissakin eri ryhmät ole eri ikäisille? Itse olen myös menossa töihin (lapsi 9kk) ja onneksi saatiin vuorot järjesteltyä niin, että ollaan eri vuoroissa ja lapsi on aina kotona toisen vanhemman kanssa.
  13. S

    Miten saisin vauvan painon nousemaan?

    Meidän tyttö kanssa 8 kk neuvolassa 70 cm ja 7,2 kg. Eli tosi hoikka on. Itse en käyristä mitään stressiä ota kun tyttö on tosi energinen ja vilkas. Öljyä mekin alettu ruokiin lisäämään.
  14. S

    Nyt apuja!!!!!!

    Onhan koirilla esim. parvoripuli, rokotuksin torjuttava tauti. Mikään spesialisti en ole, joten kannattaa varmaan ihan eläinlääkärin puoleen kääntyä. Jos on kauan jo jatkunut, niin alkaa koira kuivumaankin. Ja rokotukset kannattaa aina pitää voimassa.
  15. S

    Mites se siankärsämölitku tehdään?

    Mun isoäidin kotiapteekissa lukee, että siankärsämöä EI SAA keittää. Päälle kaadetaan kiehuvaa vettä vain. Joihinkin yrttikylpyihin laitetaan lisäksi kourallinen merisuolaa.
  16. S

    ISOVANHEMMAT HOI

    Onneksi omat vanhempani ottavat tyttöä hoitoon mielellään vaikka heille jo 5:s lapsenlapsi. Miehen vanhemmille ensimmäinen lapsenlapsi eikä aikaa silti riitä..
  17. S

    ISOVANHEMMAT HOI

    Ei miehenkään vanhempia lapsen lapset kiinnosta. Miehen siskon luokse ajavat satoja kilometriä vain hetken vierailun takia (ei lapsia) , mutta meille eivät jaksa tulla (matkaa 50 km) kuin kerran vuodessa.
  18. S

    Lapsen hoito kotona kun molemmat vanhemmat töissä??

    Eli ei kuitenkaan mikään ihan mahdoton järjestely. Kiitos sinulle =)
  19. S

    Lapsen hoito kotona jos molemmat vanhemmat töissä??

    Onko kellään kokemusta saman tapaisesta tilanteesta. Miten onnistuu jos molemmat vanhemmat ovat samassa työpaikassa, tekevät eri vuoroa ja "lapsi vaihdetaan portilla". Lapsemme nyt 9 kk ja äitiyslomani päättyy pian. Emme hoitoon halua vieraalle lastamme vielä tässä vaihessa viedä. Hoitovapaa on...

Yhteistyössä