Hakutulokset

  1. H

    Vaalikoneet

    Kävinpähän kokeilemassa Ylen vaalikonetta ja kolme sopivinta puoluetta: Keskusta, Kristillisdemokraatit ja Suomen Senioripuolue! :laugh:|O:O Nöy vei! :laugh: Täytynee itse päättää ehdokkaansa tälläkin kertaa...:D
  2. H

    Helmet 2008 *** vuonna 2010 ***

    Samoja juttuja oli meillä neuvolassa kuin Hilusella, paitsi nuppipalapelin tilalla oli muotopalikkatesti. Ihan hyvin meni neuvola meilläkin. :) Poika oli 100,8 cm ja 16,9 kg. Nyt pötköttelee tuolla 39 asteen kuumeessa. Eli taudit on jyllänneet meilläkin... Hoidon aloitus on mennyt ihan...
  3. H

    Helmet 2008 *** vuonna 2010 ***

    Joko on ollut helmillä 3 v-neuvoloita, kertokaas kuulumisia? :) Mä aloitin töissä vuodenvaihteessa, toista viikkoa on lapset olleet hoidossa. Ihan hyvin on mennyt, esikoisella ei mitään sopeutumisongelmia, poika on vähän aamuisin surkeana kun lähden mutta kuulemma itkut loppuu nopeasti. Ihan...
  4. H

    Nyt se on sitten edessä, töihin paluu... mitä on odotettavissa kun lapset aloittaa hoidossa?

    No joo, tätäkin varmaan... sitä se on kyllä muutenkin ollut pari edellistä talvea, mitä nyt madot ja täit puuttuu.
  5. H

    Nyt se on sitten edessä, töihin paluu... mitä on odotettavissa kun lapset aloittaa hoidossa?

    Mä en hirveästi pysty lyhentämään päiviä. Mun työaikani tulee sijoittumaan 8-16 välille, mies onneksi menee töihin jo kuuteen ja pääsee hakemaan lapset ennen kolmea. Eli mä vien lapset vähän 7 jälkeen aamulla ja mies hakee kolmen tienoilla. Alkuun mies yrittää jos voisi lähteä töistä vähän...
  6. H

    Nyt se on sitten edessä, töihin paluu... mitä on odotettavissa kun lapset aloittaa hoidossa?

    Sehän se ihannetilanne olisi joo... en vaan tiedä antaako jättää sinne vielä hoitoon kun 10. päivä vasta alkaa hoitosopimus. No kunhan palailee lomilta niin soitellaan tarkemmin asiasta. :)
  7. H

    Nyt se on sitten edessä, töihin paluu... mitä on odotettavissa kun lapset aloittaa hoidossa?

    Pph palaa lomalta 3.1. ja mun työt alkaa 10.1., joten hirveän rauhallista aloitusta ei voida tehdä. Onneksi päästään sentään tutustumaan edellisellä viikolla.
  8. H

    Nyt se on sitten edessä, töihin paluu... mitä on odotettavissa kun lapset aloittaa hoidossa?

    Täytyy muistaa sit ajoissa laittaa paperit sisään...
  9. H

    Nyt se on sitten edessä, töihin paluu... mitä on odotettavissa kun lapset aloittaa hoidossa?

    Niin mä vähän ajattelin. Mutta olen niin noviisi näissä jutuissa että ajattelin kysellä vielä vinkkejä. =)
  10. H

    Nyt se on sitten edessä, töihin paluu... mitä on odotettavissa kun lapset aloittaa hoidossa?

    Sain paikat pph:lta kun pk oli täynnä. En tunne kyseistä pph:ta etukäteen. Lapset ovat 5 ja 2v11 kk. Millainenhan tulee alku olemaan..? Missä vaiheessa hakisitte siirtoa päiväkotiin, syksyllähän se on kai joka tapauksessa edessä kun isompi aloittaa eskarin?
  11. H

    Ensimmäinen sektiolla, milloin toinen lapsi?

    Mulla kävi ihan samalla tavalla. Eka lapsi suunnitellulla sektiolla perätilan vuoksi, toinen synnytys käynnistettiin 2v3kk myöhemmin ja päätyi hätäsektioon kohdun revettyä. Ekan sektion jälkeen neuvottiin odottamaan vuosi, tosin mulla oli komplikaatioita, jouduttiin uuteen leikkaukseen...
  12. H

    Flixotiden otto ja hammaspesu?

    Eipä tullut mieleen tuo xylitolpastilli. Kiitos vinkistä. :)
  13. H

    Flixotiden otto ja hammaspesu?

    Ok, kyllä mä sitten kai oikein tätä muistelin. Eli ensin hammaspesu, vähän taukoa, lääke ja suun huuhtelu. Näillä mennään. :)
  14. H

    Flixotiden otto ja hammaspesu?

    Mä muistelisin että puhe oli ihan jostain muusta kuin sammaksesta. Voiko se aiheuttaa kiillevaurioita jos pesee heti lääkkeen ottamisen jälkeen hampaat? Meillä on käytössä babyhaler, ei tuota kiekkoa, jos se jotain vaikuttaa.
  15. H

    Flixotiden otto ja hammaspesu?

    Miten se nyt kaikkien sääntöjen mukaan piti mennä? Ensin hammaspesu, sitten Flixotide ja lopuksi suun huuhtelu? Ja jos näin, niin mistä syystä? En muista enää... esikoistytöllä todettiin siis nyt astma ja sai säännöllisen lääkityksen, mutta kun edellisestä kuurista on aikaa niin on unohtunut tuo...
  16. H

    Yhteishyvän nakkigratiini uunissa

    Meidän muksut tykkää grillimakkarasta. :O En huomannutkaan tuollaista ohjetta, kertokaas jos on tekemisen väärti..!
  17. H

    Allergisten lasten äidit! Onko antibioottikuuri pahentanut oireita?

    Olen tässä ihmetellyt tuon 5 v:n yhtäkkiä ilmestyneitä allergioita. Kesällä puhkesi koivu- ja leppäallergia. Nyt syksyn myötä ilmeisesti tomaatti/ketsuppi laittoi suupielet rikki ja atooppinen kun tyttö on, niin iski märkärupi. Salvat ei auttaneet ja saatiin antibioottikuuri. Mun mielestä jo...
  18. H

    Voiko lapsella puhjeta yhtäkkiä monta ruoka-allergiaa? Miten niitä voisi testata?

    Niin ja kotimaisia on olleet tomaatit ja porkkana ainakin, tähän aikaan vuodesta omenatkin.
  19. H

    Voiko lapsella puhjeta yhtäkkiä monta ruoka-allergiaa? Miten niitä voisi testata?

    Vakuutusta ei ole mutta miehen sairaskassan kautta saadaan yleensä puolet lääkärikustannuksista ja tutkimuskuluista takaisin. Täytyy ensin kysäistä sieltä koskeeko myös allergiatestejä. Tekisi kyllä mieli teettää ne, ikävä kun lapsella on atooppinen iho niin nuo suupielen haavat kehittävät hyvin...

Yhteistyössä