Hakutulokset

  1. inom

    ELOVAUVAT 2007 VOL. 4

    mirjamic: mulla vähän sama tuon tätihomman kanssa, en koe olevani mitenkään täti-ikäinen, vaikka onhan tuota ikää jo kuitenkin 27 vuotta :D. Iisan kuulumisia tiivistetysti: *kävelee tukea vasten (taaperokärry on oikea hitti) ja etusormista kiinni pitäen *muutaman sekuntin saattaa seisoa...
  2. inom

    ELOVAUVAT 2007 VOL. 4

    Moikka pitkästä aikaa! Kovasti teillä muilla jo otetaan askelia ja jutellaan! :). Meillä opittiin vasta nousemaan tukea vasten. Laskeutua Iisa ei oikein osaa, ja yleensä seista torottaakin sitten sohvaa tai syöttötuolia vasten piitkiä aikoja, "hengailee" ;). Sanoja on tullut muutamia...
  3. inom

    ELOVAUVAT 2007 VOL. 4

    Laitanpa minäkin välillä vähän kuulumisiamme. Iisa ei edelleenkään konttaa eikä nouse tukea vasten, treenaus on kyllä kova. Hirveä hinku tytöllä on joka kohtaan päästä tutkimaan ja ihmettelemän, ja kovasti kurottelee ylöspäin ja itseään yrittää hilata. Konttausasennossa aina välillä käväsee...
  4. inom

    Minkä kokoisia 8 kk?

    Meidän tyttömme oli 8kk ikäisenä 73.3cm pitkä ja painoi 8015g. Käytössä oli tuolloin 74 ja 80 senttiset vaatteet.
  5. inom

    miten tulkitaan neuvolakortin "nousee istumaan"?

    Meidän 9,5kk ikäinen tyttö ei vieläkään nouse itsekseen istumaan... :/
  6. inom

    9kk ja unentarve

    Meillä 9kk ikäinen tyttö, ja unirytmi ja unentarve täsmälleen kuten Elzan vauvalla ;) .
  7. inom

    ELOVAUVAT 2007 VOL. 4

    Kiitos kannustavista ja rakentavista kommentaistanne, kiva kun täällä saa vertaisukea! :hug: Siis todellakaan en ole aiemmin osannut olla huolissaan koko asiasta, mutta nyt vaan näitä juttuja lukiessani asiaa kauhistelin. Kirvash: minä olen lähtenyt kävelemään jo 10kk vanhana, mieheni...
  8. inom

    ELOVAUVAT 2007 VOL. 4

    Hui. Nyt kyllä meinaa alkaa huolestuttamaan kun teidän muiden lasten touhuistanne lukee. Meillä Iisa täyttää tänään 9kk eikä vieläkään konttaa, nouse pystyyn eikä edes istualleen (paitsi kerran ehkä "vahingossa"). On noussut konttauseasentoon jo varmaan yli kuukauden ajan, mutta ei mallaakaan...
  9. inom

    ELOVAUVAT 2007 VOL 3.

    Onnea Kirvash kämpästä!! Olenkin hämmästellyt että miten ihmeessä mahduitte niin pienessä asunnossa elelemään, onneksi nyt teilläkin väljenee! Veera: :hug: Kylläpä kuulostaa kurjalta Ukon sairastelut :(. Jospa saisitte selvyyden että mistä kiikastaa. Pauzi: Täällä toinen jolla menkat ovat...
  10. inom

    milloin ryömimään

    Meillä tyttö alkoi ryömimään takaperin 6kk täytettyään. Etuperin ryömiminen lähti sujumaan 8.5kk iässä :heart: .
  11. inom

    IMETTÄVÄT ÄIDIT: paljonko teidän vauvat saaneet painoa ekan kk aikana rintamaidolla. tärkeää!

    :wave: Meidän tytön syntymäpaino oli 3590g, ja viikon ikäisenä painoi 3260g, ja kahden viikon kontrollimittauksessa 3600g. 1kk neuvolassa painoa oli sitten 4080g. 2vkon kontrolli otettiin, kun paino oli 1vkon iässä niin alhainen. 1kk iässä ei terkka ollut painon kehityksestä enää huolissaan...
  12. inom

    ELOVAUVAT 2007 VOL 3.

    Meilläkin kovasti mietinnässä tuo turvaistuinasia. Kilojen puolesta tyttö mahtuisi kaukaloon vielä mainiosti, mutta jalat roikkuvat jo varmaan 20cm kaukalon ulkopuolella :D, ja hartiat ovat myös ahtaalla. Eli kaukalosta pitäisi luopua ja hankkia uusi istuin. Meillä mietitään kovasti, että...
  13. inom

    Vauvasi lempinimiG?

    Pipu tai Pipunen :heart:
  14. inom

    Minkä ikäisenä teillä oppittu istumaan tuetta?

    6.5kk iästä lähtien on tyttöä uskallettu pitää istuvassa asennossa tuettuna. Hieman ennen 8kk ikää pystyi istumaan tuetta, mutta edelleenkään 8.5kk iässä ei itse osaa nousta istumaan. En oikein uskalla pitkiä aikoja tyttöä tuetta istuttaa, kun ei kerta itse nouse. Mielellään kyllä leikkisi...
  15. inom

    ELOVAUVAT 2007 VOL 3.

    Heippa! Ihanaa PulttiBois, onnittelut! :heart: Onpa huojentavaa kuulla että meidän pikkuinen ei ole ainoa joka ei vielä konttaa. Iisa täytti viime viikolla 8kk, ja vasta harjoittelee konttausasentoon nousemista. Massullaan pyörii navan ympäri ja peruuttaa, jos on tarpeeksi liukas pinta...
  16. inom

    Milloin menkat? PCO?

    Täällä myös yksi pcolainen lisää :wave: . Ekat menkat tulivat vauvan ollessa 4.5kk:n ikäinen, pari viikkoa siitä kun vauva lopetti yösyönnit. Mutta nyt sitten kolmeen kuukauteen ei ole menkkoja näkynytkään, vauva täyttää pian 8kk. Ennen raskautta kiertoni vaihteli siinä 35-70 päivän välillä...
  17. inom

    Elovauvat 2007 vol2.

    Moikka kaikille! Pitkä tauko takana palstailusta, muutaman kerran olen käynyt lukemassa mutta en edes muista että milloin olen kuulumisiamme kirjoitellut. Meidän neiti taitaakin sitten kehittyä hitaanlaisesti, kun ei täällä ole vielä edes konttaamisesta eikä kunnon ryömimisestä tietoakaan...
  18. inom

    Elovauvat 2007 vol2.

    Muitakin näyttää askarruttavan imetysasiat. Meillä syödään tissiä 3-4krt päivässä: aamupalalla pelkkää rintaa, joskus lounaalla soseen kaveriksi, välipalalla pelkkä imetys tai joskus myös sosetta lisäksi, ja iltaimetys ennen nukkumaan menoa. Päivälliseksi saa sitten sosetta ja juomaksi vettä...
  19. inom

    Maitohappobakteerit -kuinka kauan olette käyttäneet?

    Meille terkka suositteli relatippoja ruoka-aineallergioiden ehkäisemiseen. Lapsen isukki on ollut lapsena oikein moniallergikko, ja maitohappobakteerin pitäis kuulemma auttaa ettei tytölle kävisi samoin. Tiedä sitten onko ihan huuhaata, mutta kylllä olen tytölle noita reloja nyt yhden...
  20. inom

    Elovauvat 2007 vol2.

    Enpäs ole käynyt pitkään aikaan kirjoittelemassa tähän pinoon! :wave: Meidän neiti täytti viikonloppuna kuusi kuukautta ka myös täällä pyritään etenemään kaikessa mahdollisimman rauhallisesti :saint: . Vasta opettelemme soseiden syöntiä. Valikoimassa tällä hetkellä pottua, porkkanaa...

Yhteistyössä