Hakutulokset

  1. haltia

    4½v tytön kakka/pönttö ongelma!!

    Samaa mieltä,että älä rankaise ja toru tyttöä vahingoista. Tytölle varmasti itselleenkin vaikea ja nolo tilanne,eikä tahallaan kakkaa housuun. Itse varmaan koittaisin ehdottaa,että kävisi kakalla potalla,jos pönttö pelottaa. Selittäisin,ettei pöntössä mitään hirviötä ole,mutta jos pelottaa on...
  2. haltia

    Minkä ikäisellä lapsella lopetitte rattaiden käytön?

    Meillä lapset 3-v ja 5kk ja tuplat on. Isompi kyllä kävelee,mutta esim kaupungilla ei todellakaan pysy kärryjen vieressä ja mun on pakko saada hänet kiinnitettyä rattaisiin. Rattaat ovat lisäksi ainoa paikka jonne isompi joskus nukahtaa,joten sinsikin reissussa monesti ollut rattaat mukana. Se...
  3. haltia

    Minkä kokosia 3 vuotiaita teillä on??

    Meillä poika 3-vuotta 100cm ja painaa 16.2kg. Kuulemma "ihannepainossaan". Eihän tän ikäiset vielä sinänsä lihavia varmaan oo,mutta seurataan alkaako paino nousta. Että jos ruokavalio kunnossa: syö kasviksia, hedelmiä, terveellisiä välipaloja jne,niin en huolestuis,enkä vähentäis ruokaa,mutta...
  4. haltia

    Toivotut taaperot '09

    Kiva lukea teidän kuulumisia pitkästä aikaa. Meille syntyi 28.6 pieni tyttö. Kaikki meni hienosti, synnytys sujui helposti ja tyttö on mitä ihanin. Onneksi veljeään helpomman oloinen. Tyttö nukkuu aina melko hyvin ja on useimmiten tyytyväinen. Nukuimme ensalkuun koko porukka...
  5. haltia

    Lahjomallako potalle?

    Mielestäni potalle oppimista ei kannata tehdä niin suurta numeroa. Meidän poika on nyt 2v 5kk ja käytännössä kuiva. Pitkille automatkoille ja puistoon yms laitetaan vielä vaippa,missä ei ole pottaa tarjolla. Meillä poika oli potan suhteeen pitkään totaalisen kielteinen. Samalla tavalla punkes...
  6. haltia

    Toivotut taaperot '09

    Lion ihanaa,onnittelut plussasta! Eiköhän kaikki mene hyvin!! Mitäs muille kuuluu? Meillä Pessi on kova touhuilemaan. Aina pitäisi olla oikeaa työtä. Sahaaminen, ruuvaaminen ruuvinvääntimellä,maalaaminen,saksilla leikkaaminen yms on kaikista parasta . Hirveä vauhti ja luja tahto on...
  7. haltia

    Imetyksen lopetus...?

    Itselläni oli vähän samanlainen olo,kun lopetin esikoisen imetyksen hieman ennen 2-v synttäriä. Olin jo pitkään ajatellut lopettaa imetystä,mutta jotenkin aina "sorruin" antamaan rintaa,kun se tuntui lapselle niin tärkeältä. Imetyksen loputtua lapsi ehkä 2 viikkoa itki ja vaati maitoa silloin...
  8. haltia

    Obsidan ja pahoinvointi

    Ajattelin nyt vielä jatkaa,että sattumalta tuo Floradix oli tarjouksessa ja olen nyt kokeillut sitä tämän viikon ajan. Maku ei ole erityisen paha ja kaikki oireet on helpottanut. Vielä jos hb olis lähtenyt nousuun,niin hyvä. Taitaa jäädä rautatabletit nyt mun osalta kaappiin. Kiitos vinkeistä.
  9. haltia

    Obsidan ja pahoinvointi

    Kiitos vinkeistä. Täytyy nyt alkuun koittaa vaikka ottaa illalla ennen nukkumaan menoa ja jos se ei toimi,niin kokeilla sitten vaikka tuota floradixia :)
  10. haltia

    Obsidan ja pahoinvointi

    Olen raskaan viiikolla 22+6 ja hb oli nyt laskenut 109 ja määrättiin rautakuurille. Olen nyt syönyt Obsidania 6pvn ajan ja ihmettelin alkuun mahakipuja ja pahoinvointia,joka on ihan samanlaista kuin raskauden ekat kuukaudet. En ole keksinyt muuta syytä kuin tuo rauta. Olen aluksi ottanut tyyjään...
  11. haltia

    Elämä on ihan käsittämättömän rankkaa nyt... Kolme alle kouluikäistä ja työt! Kuinka te jaksatte?

    Kuullostaa tosiaan rankalta.. Mutta hyviä ideoita on tullut. Mä kanssa ehdotan uusia nukkumisjärjestelyjä. En itse selviäisi noin vähällä unella. Meillä poika nukkui ekan vuoden perhepedissä,sen jälkeen ja edelleen (poika nyt 2v3kk) nukutetaan omaan sänkyyn omaan huoneeseen ja saamme näin illan...
  12. haltia

    Mitä mieltä Miina ja Manu -kirjoista?

    Kamalia,tylsiä,ärsyttäviä ja lapst tosiaan rakastaa. Roolimallit v**uttaa. Ja kuka tai mikä se ihmeen 'teutori' on,joka ne kaikki on kirjoittanut?
  13. haltia

    Mitä taaperolle reissussa välipalaks?

    Jep,karjalanpiirakat,banaani,leipä,kurkku pikkupaloina,muut hedelmät ja vihannekset lapsen maun mukaan pieninä paloina rasiassa. Voithan esim keittää porkkanoita ja paloitella valmiiksi ja menee reissussakin sormiruokana,samoin muut kasvikset keitettyinä. Riippuu syömispaikasta,mutta jos pystyy...
  14. haltia

    teen juottaminen taaperolle

    Minäkin olen antanut lapselle teetä silloin tällöin. Aivan laihaa,johon lisään maitoa. Mielestäni se on ollut hyvä 'herkku'juoma lapselle joskus illalla. Mutta minukin neuvoni on,että jos et halua,että lapsi saa muuta kuin vettä,maitoa tai piimää,niin sano se suoraan. Siinä ei pitäisi mitään...
  15. haltia

    Apua?

    Kuullostaa kyllä pahalta tilanteelta,mutta jos mummosi on mukava ihminen niin kerro nyt heti mummollesi asiasta. Jos lapsi syntyy ja sitten aletaan ihmetellä asiaa luulen että mahdollisuudet onnelliseen loppuun ovat paljon vaikeamat kuin jos nyt vain avaat suusi. Ja voisiko joku passittaa isän...
  16. haltia

    Menkat synnytyksen jälkeen imetyksen aikana. Miten alkaneet?

    Mullakin alkoi menkat 3kk synnytyksestä. Täysimetin vielä silloin ja imetyksen lopetin kokonaan vasta 1v8kk.
  17. haltia

    gallup:alkioiden selviäminen sulatuksesta?

    Löysin Väestöliiton sivuilta vielä tietoa,että keskimäärin 70% alkiosta selviää sulatuksesta ja että n 15 % pakastetunalkionsiirroista johtais lapsen syntymiseen . Pakastetun ja sulatetun alkion siirto (PAS/FET) - Väestöliitto Onnea matkaan :)
  18. haltia

    gallup:alkioiden selviäminen sulatuksesta?

    Nyppy toivottavasti teidän pakkasukot on sitkeitä :) mene ja tiedä. Tosiaan tuntuu,että alkioden selviämisestä sulatuksesta ei ole kauhesti varmaa tietoa. Osittain varmaan on 'arpapeliä' tai kun ei voi tietää onko omat solut 'hyviä' vai 'huonoja'. Siis että varmaan menestikin juuri joku...
  19. haltia

    Voiko PAS onnistua?

    Vastasinkin jo tuonne toiseen ketjuun,mutta meillä nimenomaan PASeista on syntyneet lapset ICSIn tuoresiirrosta alkoi tuulimunaraskaus. Meillä Pakastettiin kaikki alkiot 2pv ikäisinä ja kun sulatettiin viljeltiin vielä vuorokausi,jolloin toinen jakautui hitaasti ja toinen oli 8 soluinen. Tämä...
  20. haltia

    gallup:alkioiden selviäminen sulatuksesta?

    Meillä kaikki alkiot selvinnyt sulatuksesta. ICSIn tuoresiirrosta alkoi raskaus,joka oli tuulimuna. Siirretty alkio oli "paras" en muista luokituksia- siirrettiin 2pv siirrosta ja loput pakastettiin pareittain muistaakseni 5 olkeen,eli pakkaseen jäi 10 alkiota,jotka on pakatettu 2pv. 1 pasissa...

Yhteistyössä