Hakutulokset

  1. Ä

    Koska "kuuluisi" tehdä jako uimahallissa

    Aloinpa tässä pähkäileen, kun käyn pojan kanssa uimakoulussa uimahallilla. Poika on 8v ja olen yhä ottanut hänet naisten puolelle mukaani. Koskakohan "kuuluisi" sanoa että nyt menet miesten puolelle. Mukavampihan se on yhdessä kulkea, mutta poikakin jo kasvaa.
  2. Ä

    HKI kaupungin uimakouluista

    Hei Onko kellään kokemusta Helsingin kaupungin uimakoulupaikan siirrosta toiselle lapselle? Suostuvatko siihen? Meillä olisi tarjolla 5-6 vuotiaalle alkeet ja alkeisjatko paikka. Työt muuttuivat niin ettei päästä kurssille.:| Rahat menossa kankkulan kaivoon.
  3. Ä

    Kohtalotovereita kyselen (6v kastelu)

    Hei Käykö täällä enää ketään, jolla olisi kokemuksia 6v päivä sekä yökastelusta? Tuntuu, että meillä on jo kaikki keinot käytetty (lääke päivälle ->ei sopinut, yöhälyytin-> vasta aloitettu), mutta muutosta ei ole tapahtunut enää pitkiin aikoihin. Tutkimusten ja lääkärin mukaan aika...
  4. Ä

    1v6kk oksentaa...

    Kauanko uskaltaa noin pienen kanssa olla kotona, kun oksentaa kaiken nesteen heti ulos ja kakkakin ihan vettä? En haluaisi olla ylihysteerinen äiti, joka suotta lasta heti lekuriin kiikuttaa
  5. Ä

    Kuivista housuista vaihteeksi

    Mä olen aivan lopen kyllästynyt meidän esikoispoikaan. Hän on ollut nyt noin 1,5v ilman vaippaa päiväsaikaan. Kun vuosi oli mennut mun mielstä kohtuu hyvin kokeiltiin tuossa heinäkuussa ottaa yövaippa pois. Pojalle asia sopi. Nyt on tullut nin paljon takapakkia, että on pitänyt laittaa yöksi...
  6. Ä

    Olisko kellään kokemusta/tietoa...

    Mistä voisi olla kyse...minulla siis kuparikierukka,nyt viimeviikon ollut maha todella "pinkeä" ja kosketusarka.Tiesin kyllä, että menkkojenkin pitäisi juuri alkaa, mutta kipu täysin erilaista.Eilen sitten se "turvotus" helpotti ja huomasin, että menkatkin alkoi...pientä, todella pientä vuotoa...
  7. Ä

    mistä tämä kertoo...??

    Olen ollut mieheni kanssa n. 2 vuotta.Mies perisuomalainen,ei juuri puhu eikä pussaa...asiasta muistutettaessa kylläkin :), mutta onko meillä jokin ongelma, vai onko ongelma vain minulla.Minusta on hieman outoa, kun mieheni pitää tiivistä yhteyttä ex-naiseensa, ja muutamaan muuhun naiseen jotka...
  8. Ä

    Voi ei nytkö se alkoi

    Meillä esikoinen on noin 3,5 v. Reipas toimelias pikkupoika. :heart: Mutta sairasti juuri pikkuisen kuumee ja siitä on jäänyt yskä ja melkein rissaus. Enää ei jakseta kävellä ruokapöytää saatikka syödä itse. Sanotaan vain että ole niin väsynyt. Muutenkin tulee melkoinen kiukku, jos hommat ei...
  9. Ä

    Pääsiäisrutiinit hukassa

    Auttaa avutonta. Muistaakseni meillä kotona ei juuri pidetty lasten pääsiäistä, taikka aika on tehnt tehtävänsä. En muista juuri mitää pääsiäisrutiineista lapsiperheessä. Nyt täytyisi tutustuttaa 3,5 v pääsiäiseen. Eli milloin pääsiäispupu tuo munia? milloin maalataan pääsäismunia? Mitä muuta...
  10. Ä

    Tukan leikkuu

    Miten teillä hoidetaan 3v tukan leikkuu? Itseläni kyseessä on poika, jolla olen yrittänyt pitää suhteellisen lyhyttä tukkaa näin kesällä. Tänään vain ei kotiparturointi sitten onnistunut ollenkaan. 2 edellista kertaan oli päätynyt huutoihin vasta loppu puolella ja silloinkin poika totesi...
  11. Ä

    mikä on paras yövaippa???

    Meillä käytetään Pampersin Baby dryta, mutta nyt on alkanut mietityttämään, onko vielä tehokkaampia markkinoilla...nimittäin tyttö pissaa monena yötä sen litimäräksi ja aamuyöstä joudumme usein vaihtamaan kuivaan, jotta kitinä loppuisi...
  12. Ä

    Yhdistelmävaunut ja lapsen paino

    Hei Tietääkö joku onko jotain painorajoistusta yhdistelmävaunujen käytölle rattaina? Täytyisikö vaihtaa pelkkiin vanhempien lasten rattaisiin, kun lapsi on 2v 8kk ja painaa noin 14kg. Meillä vielä nukutaan päiväunia reissussa niin yhdistelmävauvuissa saa mukavasti lapsen nukkumaan jalat...
  13. Ä

    Syntyi "June" tyttö

    Hei Meidän perheeseen syntyi 3.6.2005 klo 9.12 suloinen tytön tyllerö. (paino 3935 g, pituus 51,5 cm). :heart: Niin vaihtui tuoko-odotus kesäkuun vauvaksi, kun lasketusta päivästä (23.05) antoi vauva odotuttaa 11 pv ennen kuin syntyi. :flower: :flower:
  14. Ä

    Hassu kysymys pottailuun liittyen

    Yksi päivä mies sattui katselemaan, kun otin pojan potalta pissiltä ja pyyhin hänen pippelinsä. Mies siihen tokaisemaan "toi on ihan likkojen juttuja". Miten te poikien äidit opetatteko pojan pyyhkimään pissan jälkeen?
  15. Ä

    Kitarisleikaus ja putkitus

    Kysyisin kuinka "helposti" teille on suositeltu kitarisaleikkausta ja korvien putkitusta ? Meillä on aina hieman röhissut pojan hengitys nukkuessa. Flunssaisena tosi pahasti. Kuvauksissa näkyi suurentyneet kitarisat. Korvatulehduksia on ollut nippa nappa 4 kpl 6 kk sisällä. Nyt on varattuna...
  16. Ä

    Välikorvantulehduksen hoito

    Olen aina ongelman edessä, kun meille tulee välikorvantulehdus. Koska lapsen voi viedä hoitoon? Saako ulkoilla? Jotenkin olen saanut eri lääkäreiltä erilaista tietoa. Meillä tulehdus ei nostata kuumetta. Ainostaan tekee itkuiseksi ja unet jäävät vähiin. Eli vienkö hoitoon, kun lapsi on pirteä?
  17. Ä

    Yskänpuuskat

    Onko teillä tarjota keinoja hillita tai poistaa 2v yskäpuuskat? Yskimistä on päivisin lyhyemmissä jaksoissa, mutta öisin voi lapsi yskiä jopa tunnin. Nenä on hieman tukkonen mutta räkää ei juuri tule. Olemme kokeilleen sängyn pään kohotusta, kostutinta huoneessa ja nenätippoja. Yskä vain...
  18. Ä

    Mäkkäri liian aikaisin?

    Milloin olette antaneet jälkikasvun syödä mäkkäriruokaa, kun itse olette siellä syömässä? Itselleni tuli tosi huono omatunto, kun ostin pojalle (2v) oman lastenaterian. Hän kyllä söi innolla hampurilaista ja ranskalaisia. Lelua en näyttänyt hänelle. Sitten paljon myöhemmin. :ashamed:
  19. Ä

    2v ja painajainen

    Meillä poika n. 2v on nukkunut yönsä hyvin, oikeastaan heräilemättä. Hänellä oli pari päivää sitten yhden päivän vatsatauti ja okseni muutaman kerran. Nyt tuntuu että hänellä on öisin painajaisi tästä oksentelusta. Heräilee 3-4 kertaa yössä pienellä huudolla ja kyselee äitiä tai unileluaan...
  20. Ä

    Missä Puuha-Pete?

    Hei Tietääkö kukaan tuleeko joltain TV- kanavalta Puuha-Petee? Mieheni törmäsi joku päivä siihen ruotsin-kanavalla, mutta ei enää muista päivää ja kellon aikaa. Meillä poika on niin kovasti kiinnostunut Puuha-Petestä että olisi kiva joskus antaa katsellakkin tv:stä. =)

Yhteistyössä