Hakutulokset

  1. L

    Luomusti ja suht "vaivatta" raskaaksi 40+...?

    Itse sain ensimmäisen ja ainokaisen lapseni yli 42-vuotiaana. Pillerit jätin puolta vuotta aiemmin pois. Tätä on meillä suvussa, äitinikin oli saman ikäinen minut saatuaan, minä en kylläkään ole ainut lapsi. Nyt lapseni on puolitoistavuotias ja minulla kohta 44 vuotta ikää. Uutta en sitten...
  2. L

    Ottaako muiden lapset pannuun??

    Ihan normaalia mielestäni. Kyllä mua ainakin ärsyttää toisinaan. Ja toisten vastasyntyneetkin on ihan omituisen näköisiä! Ei sitä oikein voi olla olematta katkera. Eihän se niiden muiden syy ole ettei meille kuulu lasta, mutta ei tunteilleen mitään mahda. Sitä paitsi kaikki tunteet ovat...
  3. L

    Neuvoja, piikittäjät!

    Kannattaa pitää neulaa paikoillaan ihon alla noin 10 sekuntia (Gonal-F ohje), jotta kaikki ampullista annosteltu neste ehtii imeytyä. Jos vedät neulan liian nopeasti pois, alipaine työntää osan lääkkeestä ihon alta neulan ulostuloreittiä pitkin pihalle.
  4. L

    PIKA-APUA!! Gonal-f

    Mun käsittääkseni sitä kynää voi säilyttää 28 vuorokautta huoneenlämmössä. Mä varmaan ottaisin sen ns. huoneenlämpöön kun lähtisin sinne kyläreissulle. Eihän se pistely kestä kuin 1-2 vkoa. Joten se 28vrk:ta ei varmaankaan ylity vaikka otatkin sen vähän aikaisemmin lämpöiseen. Ei kait sitä...
  5. L

    imetys ja tupakointi?

    Peräänkuulutan edelleen suhteellisuudentajua. On helppo huomata muiden tekemät virheet, mutta teettekö oikeasti mitään lastenne tulevaisuuden eteen? Ajakaa vaan autoillanne ja eläkää kulutusjuhlaa kun tehtaat myrkyttävät ilman mitä lapset hengittävät. On niin helppoa moralisoida tästä asiasta...
  6. L

    imetys ja tupakointi?

    Moniko teistä tupakoimattomista äideistä kehtaa sanoa ettei halua lastaan myrkyttää, ja silti pukee lapsensa muovihousuihin (käytä itse alwaysiasi 24/7 min. vuoden, saati sitten se ekologisuuspuoli). Kuinka moni teistä tupakoimattomista äideistä kehtaa sanoa rakastavansa lastaan ja surutta...
  7. L

    Sanokaa että kaikki kääntyy parhain päin....

    \|O Voi herranjumala \|O Minkälaisia kavereita sun miehelläsi on ja minkä ikäisiä?? Onko ne jollain tavalla kateellisia teidän suhteesta? Mustiksia miehestä?? Toodella omituista porukkaa. Yritä nyt järjellä selvitä. Kysy ihan suoraan milloin nämä väitetyt pettämiset ja ehdotukset ovat...
  8. L

    haaste lasten tulevaisuuden puolesta

    Kaikki käytettynä. Muita hyviä vinkkejä on esim. koneiden sulkeminen kun niitä ei käytetä (TV:t, strereot, videot yms.) eli ei jätetä niitä stand by-tilaan. Mutta kaikki tämä nippelitieto löytyy vaikka netistä tai kirjastosta. Tärkeintä ei ole se, että tietää mitä pitäisi tehdä vaan se että...
  9. L

    haaste lasten tulevaisuuden puolesta

    Kaikki äidit, menkää itseenne ja kysykää teettekö lastenne tulevaisuuden eteen kaiken mitä voitte. Minä en haluaisi lapseni hukkuvan jätevuoreen, kärsivän seurauksia meidän karkuun päästämästämme kasvihuoneilmiöstä, joutuvan kokemaan nälänhätää. En toivo sitä kenenkään toisenkaan lapselle...
  10. L

    PAS HUHTIKUUSSA!

    löllykkä: Voi itku! :hug: Tämä on ollut kyllä maailman surkein ketju. Koita kestää, tää on niin tätä. Mikseiköhän niitä ylimääräisiä alkioita pakastettu uudelleen? Olen kuullut että sekin on mahdollista. Tosin uudelleensulatus voi sekin sitten jo koitua niiden kohtaloksi. Laatu heikkenee...
  11. L

    PAS HUHTIKUUSSA!

    Kiitos Elina ja kiitos myös muille mukana ja tukena olleille :heart: :heart: :heart: . Verikokeen tulos tuli ja Hcg oli tasan 0. Eli ei edes kiinnittymisyritystä ollut. Masentavaa... Alkiot on olleet molemmissa siirroissa todella hyviä, mutta ei minkäänlaista yritystäkään kiinnittymisen...
  12. L

    Tyttö 3kk, itkut huolettaa

    Voisiko olla että vauva on väsynyt? joskus sitä ilmeisesti tarvitsee enemmän unta kuin toisina päivinä. Meillä ainakin karjuu iltaa kohti enemmän jos ei nuku ainakin kolmesti päivässä kunnon päiväunia, eli min. puolitoista tuntia, mielellään pidempäänkin tai sitten useampia lyhyitä.
  13. L

    Maiskutus imetettäessä

    Meillä 3kk kanssa välillä samoja ongelmia, tosin vähenevissä määrin, silloin jos heruminen on runsasta. Jos vauva on todella nälkäinen ja hyökkää rinnan kimppuun heruminen on voimakkaampaa. Varmaankin helpottaa ajan kanssa kun maidontulo tasaantuu, yleensä juuri tässä 3kk:n iässä. Jos paljon...
  14. L

    PAS HUHTIKUUSSA!

    Amelia: Ei tainnut mennä paremmin meilläkään... :( Yrittelin sinnitellä testauksen kanssa pp16 asti, mut sitten ajatus piinan loppumisesta plussauutiseen sai mut taas kaivamaan ne testit kaapista. Ja niin puhtoinen nega tuli kuin olla ja saattaa. Ei haamun haamua. Ajattelin nyt kuitenkin...
  15. L

    PAS HUHTIKUUSSA!

    Amelia3: Tiedän tunteen... :hug: Voimia sinulle! :heart: (.) Omaa napaa nopeesti: Huomenna olisi testipäivä... :/ Pelottaa jo valmiiksi. Ehkä jätän suosista sinne pp16? Eipä ole enää oireen oiretta, paitsi tukkonen nenä, joka voi sekin johtua vaikka koivun siitepölystä. Olen ihan varma että...
  16. L

    Piinapäivät PAS:n jälkeen - kohtua "polttaa"?

    Nostelen, kun kiinnostaisi tietää miten tässä kävi! Tuliko aloittajalle plussa? :wave:
  17. L

    PAS HUHTIKUUSSA!

    Amelia3:Olen niin pahoillani :hug: . Ei sitten vieläkään onnistunut vaikka miten toivottiin. Ei tämän tarkoitusta pieni ihminen ymmärrä, ei.. :( Kyllä me oltais jo kaikki ansaittu onnistua. Koita jaksella ja yritä nauttia tulevasta kesästä. Ei se helppoa ole, mutta kyllä ne voimat uuteen...
  18. L

    PAS HUHTIKUUSSA!

    häivähdys Terve! :wave: Kyllä täällä elämää on ollut, mutta nyt on ollutkin sen verran hiljaista että ollaan pudottu jo 2-sivulle. Tervetuloa sekaan! Kovasti on plussatuloksia täällä odoteltu, mutta sen suhteen on ollut aika epäonninen pino tähän asti. Jännityksellä odotellaan Amelian...
  19. L

    PAS HUHTIKUUSSA!

    Amelia :hug: Älä vielä heitä toiveita. Viralliseen testipäivään on vielä aikaa. Netistä kun olen joskus plaraillut mahdollisia raskausoireita, niin monesti ainoat oireet on olleet menkkatyyliset kivut. Eihän sitä vielä tiedä. Tiedän kyllä tuon tunteen. Itsekkin olen jo monta kertaa tuominnut...
  20. L

    PAS HUHTIKUUSSA!

    Amelia3 Vatsan vihlaisut on täällä ainoa oire. Eipä paljoa öllötä eikä mitään muutakaan. Mulla on nälkä aina, joten ei huomaa siinäkään eroa. Ärsyttävää odotusta! :headwall: Viimeksi oli myöskin näitä vihlaisuja ja negaa tuli niin että napsahti. Mulla ne luultavasti johtuu Lugeista. Hitsit...

Yhteistyössä