Hakutulokset

  1. K

    n. 8kk päikyt??

    Tyttö ikää 7 kk nukkuu kahdet päikkärit; aamupäivästä 2- 3 h ja alkuillasta 1 - 2 h. Illalla 20.30 - 21.00 välillä nukkumaan. Mutta muistelisin, että isosisko nukkui vielä kolmet unet samassa iässä... eli kovin on yksilöllistä :)
  2. K

    mä en jaksais pitää lapsen synttäreitä

    Kumpikaan teistä ei maininnut lasten ikää, mutta meillä ollut tähän asti ja tästä eteenpäinkin vain yhdet synttärit. Mielestäni riittää niin. Itse en halua tottuttaa lasta siihen, että syntymäpäiviä vietetään monta kertaa, mutta toki taas kukin tavallaan! Esikoinen täytti tovi sitten 3 vuotta ja...
  3. K

    Sektion kokeneita paikalla?

    Kaksi sektiota takana, ja viimeisimmästä aikaa 3 kk eikä yllämainittua vaivaa ole ollut kummastakaan.
  4. K

    Lapsilla ikäeroa 2,5 tai yli, tarvitaanko tuplat?

    Ikäeroa 2 v 10 kk eikä olla toistaiseksi tuplarattaita tarvittu, pienempi nyt reilu 2 kk. Isompi kävelee tai pyöräilee. Ainoa hyvä puoli näissä lumettomissa ja lämpimissä talvissa/ syksyissä tuo että on pienenkin turvallista pyöräillä =)
  5. K

    Kotiäidit!

    Samoin jo ysiltä ulkona arkisin pari tuntia ja alkuillasta samoin, usein vanhempi 3 v. pyytää vielä päivällisen jälkeen tunniksi ulos. Viihtyy paremmin ulkoilemassa samoin kuin vanhempansakin =)
  6. K

    Mitä teen väärin??

    Itselle tuli mieleen, ettei lapsi ole riittävän väsynyt päiväunille. Meillä tosin vanhempi 2 v 10 kk ja jos herää seitsemältä niin yhden aikaan on riittävän väsynyt unille, ja sekin vähän riippuen siitä miten puuhakas aamupäivä on takana. En muista tarkkaan miten oli tuon ikäisenä, mutta voisin...
  7. K

    VÄRIEN oppimisesta

    Meillä tyttö nyt 2 v 10 kk on osannut värit jo jonkun aikaa, myös vaaleanpunaiset, pinkit, beiget jne. perusvärien lisäksi. Samoin kuin on esikoinen niin en osaa sanoa minkä ikäisinä yleensä oppivat... Oletettavasti on yksilöllisistä niin kuin kasvu ja kehittyminen yleensäkin :) Ehkä osaisivat...
  8. K

    Minkä ikäisenä (virike)hoitoon?

    Itsellä tyttö 2 v 10 kk ja vastasyntynyt. Vanhempi luonteeltaan varautunut ja kun uusi tulokas perheessä niin ajatuksissa että ensi vuonna mahdollisesti voisi mennä seurakunnan kerhoon. Toki voihan olla, ettei tyttö viihdy tai halua mennä niin silloin saa olla kotona. Toistaiseksi on riittänyt...
  9. K

    Miksi sisarusten täytyy olla tekemisissä keskenään aikuisena?

    Yhdyn vieraan kommenttiin; ei tarvitse, koska sukua ja perhettä ei tosiaankaan voi valita.
  10. K

    Onko uusia tuttavuuksia 02 alueelta?

    Harmin paikka; pikkasen liian pitkä välimatka :( Tämä 02 aluekin kun on kuitenkin melkoisen laaja mittainen!
  11. K

    Onko uusia tuttavuuksia 02 alueelta?

    Missähän päin 02- aluetta vaikutat? :)
  12. K

    Pitäiskö puuttua

    Kyllä minun mielestäni saa ja pitääkin olla terveellä tavalla itsekäs tälläisissa tapauksissa. Alkuun meistäkin tuntui ikävältä pojan puolesta kun ei kuitenkaan voi itse vanhempiaan valita, mutta kolikolla on myös toinen puoli; oma perhe kenen hyvinvointi on kuitenkin ensisijaista ja tuo...
  13. K

    minkä ikäisenä kerrossänkyyn?

    Samaa olen itsekin miettinyt kun aikanaan tulee ajankohtaiseksi. Vanhempi olisi silloin luultavasti 4 - 5 v. välillä ja nukkuisi tietysti yläsängyssä. Ilmeisesti ylläolevien kokemusten perusteella ihan sopiva ikä.
  14. K

    Onko olemassa jatkettavaa lastensänkyä, josta saa kerrossängyn?

    Meillä Muuramen Jolla, josta korotuspaloilla Muuramen Jungmannin kanssa kerrossänky. Myös suhteellisen hintava, mutta muotoilu ajattoman tyylikäs, joten menee teini-ikään asti tarvittaessa. Lundialta on mielestäni vast'ikään tullut myös muunneltava kerrossänky. Käypä kurkkaamassa Lundian...
  15. K

    Pitäiskö puuttua

    Kuulostipa osittain tutulta, joskin meillä tilanne niin, että naapurin poika 6 v. joka aloittaa koulun syksyllä, samoin kaiken liikenevän aikansa vietti meidän perheen kanssa päiväkotipäivän päätteeksi, vaikka meillä tyttö vasta vajaa 3 v. Hyvin kelpasi seuraksi ja selvästi huomasi, että myös...
  16. K

    Paljonko miehenne hoitaa lapsia/viettää aikaa lasten kanssa?

    Viettää tyttärensä kanssa lähes kaiken liikenevän vapaa-aikansa. Tyttö nyt 2 v 9 kk ja näin on ollut alusta asti. Kaikki samat asiat hoituu mitkä äidiltäkin. Normaalia virka-aikaa tekee töissä pääsääntöisesti, aika ajoin alasta johtuen satunnaisia ylitöitä, esimiesasemassa on. Itse olen...
  17. K

    luonnonkihara takkutukka

    Bonacure Hairtherapy Moisture Kick meilläkin ollut käytössä jo melko pienestä pitäen kun vauvasta asti paljon luonnokiharaa hiusta. Ja niinkuin jo aiemmin mainittiinkin; pyyhekuiviin hiuksiin ja on riittoisaa :) Yöksi ehdottomasti hiukset kiinni niin on helppo selvittää. Meillä tyttö viipottaa...
  18. K

    Kognitiivinen kehitys

    Tästä linkistä saat varmaan jonkilaisen käsityksen asiasta: http://opinnot.internetix.fi/fi/materiaalit/ps/ps2/3_kehitys_ikakausittain/02_lapsenkognitiivinenkehitys?C:D=gjsZ.eyaU&m:selres=gjsZ.eyaU Toivottavasti on apua käsitteen ymmärtämiseen :)
  19. K

    Kuinka pitkällä raskautta olet vielä nostellut painavia esineitä?

    Kaikkea tein ensimmäisestä loppuun asti mikä ei tuntunut epämiellyttävältä, ja samaan malliin olen edennyt tässä toisessakin. Kun perheessä on toinenkin taapero nyt n. 14 kg niin ajoittain joutuu tottakai nostamaan ja/ tai kantamaan pienen matkan. Uskon, että keho kertoo mitä pystyy/ ei...
  20. K

    ms-tauti

    Tuolta löytyy ainakin jotain tietoa ja netistä googlettamalla muutenenkin ja toki antavat varmaan kun sairauden myötä käy tutkimuksissakin: http://www.msmaailma.fi/ Miehen suvussa on MS tautia enemmänkin. Hänen äidillään todettu 70-luvulla ja edelleen hyvässä kunnossa ja työkykyinen kun taas...

Yhteistyössä