Hakutulokset

  1. L

    Onko kenellekään käynyt niin, että synnytyksessä supistuksen aikana vauvan sydänäänet laskee?

    Eka käynnistettiin ja sydänäänten laskun plus pysähtyneen synnytyksen takia sektioon päädyttiin. Pisteitä tyttö sai täydet kymmenen. Toinen käynnistyi itsestään ja synnytys oli pitkä. Vauvan liikkeitä piirtyi koko ajan niin paljon käyrälle, että se kuulemma kertoi jonkinlaisesta ahdingosta...
  2. L

    sektiosta toipuminen

    Minulle on tehty kaksi kiireellistä sektiota (viillot kuitenkin vaakaan) ja molemmista toipuminen on mennyt suht nopeasti. Ensimmäinen syntyi aamulla ja jo iltapäivällä olin jalkeilla. Toinen syntyi illalla ja seuraavana aamuna lähdin liikkeelle. Ensimmäiset päivät liikkuminen oli toki tuskaa ja...
  3. L

    Esikoisen sektiosta 1v1kk, miten iso riski haavan repeämiseen alakautta synnytettäessä?

    Meillä ikäeroa tuli noin 1v 5kk. Ensimmäisestä sektiosta, joka tehtiin kiireellisenä, toivuin todella hyvin eikä sektioarpi oireillut mitenkään toisen raskauden aikana eikä myöskään synnytyksessä. Oksitosiinia ei voitu kovin suurta annosta antaa tuon aikaisemman sektion takia ja tiedä sitten...
  4. L

    Kilpirauhasarvot raskaana

    Kyllä kilpirauhasarvoja voi ja tietyissä tapauksissa pitääkin raskausaikanakin seurata, koska jos esim. juuri vajaatoimintaa, niin siihen pitää reagoida lääkityksellä, koska muuten voi tosiaan olla vaikutuksia sikiöön. Itselläni jo toista kertaa raskausajan vajaatoiminta eli silloin kun en ole...
  5. L

    Kokemuksia uusista Nature Babycare -ekovaipoista???

    Tykkään. Ja yövaippana jopa selvästi enemmän kuin Liberosta tai Pampersista. Ainoa huomaamani miinuspuoli on tarrat. Eivät siis enää ota kiinni, jos koittaa uudestaan laittaa esim. kun käärii käytetyn vaipan kasaan. Käytössä tarroissa ei kuitenkaan ole ollut ongelmaa eli ovat silloin kyllä hyvin...
  6. L

    Ergo vs. Manduca vs. Patapum

    Manducaan päädyin sen takia, koska jäin siihen ymmärrykseen noita vertailtuani, että on monipuolisin eli pitkäkäyttöisin. No kokemusta ei noista muista ole kuin sen verran, että ovat päällä hetken olleet enkä sen perusteella pysty sanomaan, että mikä olisi paras. Joka tapauksessa olen ollut...
  7. L

    Turvakaukalo-käytännön kokemuksia?

    Meillä ollut lainassa Akta Gracon Locigo S ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä mm. just sen takia, että on äärettömän helppokäyttöinen telakan kanssa. Jos joskus kuitenkin tulee lisää lapsia niin koitamme etsiä kaukalon, joka sopii Peg Peregon matkarattaisiin, joista tykätty tosi kovin. Gracon...
  8. L

    Vinkkejä etelään!

    Useamman ketjun isoissa marketeissa käytiin varta vasten noita ruokia etsimässä plus myöskin apteekeista, kun niistä saatiin vinkki, mutta valikoimat aina lähes samanlaiset. Ruokia on kyllä vaikka millä mitalla, mutta ihan jokaisessa järjestään jotan muutakin kuin vain kasviksia. No ehkä sitten...
  9. L

    Vinkkejä etelään!

    Yhdyn pitkälti edellisiin, mutta minut yllätti Espanjassa kasvisruokien puuttuminen lasten valmisruokavalikoimista. Olin kanssa kuvitellut, että Espanjasta löytyisi ihan samalla tavalla lastenruokia mitä Suomestakin, emmekä siksi pakanneet mukaan kuin matkaeväät. Perillä sitten kiertelimme...
  10. L

    Labistettu napa vereslihalla - onko muille käynyt näin?

    Meille kyllä kanssa tarjottiin neuvolasta sitä kotiin mukaan, kun piti tiheään laittaa, mutta mielummin kävin siellä, jotta ammattilainen sitä laittoi. Sen puikon kanssa tuhratessa ainetta meni sitten laajalle aluelle ja vaikkei itse vaivaan auttanut niin navan ympärille terveeseen ihoon teki...
  11. L

    Labistettu napa vereslihalla - onko muille käynyt näin?

    Meillä tytöllä napasieni oli tosi sitkeä ja luultavimmin siksi, että se diagnosoitiin niin myöhään. Esikoisen äitinä ihmettelin kovin navan hidasta parantumista ja useammalta lääkäriltä siitä kysyin ja neuvolassa ihmettelin. Kaikkien mielestä oli ihan normaali, mutta sitten lopulta oma lääkäri...
  12. L

    Muovisuoja pinnasängyn puulaidalle

    Otsikkoon oli vaikea kuvata, että mitä oikein haen, mutta kyse on siis sellaisesta pinnasängyn laidan päälle laitettavasta läpinäkyvästä muovisuojasta, joka estää kolhuuntumisen kun lapsi esim. jossain kohtaa hampaitaan siihen alkaa testailemaan. Ikeassa sellaisia myytiin, mutta ne eivät nyt...
  13. L

    **3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.4**

    Minäkin säännöllisesti olen tällä puolella käynyt lukemassa teidän tuttujen tilanteita ja kovin joka kerta toivonut, että plussauutisia saisin lukea. Olen todella onnellinen puolestasi Kati. Pitkä odotus vihdoin palkittiin ja toivotaan, että kaikki menee loppuun asti hyvin ja niin se...
  14. L

    Mistä hihallinen ruokalappu?

    Kiitokset kaikille avuliaille vastauksista! Kyllähän niitä näköjään löytyy ja yhden jo laitoinkin tilaukseen.
  15. L

    Mistä hihallinen ruokalappu?

    Osaisiko joku neuvoa muunkin paikan kuin Ikean mistä saa hihallisia ruokalappuja? Siis oikeastaan sellaisia ruokailutakkeja, mitkä suojaisivat paremmin vauvan vaatetuksen ruokatahroilta mitä tavalliset kaulalappumallit. Vaikkei tuolle ihan vielä olekaan tarvetta niin olen koittanut metsästää...
  16. L

    Ergo, Patapum vai Hippis?

    Tässä olen pähkäilyt noiden kolmen kantorepun välillä. Kovin ovat samanlaisia, mutta osaako joku kertoa, että mitä eroa niissä on kun kuitenkin esim. Ergon ja Patapuminkin välillä on uutena reilut 30e hintaeroa? Kuulisin mielelläni kokemuksia näistä eri vaihtoehdoista ja erityisesti, mikäli joku...
  17. L

    Minkä ikäisenä vauva alkaa nauraa?

    Meillä hekotteli reilun kolmen kuukauden iässä ekan kerran. Naureskeli ääneen parina perättäisenä päivänä, mutta sitten tuo nauru unohtui. Nyt reilun 4kk ikäisenä nauru on taas palannut ja sitä on tullut useammin, mutta ei vieläkään ole mitenkään herkässä, kuten hymyily. Lähinnä silloin kun muut...
  18. L

    Vanhanajan poikaviiva..

    Perussyketaso koko raskauden 125-135 paikkeilla ja tumma viiva ihan alhaalta rintoihin asti ja tyttö se kuitenkin syntyi eli eipä ainakaan aina nämä pidä paikkansa. Kaikki muutkin kuulemani sukupuoleen liittyvät uskomukset ennustivat meille kovin poikaa, samoin lähes kaikki ketkä sukupuolta...
  19. L

    Imetys sektion jälkeen ensisynnyttäjillä?

    Mulle tehtiin kiireellinen sektio ja ekan kerran imetin päästyäni takaisin synnytysosastolle eli kun tyttö oli noin parin tunnin ikäinen. Alusta asti imetys sujui hyvin, eikä lisämaitoa tarvinnut yhtään antaa. Maito nousi kunnolla rintoihin vasta melkein 4 vrk synnytyksestä.
  20. L

    Alkuraskauden vuoto ja kuitenkin onnustunut raskaus onko syntynyt poika vai tyttö ?

    Mulla oli alkuraskaudessa pariin otteeseen vuotoa ja terve tyttö tuli.

Yhteistyössä