Hakutulokset

  1. P

    Kielellinen erityisvaikeus (dysfasia)

    Meille tuli lopulta aika foniatriselle, mikä on marraskuun lopulla. Ehkä siellä sitten selviää jotain lisää tai saadaan ainakin tietoa tulevasta kuntoutuksesta. Tällä hetkellä poika käy ainoastaan muutamana päivänä viikossa päiväkodin pienryhmässä, mutta esim. puheterapiaa ei ole ollenkaan...
  2. P

    Kielellinen erityisvaikeus (dysfasia)

    Meillä on vähän yli 4-vuotias poika, jolla todettiin kielellinen erityisvaikeus muutama viikko sitten. Tällä hetkellä poika odottaa kutsua sairaalaan foniatriselle, jossa diagnoosia on tarkoitus tarkentaa ja lisäksi saisimme erityislääkärin lausunnon korotettua vammaistukea varten. Miksi teiltä...
  3. P

    Puheen viivästymä (poika 2 v 7 kk)

    En nyt tiedä kuulunko tänne, mutta ajattelin silti kirjoitella. Meillä poika nyt 2 vuotta ja 6 kuukautta ja mun mielestä puhuu vähemmän kuin ikäisensä lapset. Hoidossa on kaksi muutaman kuukauden vanhempaa poikaa, jotka ovat jo hyvän aikaa puhuneet paljon enemmän ja selvemmin kuin tuo meidän...
  4. P

    Kuinka paljon ja mitä teidän 7-kuiset syö?

    Meidän poika täyttää kohta seitsemän kuukautta ja on kasvanut + käyrillä koko ajan. 6kk neuvolassa painoa oli kertynyt 9,5 kg ja pituutta n. 70 cm. Aloitin soseiden antamisen 6 kk iässä, muutamia kertoja maisteltiin jo ennen sitä. Neuvolassa kyselin kovasti ruokintaohjeita, mutta en saanut...
  5. P

    Muita kolmosten odottajia...?

    Suuren onnen toivotukset täältäkin! Jaksamista loppuraskauteen ja toivottavasti kaikki menee hyvin =) Käyn myöskin innolla lukemassa kuulumisia.
  6. P

    _

    Itse sain vuosi sitten plussan ja siitä alkoikin sitten hirmuinen taistelu pelkosektion saamiseksi. Se oli todella raskasta aikaa ja en tiedä tulenko ikinä toista lasta edes yrittämään, mutta lopulta kaikki päättyi minulla hyvin :) Sen verran haluan sanoa, että sektiosta ainakin itse paranin...
  7. P

    Ei-biologisen isän kysymys

    Minä olen kanssa aina asian ymmärtänyt niin, että jos lapsi syntyy avioliiton sisällä, niin se merkataan automaattisesti aviomiehen lapseksi. Eikä näin ollen tällä siittäjällä ole mitään oikeutta lapseen. Vaikka hän haluaisi lapsen tunnustaa omakseen, niin hänellä ei ole siihen oikeutta...
  8. P

    lapsen sukunimestä

    Minä taas en ymmärrä miksi lapsen pitäisi saada isän sukunimi tai jatkaa ns. isänsä sukua? Ehkä minussa on sen verran feministin vikaa etten vain sitä voi ymmärtää. Minä ja mieheni olemme naimisissa ja molemmat pitivät oman sukunimensä. Kun lapsemme syntyi hän sai minun sukunimeni, koska...
  9. P

    Minkä kokoisia 3kk ikäisinä?

    Me mennään +21 käyrällä ja ei neuvolassa sitäkään pidetty pahana. Sanoi vain ettei kannata harkita kiinteiden aloitusta kun vasta 6 kk iässä, kun kasvaa niin hyvin äidinmaidolla.
  10. P

    Minkä kokoisia 3kk ikäisinä?

    Eilen käytiin sitten pojan kanssa 3 kk neuvolassa ja painoa oli tullut 7560 g ja pituutta 62,4 cm. Huomasin et noissa omissa vauvamitoissani oli virhe, sillä itse painoin 3 kk ikäisenä 7550 g. Hyvin saman kokoinen olin siis itse pienenä kuin mitä lapseni on nyt (10 g ja 0,1 cm eroa). Onko...
  11. P

    Milloin vauvasi on alkanut nukkumaan kokonaisia öitä?

    Meillä poika kohta 3 kk ja nyt muutama viikko sitten alkoi nukkumaan n. 9 tuntia yössä. Tätä tosin ei ihan joka yö vielä tapahdu. Aina on nukkunut yönsä todella hyvin, ensimmäiset kuukaudet n. 5 tuntia putkeen. Nykyisin siis 6-9 tuntia. Meillä mennään nukkumaan klo 23-24 ja nukutaan sitten klo...
  12. P

    Miksi pampers -vaipat (koko 2) tarttuu vauvan pyllyyn kiinni märkänä?

    Meillä kanssa aiemmin ollut käytössä Pampersin vaippoja ja ainakin kaksi pienintä koko tarttuivat aina peppuun kiinni. Meillä oli niissä myös vikana se, että olivat selästä liian lyhyitä ja isompi hätä tuli lähes aina selästä pihalle. Outoa kun Pampersin vaipoissa ei ole selässä ollenkaan...
  13. P

    Minkä kokoisia 3kk ikäisinä?

    Meillä on kohta edessä 3kk neuvola ja innolla odotan, et pääsen taas katsomaan paljonko vauva on kasvanut. Paljonko tiedän vauvat on painaneet 3kk neuvolassa? Entä pituus? Itse ollessani 3kk painoin 7750g ja olin 62,5 cm pitkä. Oma lapseni on tähän asti ainakin mennyt hyvin samoissa...
  14. P

    virallisesti repeämistä

    Täälläkin on yksi joka ymmärtää täysin wirman katkeruuden ja varmasti olisin itsekin yhtä katkera, jos en olisi sektiota saanut sen taistelun jälkeen mitä kävin ja jos vielä itselleni olisi tullut pysyvät vauriot alatiesynnytyksessä. Raaka todellisuus on ainakin tässä kaupungissa jossa minä...
  15. P

    Kampaamoita Tampereella?

    Onko Tampereella sellaisia kampaamoita joihin pääsee ilman ajanvarausta? Missä?
  16. P

    äitiyspakkaus

    Minä sain myös viime viikolla vielä vanhan pakkauksen. Uutta toivoin myöskin kovasti. Jos joku haluaa vaihtaa 2007 vuoden pakkauksen 2006 vuoden pakkaukseen, niin olisin mielelläni vaihtamassa. Omani on edelleen täysin tutkimaton ja koskematon. Ainoastaan kantta raotin, jotta näkisin kumman...
  17. P

    äitiyspakkaus

    Minä sain myös viime viikolla vielä vanhan pakkauksen. Uutta toivoin myöskin kovasti. Jos joku haluaa vaihtaa 2007 vuoden pakkauksen 2006 vuoden pakkaukseen, niin olisin mielelläni vaihtamassa. Omani on edelleen täysin tutkimaton ja koskematon. Ainoastaan kantta raotin, jotta näkisin kumman...

Yhteistyössä