Hakutulokset

  1. B

    Äipät vm-75

    Minä myos tätä hyvää vuosikertaa.. Pojat 03/04 ja 09/06, kovaa vauvakuumetta ilmassa vaikka järjen pitäisi sanoa vastaan. Taitaa tuo kuume olla kuitenkin niin ihmeellinen tauti, ettei siinä järjellä ole mitään tehtävissä. En kauhesti ole miehellekään ilmoitellut kuumeestani, se kun voisi vaikka...
  2. B

    Vauvakuume mutta ei vielä vol3

    Heips! Vielako mahtuu mukaan?? En tieda onko tama nyt ihan viisasta alkaa taalla pyorimaan, mutta kun ei talle kuumeelle oikein muutakaan osoitetta ole.. Kaksi jo ennestaan (4 ja 1,5v) ja kolmas kuumeilee minulla. Miehelle olen varovasti vinkannut olostani, mutta toisaalta en sillekaan...
  3. B

    Pyoralla ajosta..

    Meilla 3,5 v poika ei suostu suurinpiirtein koskemaankaan polkupyoraan. Ollaan ostettu jo kaksi pyoraa jo kolmas mummolassa. Ensimmaisella ajoi muutaman kerran, mutta siihen jai. Ei uskalla olla pyoran paalla kun sanoo sen heiluvan, olen yrittanyt "trimmata" apupyoriakin paremmin ettei heilusi...
  4. B

    iltatähti

    Minunkin mielesta on iltatahti vasta jos isommat lapset alkaa olla ainakin lahella 10-vuotiaita. Itse taytan tana vuonna 32 ja samana paivana minulla on 3v4kk ja 10kk ikaiset lapset, et en kyl tuntisi odottavani iltatahtea jos nyt vuoden sisalla (tai seuraavan 5 vuoden aikana)alkaisin odottaa...
  5. B

    vauvan syötöstä

    \ Anna vauvan imea niin kauan kunnes itse irrottaa. Viimeisena tulee "tukeva" takamaito ja silla imemisella vauva lisaa maidon tarvetta vastaamaan omaa tarvetta. Eli vaikka sita nyt olisi vahemman, niin imemisella vauva yrittaa et sita on huomenna enemman. Mulle laakari juuri sanoi et ensin...
  6. B

    Minkä ikäsenä yksiin päikkäreihin?

    Meilla poika oli 1v3kk kun siirryttiin yksiin. Aluksi meni paikkareille 11.30 lounaan jalkeen ja nukkui pari tuntia, mutta menikin sitten younille jo klo19 ja nukkui 12-13 tuntia. Pikkuhiljaa rytmi siirtyi puoleen paivaan ja puolipaivahoidon aloituksen takia jopa yhteen. Nyt 2 v. menee...
  7. B

    maito ei maistu

    Taalla kohtalotoveri, joka lopettanut tuputtamisen. Imetin vuoden vanhaksi tuota esikoista, eli ei saanut korvikkeita ollenkaan. Mutta maitoa ei sitten suostunut juomaan, eika juo edelleenkaan kun on just 2v tayttanyt. Talla hetkella kylla syo hyvin jugurttia, mutta oli aikoja et ei mennyt...
  8. B

    miten siirtyä yksiin päiväuniin?

    \ Meilla meni juuri samalla aikataululla. Nyt kun on melkein 2v. menee paikkareille 12-13 aikaan ja nukkuu 2-3 tuntia ja younille n. 20.30.
  9. B

    ruokaohjeita 1-vuotiaalle

    Hei! Meilla pieni mies alkoi 11kk ikaisena syomaan samaa ruokaa kuin muukin perhe, ja kylla helpotti ruuan miettimista. Edelleen katson vain ettei suolaa ole likaa, ja mieheni kanssa olemme myos tottuneet syomaan vaha suolaista ruokaa. Keitot (jauheliha/nakki) ovat suurta kerkkua, pasta eri...
  10. B

    Tissistä vieroitus ohjeita..

    Meilla myos oli kerrasta poikki 1v9pv, eika vielakaan suostu juomaan maitoa. Eli jugurttia, juustoa ja puuroon maitoa, saa riittaa :D Olen yrittanyt tehda vaikka mita konsteja, etta saisin juomaan maitoa, mutta en ole onnistunut, joten saa jugurttia pari kertaa paivassa, joskus kolme. Enka...
  11. B

    miten paras tapa opettaa lapsi itse syömään??

    Meilla annettiin pojalle jo reilusti alle vuoden vanhana "sormiruokaa" ja siiten aloin pitaa lusikkaa siina nakosalla, mut tykkas tuosta sormin syonnista. Siina vuoden ikaisena (muistaakseni) ei suostunut lusikalla syomaan, mutta haarukalla soi innokkaasti itse ja lusikkaan innostui n. 1v6kk...
  12. B

    Kuinka nopeasti onnistui???

    \ Meilla kans eka tuli heti luvan saatuaan, en kyl ollut kayttanyt pillereita pariin vuoteen. Ja nyt kuumeillaan kakkosta kolmatta kiertoa :\|
  13. B

    Kertokaa kommelluksista

    Ma olen aika pieni kokoinen (158cm) ja odottaessa mun maha oli siis valtava kokooni nahden. Kaikki mita se kasvoi, kasvoi mun ulkopuolelle :) Olin kylla aika naky. Ensimmainen joka kysyi, et joko kohta synnytan, kysyi sita 3 KUUKAUTTA ennen la:ta, kylla silla vaha loksahti suupielet kun sanoin...
  14. B

    hermo menee kohta...

    \ Menee kylla asian vieresta, mut onko silla kauheesti valia.. Eli kiva kuulla et muillakin ongelmia maidon kanssa, kun meidan pikkumies 1v8kk ei viela tahan paivaan mennessa ole suostunut maitoa juomaan. Silloin talloin muistan antaa sille kalkkitabletin, mut syo juustoa ja jugurttia, lisaksi...
  15. B

    Potalle opettelusta

    No aika turhauttavaa tuo saannollinen yrittaminen kun ei suostu istumaan potalle niin ei, vaantaa itsensa niin jaykaksi ettei vaan istu vahingossakaan, joten kun pakottamalla asia vain pahenisi, niin taidan yrittaa palata asiaan taas kuukauden kuluttua.. :x
  16. B

    äiti äiti äiti

    \ Olipa kivasti sanottu. Meilla sairastettiin juuri viikon verran ja aiti vain kelpasi kun piti herata yolla kolmen aikaan + kaikkeen muuhun(poika1v8kk). Ennen isi oli tarkeampi kuin aiti, mutta nyt isikin totesi et kun oli muutama viikko sitten viikon tyoreissussa, niin sen jalkeen on alkanut...
  17. B

    Potalle opettelusta

    \ Peesaan "pottakammolla".. 1v8kk ei suostu millaan edes istumaan potalle. Mutta hyva kuulla et se SAATTAA jossain vaiheessa vaikka innostua, olen jattanyt taas yritykset, mutta valilla kysyn et menetko potalle ja kerran on istunut ehka kaksi minuuttia..
  18. B

    Voiko lapsi syoda liikaa?

    Meilla poika 1v8kk hyva syomaan, mutta osaa kylla itse sanoa milloin maha on taysi, enka sen jalkeen enaa yritakaan tuputtaa lisaa. Kuulin kuitenkin tutultani, jolla vuotta vanhempi poika et han ei anna pojan syoda "liikaa", eli siis vaikka itse haluaisi syoda enemman, ettei mahalaukku veny...
  19. B

    Auttakaa,lapsi ei syö!

    \ Meilla ruoka maistuu aina paremmin kun syodaan porukalla, jolloin en "ehdi" liikaa huolehtimaan pojan syomisesta ja itse pistelee omaan tahtiin. Joskus syo 5 minuutissa, mut joskus ollaan puolikin tuntia poydassa. Ja oma syominen alkoi ensin sujua paremmin haarukalla, jolloin jatin ruuan...
  20. B

    ensikenkiinkö heti pystyyn nousemisen jälkeen?

    Aloimme kayttaa kenkia noin vuoden ikaisena kun ulkonakin seisoi kiinnipitaen. Sisalla ei kaytetty oolenkaan ja neuvolassakin painotettiin, et sisalla ei kenkia kayteta, koska muuten lapsi ei opi omaa tasapainoaan oikein kun kenka tukee liikaa.

Yhteistyössä