Hakutulokset

  1. florje

    minkä kokoisia neljä vuotiata? ja onko kukaan ollut seulonnassa?

    meidän kirppu oli neljä vuotis neuvolassa tasan 12 kg ja 94.3cm pitkä. Lääkärin mielestä seulonnan rajoilla, mutta ei laiteta nyt kuitenkaan... Onko kokemuksia seulonnoista? mitä se tarkoittaa ja minkä kokosia sinne on laitettu?
  2. florje

    ekaluokkalaisen läksyistä

    Minkä verran teille tulee ja kauanko menee tekemiseen? Eilen: Äidinkielestä tehtäväkirja yksi sivu e-kirjaimen kirjoitusta ja neljä sanaa kuten essu, nalle jne... jokaista sanaa yksi rivi lukuläksyksi kaksi tavutaulua ja yhden sanan otetettiin sivusta joka "käytiin läpi" lapsi ei osaa vielä...
  3. florje

    saan paniikki kohtauksia erillaisten tutkimusten aikana ja tänään kahdenvuoden tauon jälkeen n. 20 hengen saunaillassa

    niin tilanne on siis jopa niin paha että kun minun piti hommata itselleni pillerit viime syksynä en vain saanut soitettua minnekkään hommatakseni niitä... montakertaa istuin puhelinluettelo kädessäni ja minulla oli edessäni jonkun yksitiysen gynegologin numero mutten saanut ikinä soitettua...
  4. florje

    minkä ikäisenä lapsenne on oppinut ajamaan ilman apupyöriä?

    Mekin voimme ylpeänä liittyä tähän joukkoon nimittäin toissapäivänä, torstai iltana siis meidän esikoinen joka elokuussa täyttää 7-vuotta oppi ajamaan polkupyörällä ilman apupyöriä!!!! =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =)
  5. florje

    onko muita allergioiden ja astman ynnä muiden sairauksien vuoksi kirpuiksi jääneitä?

    Meidän neidillä ikää 2v 7kk sairastaa astmaa, siitepöly allergiaa ja kroonista ummetusta kokoa meidän kirpulla on tällä hetkellä huimat 84cm ja painoa 9645g!!!! (eilen mitattu) joskohan se kymppi sieltä ennen kolmevuotis päivää risahtaisi rikki...
  6. florje

    koulu aloittajat pinoon

    Meillä esikoinen aloittaa koulu taipaleensa elokuussa. Luokalle tulee yhteensä 14 oppilasta koulu on kyläkoulu. Lapsi menee iltapäivä toimintaan ja aijon olla ekat kolme viikkoa kotona, sen jälkeen isä järjestelee työaikansa niin että on aamuisin laittamassa tytön kouluun. Vähän meitä...
  7. florje

    syyskuun 2005 lapsoset pinoon

    Eli meillä tyttö syntynyt 15.9.2005 painoa neidlä on tammikuun lopun mittauksen mukaan 9670g ja pituutta 82.4cm lapsella on astma ja krooninen ummetus ja rankasta lääkehoidosta johtuen kasvu on hidastunut. Muuten olen raipas ja kipakka pikkuneiti. puhun jo paljon, monisanaisia lauseita...
  8. florje

    tutin pois jättö tuskaa!!!!

    Tutti katosi viime viikon keskiviikkona. ensimmäiset pari yötä meni itkiessä mutta sitten ne alkoivat helpottaa, tällähetkellä illat ovat yhtä tuskaa ja huutoa... tyttö itkee ja raivoaa tutin perään useita tunteja ja se haittaa syömistä yms. tätä on jatkunut nyt kohta viikon... olen jo muutaman...
  9. florje

    ahdistus ja pelkotila lapsella onko muita?

    kuulimme tulokset lapsemme, 6 vuotta, psykologisista testeistä ja siitä ydin on suunnilleen tälläinen: "tunnepuoli on tällä hetkellä mielestäni ikätasoa jäljessä siinä mielessä, että hän tarvitsee esimerkiksi sinua tuekseen enemmän kuin tämän ikäiset yleensä, selviytyäkseen arkisissa...
  10. florje

    vaikuttaako lääkitykset ja sairaudet lapsen kokoon?

    Meidän neiti ikää on 2v 5kk. Painoa: 9670g ja pituutta 82.4cm (tänään polilla mitattu) Meillä on todettu 8kk iässä astma lääkityksenä singulair tabletti iltaisin ja seretide 2x2. Lisäksi lapsella on krooninen ummetus joka ennen kuin vatsa lähti vetämään aiheutti pahoja syömättymyys kausia...
  11. florje

    onko muita alle 9kg? yli 2vee?

    meijän neitokainen synt. 15.09.2005 painoa viime torstain punnitusessa oli 8840g ja pituutta 81cm!!! kovasti on tomera neiti muuten astmaa sairastaa ja kroonista ummetusta. (lääkkeitä iso pino...) täysi aikaisena on neiti syntynyt... olen päättänyt että kun meillä menee kymmenen kiloa rikki...
  12. florje

    Kerrankin hyviä uutisia kroonisesta ummetuksesta

    minulla on kohta kasi vuotias neiti jolla on astmaa lääk. Seretide 2X2/pvä venttoline 1X2/pvä ja singulair + venttoline lisät tiukkaan aikaan... lisäksi viime keväästä asti ollut ongelmana krooninen ummetus jonka vuoksi olemme olleet osasto tyhjennyksellä lääkehoitona siinä on ollut movicol...
  13. florje

    tuntemuksia astmasta

    minulla on 1v 10kk ikäinen astmaa sairastava lapsi. lääkityksenä venttoline (tarvittaessa) seretide ja singulair. haluaisin keskustella tuntemksista joita astma herättää ja vertais tukea samaa kokeneilta äideiltä. meillä diaknoosi on saatu 8kk ja viime syksy oli todella raskas ennen kuin oikeat...
  14. florje

    kaivataan apua kylpy kammoon??

    meillä aivan kaamea kylpy kammo. alkanut pienenä kun yhdellä osasto reissulla hoitaja kylvettänyt. saimme ystäväni kanssa (lapsen ollessa alle yksi) jo kammon pois hitaalla taktiikalla. pyyhe ammeen pohjalle toinen leikitti pientä ja piiiikku hiljaa valutimme pohjalle takaa vettä. tykkäsi jo...
  15. florje

    pienenä syntyneitä, täysi aikaisia

    laittakaapa pinoa pienenä synyneistä, täysi aikaisista muksuista. minkä kokoinen oli syntyessään? miten kasvu lähtenyt etenemään ja onko ilmentynyt koosta johtuvia ongelmia esim. terveydessä tai kehityksessä? meillä painoa oli syntyessä 2560g pituus 47cm. synnytty on syyskuussa -05 ja viime...

Yhteistyössä