Hakutulokset

  1. Hippoliina

    Tytöt sitten päiväkodissa ilman aamupalaa, mun moka että oltiin 5min myöhässä, harmittaa

    Kuinkahan jaksaa 2½ ja melkein 4v olla päiväkodissa ilman minkäänlaista aamupalaa... Kuitenkin ruoka vasta klo.11 jälkeen... Mulle sanottu päiväkodissa että puoli 9 mennessä jos tytöt vie, niin ehtii aamupalalle, nyt oltiin 8.35 ja veivät just aamupalakärryn pois.. Olis pitäny vaan kävellä...
  2. Hippoliina

    Terveydenhoito paperit, mistä kyselen omien paperien olin paikkaa?

    Koulun alotan syksyllä ja koulusta tuli paperi, joka pitäs allekirjottaa ja lähettää edelliseen kouluun, että siirtävät mun paperit siihen alkavaan kouluun. Mä olen edellisen koulun käyny 4 vuotta sitten, välissä syntyny 2 lasta, niin ajattelin että ne vois olla kyllä jo terkkarissa, tiedä...
  3. Hippoliina

    Onko mulla oikeus valittaa trampoliinista rivitalon pihalla?

    Tuossa viereisessä talossa on trampoliini rivitalon pihalla, juuri ja juuri se iso trampoliini turvaverkkoineen siihen mahtuu. Kauheaa mekkalaa pojat siinä pitävät kun hyppivät. Nyt on pieni pelko että ovat naapuri asuntoon muuttamassa... Jotenkin tuntuu että se pienikin yksityisyys tuossa...
  4. Hippoliina

    Paljonkohan tyttö 9v pettyy jos ei pääse virpomaan, mitä luulette?

    Ollaan reissuun lähdössä ja miehen tyttö lähtee mukaan. Mulle tuossa jo soitteli ja kyseli että ehtiikö takas kotiin virpomaan sunnuntaina, mutta eipä taida ehtiä... Pelkään että koko viikonloppu menee pilalle, kun ei pääsekään virpomaan...ei olis eka kerta kun itkee ja kiukkuaa sitten...
  5. Hippoliina

    Lapsi 1v8kk, juo yön aikana LITRAN maitoa

    Oli tuossa vajaan viikon mahataudissa. Ennen sitä ei yöllä juonut mitään. Nyt on jo 3 päivä ollut terve. Mutta mahataudin aikana jo lapsi lopetti mehun juomisen, ei siis suostu juomaan kuin pillimehua. Nyt vaan juo maitoa...ikinä ennen ei ole näin paljoa juonut. Juo varmastikin lähes 2 litraa...
  6. Hippoliina

    Työkkärit vai kotihoidontuki?

    Mä tässä oon miettiny nyt miehen kans, kun meillä 2 lasta 3v ja 1v8kk. Vanhempi siis vasta täytti 3v ja nyt huomasin et tippui kotihoidontuki, sitä saan vaan 401?/kk, käteen. Saisinkos mä sit työkkäreitä enempi?
  7. Hippoliina

    Kuinka tehokas kuntoilun kannalta on Wii?

    Siis pelkältään se wii sport, ettei lautaa...lauta tarkoitus ostaa varmaankin myöhemmin...
  8. Hippoliina

    Lapset viikon mahataudissa..pää alkaa hajota!

    Ensin minä alotin päivän ripulilla...sitten pari päivää myöhemmin esikoinen aloitta ja on nyt 1-2 päivää ollu terve. Kuopus ripuloi vieläkin. Siis oksennusta ja ripulointia on tässä katseltu monta päivää...vaikka enää ei useampaan päivään ole ollu kun ripulia lapsilla. Itsellä oli kans pari...
  9. Hippoliina

    Lettutaikina vain 2 munalla?

    Olisko kellään? En viitsis lähteä kauppaan vaan sen yhden munan takia..
  10. Hippoliina

    Tietokone verkko apua?

    Mulla tietokone ei yhdistä langattomasti tuohon meidän nettiin...ei läydä ip osoitetta ja käskee ottamaan yhteyttä verkon hallitsijaan!? Osaako kukaan neuvoa millä saisin sen toimimaan?
  11. Hippoliina

    Kukaan koskaan kerännyt niitä koira-pehmoja tai- mukeja ärrältä?

    Onko kukaan koskaan saanut sillä hinnalla päivän myöhässä sillä alennetulla hinnalla? Oltiin miehen kanssa kerätty tarrat kahteen mukiin, molemmille tytöille omat. Tänään on viimeinen palautuspäivä tarroilla ja meidän ärrällä ei kuppeja enää ole. Kyllä harmittaa nyt kovasti.. Onkohan mitään...
  12. Hippoliina

    Mihin joulukuusi hävitetään?

    Yritin etsiä netistä meidän seudulta, mutta ei ole mitään. Eikä ole talossakaan mitenkään informoitu. Talossa on vaan 10 asuntoa ja kenelläkään muulla ei ole aitoa kuusta... Viitsinkö sen vaan nakata tonne roskakatokseen?
  13. Hippoliina

    Tina kertoo tulevan

    Uudenvuoden taioista tunnetuin on tinan valaminen. Tinakenkä sulatetaan tinakauhassa joko takan avotulella tai vaikkapa kuumalla keittolevyllä. Sula tinamassa heitetään kylmää vettä sisältävään ämpäriin, jossa massa muotoutuu uudelleen. Tuotos nostetaan vedestä, jonka jälkeen siitä ennustetaan...
  14. Hippoliina

    Taas huonosti nukuttu yö, tyttö 1½v näplää hiuksiaan yöllä, mikä neuvoksi? Tämä mamma on jo väsy

    Viime yönä mä valvoin sen kans yhteesä tuntia kun tyttö vaan huusi. Tyttö on alkanu tukistamaan itseään yöllä, siis näplää hiuksiaan.. Viikko sit mä sain yöllä jopa leikata hiuksia, että sain sormen irti hiuksista. Mikä neuvoksi? Onko muilla kokemuksia
  15. Hippoliina

    Posti kadottanut paketin, kuinka suuri mahd. vielä löytyä?

    Täällä siis jouluketjun kautta mulle lähetettiin ihan pakettina...mutta ei tullut perille. Nyt siitä mennyt jo melkein 2 viikkoa. Lähettäjällä ei valitettavasti ole seurantakoodia tallessa. Kuinkahan suuri mahdollisuus on että vielä joskus paketti löytyisi? Kunhan tässä kyselen jos jollain...
  16. Hippoliina

    Jokohan pitäis soittaa isännöitsijälle, lasten huoneessa on 14 lämmintä

    Eikös tuo ole jo liian kylmä. Siis huone on paljon kylmempi kuin muut huoneet... Ilmasi patterit viime talvena, mutta ei se mitään auttanut. Silloin lämmetä ilmat niin ei ollut ongelmaa. Nyt sitten siirrettiin mittari lasten nukkuma huoneeseen ja se näyttää tuon 14! Ei yhtään ihme että...
  17. Hippoliina

    Miten saan päivitä palkin takaisin selaimen tuohon ylös?

    Rakas pikku neitini ehti käydä jotain painelemassa... ...ja nyt se on jo kameran kimpussa :headwall:
  18. Hippoliina

    Lapsi sai ajan neurologille, korvapoliklinikalle? Tai siis kaksi aikaa samaan paikkaan..

    Viivästyneen ja epäselvän puheen vuoksi, ikää 3 vuotta. Onko kellään kokemusta? Meinaan että miksi samaan paikkaan kaksi aikaa, peräkkäiset päivät? Ja pitääkö sinne varata koko päivä?
  19. Hippoliina

    Vieläkö ehtii Ruotsiin lähettää joulukortin?

    Tai ehtiikö vielä jos perjantain postissa lähtisi?

Yhteistyössä