Hakutulokset

  1. K

    Hyperstimulaatiosta

    Laitan tähänkin ketjuun: Moikka! Onko kenelläkään antaa tukea ja omakohtaista tietoa hyperstimulaatiosta? Minulle kävi näin: Toisella hoitokerralla (munasolujen lahjoitus) oikealle puolelle alkoi kasvaa munasoluja paljon vasempaan verrattuna. Keräyksessä niitä saatiin yhteensä yli...
  2. K

    Hyperstimulaatiosta

    Moikka! Onko kenelläkään antaa tukea ja omakohtaista tietoa hyperstimulaatiosta? Minulle kävi näin: Toisella hoitokerralla (munasolujen lahjoitus) oikealle puolelle alkoi kasvaa munasoluja paljon vasempaan verrattuna. Keräyksessä niitä saatiin yhteensä yli kaksikymmentä. Irroituspiikin...
  3. K

    No, voihan hormonikierukka!

    Siis, miten on mahdollista, että se muka sopii "lähes kaikille naisille", kun järestään kaikki mitä siitä kuulee on negatiivista!? Itse hankin moisen, kun minulle vannotettiin, että hormonivaikutus on paikallinen vain limakalvolla ja toooodella hyvin "luonnollinen". Olin alkuun kiinnostunut...
  4. K

    Ns. vaativa vauva!?

    Voi pojat!!! Näiden samojen asioiden kanssa on meillä painittu ensin esikoisen ja nyt kuopuksen kohdalla. Tytön kanssa helpotti 1,5 vuoden kohdalla ja nyt pojan ollessa 7kk alkaa väsy painaa... Tulin raskaaksi, kun esikoinen oli alle vuoden ja oikeesti ajateltiin, että tästä pahemmaksi elämä...
  5. K

    Itsetehty maissivelli!!!help!

    hei! apteekista saa maissipohjaista sakeuttajaa, jolla voi sakeuttaa vellit, maidot jne. kätevää mm. silloin, kun isä on hoitajana ja pullo ei kelpaa. toinen merkki on muistaakseni nutriton instant. molemmat toimii hyvin!
  6. K

    Megaraivarit

    Meidän tyttö 2v1kk on saanut tällä viikolla ihan hirveitä raivareita lähes päivittäin. Temperamenttinen lapsi, hyväntuulinen ja puuhakas. Tähän asti on pääpiirteittäin selvitty puhumalla, vaan ei enää... Kohtaus alkaa yleensä samaan aikaan päivästä. Lähtee siitä, kun pukee itse tai leikkii...
  7. K

    minkä ikäiseksi asti vauvalla vaihdetaan vaippa hoitopöydällä?

    Esikoisella oli hoitopöytä käytössä ekat viikot. Sen jälkeen vaihdettiin alustalla sängyllä tai lattialla. Uusi tulokas on hoidettu sylissä tai lattialla alusta asti. Minusta on mukavaa antaa vauvan ilmakylpeä ja olla rauhassa vaipanvaihdon yhteydessä. Kun ei ole pöydällä, ei tarvitse pelätä...
  8. K

    Suosittele yhdistelmävaunujasi!

    Ainakin mun Brioissa (Happy 2008) on lukitsin, pieni punainen vipu, jolla saa jalkatuen pysymään ylhäällä... Muutenkin on ihanat! Kirkkaankeltainen väri saa mut hyvälle tuulelle joka aamu. Heittoaisa on ihan ehdoton, kun kyytiläinen vaihtuu vauvasta taaperoon lennossa. Myös seisomalauta...
  9. K

    Minkä ikäisen vauvan kanssa kauppoihin

    Suoraan laitokselta mentiin Stockmannilta hakemaan evästä. Vauva oli vuorokauden ikäinen ja kantoliinassa. Äidin ja vauvan vointi erinomainen. Pöpöjen vuoksi en arastelisi, pikemminkin oman voinnin mukaan. Esikoisen kanssa oli epävarmempi olo ja meni toki vähän kauemmin.
  10. K

    Refluksista, kiinteistä ja unista

    Hei! Ja tuhannet kiitokset vastanneille! Meillä on asia mennyt sen verran eteenpäin, että maidoton dieettini (pian 2 vkoa) alkaa näkyä vauvan voinnissa. Muutaman päivän on ollut iloisempi kaveri ja vähemmän itkuinen. Tähän asti vauva on nukkunut huonosti, itkeskellyt/kitissyt ihan koko...
  11. K

    Refluksista, kiinteistä ja unista

    Hei! Meidän pojalla (3ja puoli kk) on todettu refluksitauti ja lääke (prepulsid) ei auta. Lastensairaalassa ollaan sitä mieltä, että, koska poika kasvaa ja akuuttia hätää ei ole niin mitään ei sitten tehdäkään. Vauva nukkuu kuitenkin luokattoman huonosti ja äiti on henkihieverissä. Samoin...
  12. K

    nimiehdotuksia

    Tää on hauskaa! Meidän lapsilla on hyvin erikoiset ja hassuhkot nimet. Montaa ei toista löydy. Mun mielestä kivoja nimiä (tällä hetkellä) on Alli, Lulu, Muusa, Maisa ja Muru :laugh: .
  13. K

    Wahlgrenin uniohjeista

    Hei! Oletteko kokeilleet Anna Wahlgrenin reseptejä öiden rauhoittamiseen? Meillä poika, kohta 3 kk, on nukkunut surkeasti koko ikänsä. Nykyisin on öitä, jolloin nukkuu vähemmän kuin valvoo... Olenkin miettinyt ottaa vaunut käyttöön öisin. Kuinkakohan kauan menee ennen kuin vauva oppii...
  14. K

    Voiko kuukautisten alkaminen vaikuttaa maidon laatuun?

    Hei! Kuukautisten aikaisen hormonitoiminnan muutos aiheuttaa muutoksia myös äidinmaidon koostumukseen. Mm. maidon maku saattaa olla erilainen ja lapsi hyljeksii rintaa (sinun tapauksessasi pulloa) tästä syystä. Voihan hyvin olla, että se aiheuttaa myös pulauttelua. Onko sinun mahdollista...
  15. K

    Mistä ostaa kapalo, helsingin suunnalla?

    Aiot siis kokeilla? Hienoa! Minulla on Miracle baby blanket -niminen trikookapalo. Se on kooltaan aika pieni ja herra saa itsensä kiemurreltua ulos aina jossakin vaiheessa yötä. En siis voi juuri tuota kamalan lämpimästi suositella. Alkuun voisit ehkä kokeilla ihan vaan lakanaa. Tiukasti vaan...
  16. K

    Apua YÖVAIPPAONGELMAAN

    Villahousut (mm. hahtuvasta) kertiksen päälle niin ei takuulla falskaa!
  17. K

    Arvokeskustelua ja vanhemmuuden pohtimista?

    Aloitapa sinä sellainen täällä. Mä ainakin ilmoittaudun mukaan!
  18. K

    Kenellä kokemuksia kodin ulkopuolisesta unikoulusta?

    Hei! Mulla eräs tuttu äiti päätyi kodin ulkopuoliseen unikouluun pahasti allergisen 8-kuisensa kanssa. Tässä vaiheessa oli itse aivan lopussa. Hyvin toimi ja helpotti heidän elämäänsä huomattavasti!
  19. K

    Masuvaivat iltaisin/öisin

    Moi! Meillä on ehkä helpottanut vähän (koputtaa puuta). Poika sai refluksilääkityksen, joka on tepsinyt pahinpaan huutoon (tai sitten aika...). Nyt on nukuttu hyvin jo monta yötä. Päiväunet ovat hankalampia, mutta siitä viis! Kehottaisin ap:tä kokeilemaan kapalointia! Se on varmasti kaiken...
  20. K

    Unenmäärä 1kk ikäisillä?

    Heippa! Meillä poika 2kk nukkuu vieläkin melkein koko ajan. Tunnin-puolitoista jaksaa valvoa kerralla, joskus vaan syö ja haluaa saman tien takaisin nukkumaan. Usein nukuskelee jatkuvasti tuonne viiteen asti ja iltaa kohti valvoo enemmän. N. 5 tuntia on hereillä vuorokaudessa, joskus enemmän...

Yhteistyössä