Hakutulokset

  1. H

    Huono äiti? -Ongelmia nelivuotiaan kanssa

    Hei, en kyllä menisi kirjoituksesi perusteella sanomaan, että olet huono äiti. Kyllä vanhempien pitää näyttää tunteita lapsilleen, niin hyviä kuin huonojakin. Niitä täydellisiä "askartelen-puuhaan-touhuan-leikin-laulan-lasteni-kanssa-aina-ja-ikuisesti-ja-päivittäin" on todella harvassa! Itse...
  2. H

    Bulgaria, Tsarevo, Serenity Bay - kokemuksia?

    Jos siis joku on kans ko. paikkaan menossa ja ettii tietoja, niin pikanen kertomus omista kokemuksista: Serenity Bay on lapsiystävällinen hotelli, jossa all inclusive kannattaa. Tsarevo on tooooodella pieni, joten ruokapaikkoja on vähän ja paikalliset ei juurikaan englantia puhu, tarjoilu on...
  3. H

    Bulgaria, Tsarevo, Serenity Bay - kokemuksia?

    Te ilmeisesti kävitte? Me vasta menossa. Kerrohan mielipide/kokemuksia hotellista!
  4. H

    maksaisitteko??

    Kunnallisen etu taas on se, että hoitajan sairastuessa kunnan velvollisuus on järjestää varahoito. Yksityisellä puolella niin ei ole.
  5. H

    Supot!?

    Kun meidän tytöllä oli ekan kerran kova kuume ja käytiin lääkärissä, niin saatiin reseptillä iso pullo Pronaxenia. Se on pitkävaikutteinen kuume- ja särkylääke. Sitä olen sit aina kovaan kuumeeseen antanut yöksi. Päivisin en yleensä lääkitse, jos kuume ei menoa haittaa. Sen vaikutus alkaa aika...
  6. H

    Milloin olette jättäneet tutin pois?

    Meillä tyttö on nyt 1v8kk ja ollut tutitta 2vko. Tuttia tyttö käytti vain unillaan ja autossa. Kun flunssa taas kerran tukki nenän, niin päätin että tutti saa mennä "rikki", koska yöunista ei tutin kanssa tullut mitään. Ekat päikkärit meni ihan kamalaksi huudoksi, mutta sen koommin ei ole...
  7. H

    mitä pesuainetta kuivaihoiselle taaperolle

    Meillä kans tytöllä tosi kuiva iho ja kaikki mahdolliset pesuaineet ja rasvat on kokeiltu. Vaan eipä tunnu auttavan muu kuin ilman lämpeäminen. Tämän ns. talven aikana on huomannut selvästi, että kun on plussaa useampi päivä, niin iho on heti parempi. Ja kun elohopea laskee alle plussan, niin...
  8. H

    Pistekysymys

    Kiitos perlos!!! En tiennykään, et romppuun kuuluu toi laskin. Eli täytyypä pyytää kaveria polttamaan se mulle :)
  9. H

    Pistekysymys

    Activian selosteet onkin näköjään vaan siinä pahvikääreessä ja se on jo tuhkana takan pohjalla, damn! Mutta Hevin OmenaPorkkanaMansikka olis tällänen arvoiltaan: 290kj/70kcal ja rasvaa 0,2g Onko sulla perlos joku laskin millä lasket vai olisko tohon joku näppärä laskukaava millä itekin...
  10. H

    Pistekysymys

    Oma PV:n Ostajan oppaani on noin 10v vanha, joten parin päivittäisessä käytössä olevan tuotteen pistearvo on pimennossa. Osaisko joku kertoa mulle paljonko PV:n pisteitä menee Activian viljajugurtista ja Valion Hevi hedelmä&vihannes juomista? Kiitos vastauksestasi jo etukäteen :)
  11. H

    kuinka usein te muut pesette 1v. hiukset?

    Hui kun te olette aktiivisia kylpijöitä ;) Meillä käydään kylvyssä tai saunassa kerran viikossa... Mut tytöllä on niin kuiva iho kuten äidillään, että siksi kylpemiset rajotettu kertaan viikossa. Aamuin illoin pestään tietenkin naama, kädet ja pepun seutu.
  12. H

    Öiset itkukohtaukset, mikä avuksi?

    viime yönä tyttö taas alkoi huutaa puolen yön aikaan. Rauhottu itsekseen noin vartin kuluttua, mut aamuyöstä itkeskeli uudestaan. Ja keksi sitten, että haluaa meidän väliin nukkumaan. Olin itse niin tajuttoman väsyny, että luistin periaatteestani ja otin tytön viereen. Tyttö nukkui, mutta minä...
  13. H

    yöllinen show - 1vee

    Olisko unikoulusta apua? Itsellä ei ihan noin rankkoja öitä ole ollu, mut kyllä neuvolasta jo tarjottiin unikoulua, kun vähän suutani avasin levottomista öistä. Tilanne meillä sitten rauhottu, joten jäi unikoulu käymättä. Mutta sitähän voisit kysyä omasta neuvolasta, vai? Ennen ku oma väsymys...
  14. H

    Valmistautuminen päivähoitoon

    Meillä tyttö alotti hoidon 1v1kk iässä viime syyskuussa. Käytiin tutustumassa hoitajaan vaan yhden kerran, mutta se riitti hyvin. Jo ensimmäisestä kerrasta alkaen tyttö lähti heti muiden lasten kanssa touhuamaan, kertaakaan ei jäänyt äitiin tai isään roikkumaan, eikä itkua ole päässy yhtenäkään...
  15. H

    minkä kokoinen haalari 1½ vuotiaalle?

    Meillä tyttö on nyt 1v7kk, pituutta 86cm. Käytössä on koko talven ollu Lassien 80cm haalari ja ihme kyllä mahtuu vieläkin hyvin. Eli tuurikauppaa on haalarin hankinta, mallista riippuen mahtuu tai ei mahdu.
  16. H

    Öiset itkukohtaukset, mikä avuksi?

    Nyt kaipaisin apuja/kommentteja/vertaistukea... Tyttömme on nyt 1v7kk ja on muutaman kerran saanut yöllä ihan KAMALAN itkukohtauksen. Ensimmäinen tuli noin kuukausi sitten, toinen tämän viikon alkupuolella ja kolmas+neljäs viime yönä. Tyttö alkaa ihan yhtäkkiä itkeä kurkku suorana, ihan kuin...
  17. H

    1v6kk vatsa vetelänä

    Eipä ole syy selvinnyt :( Meillä tyttö on ollu vatsa vetelänä nyt siis 2,5 vkoa. Hampaista ei taida olla kyse, koska suu on jo täynnä legoja, eikä vastaavaa oo aikasemmin ollu. Terkkakeskuksen lääkäri määräsi toissa ke bakteeriviljelyn ulostenäytteestä ja se oli negatiivinen. Jok tap...
  18. H

    Vatsa vetelänä ihan yllättäen

    Meillä tyttö on ollu vatsa vetelänä nyt siis 2 vkoa. Hampaista ei taida olla kyse, koska suu on jo täynnä legoja, eikä vastaavaa oo aikasemmin ollu. Terkkakeskuksen lääkäri määräsi viime ke bakteeriviljelyn ulostenäytteestä (ja se kakan lusikoiminen purkkiin olikin tosi kivaa ;)). Lähettiin...
  19. H

    Entäs kuinka monen taapero syö tuttia?

    Meillä tyttö 1v6kk syö tuttia kans vaan nukkuessaan ja autossa. Päivisin ei sitä kaipaa. Oon tässä alkanu kokeilla, josko sama kikka toimis vierottamisessa ku kummipojalla. Vanhemmat hoki pari viikkoa, että poika laittas tutin roskiin. Lopulta poika sen oma-alotteisesti sen sinne vei. Muutaman...
  20. H

    Vatsa vetelänä ihan yllättäen

    Ihana kuulla, et jollakin on samantyyppistä vaivaa. En toki tarkota, et kiva kun teilläkin on mahat vetelänä ;) Mut siis että emme ole ainoat tämän vaivan kanssa. Se on ihan totta, et kummallisia ja sitkeitä vatsatauteja on liikkeellä. On mulla omakin vatsa ollu muutamana aamuna vetelänä, joten...

Yhteistyössä