Hakutulokset

  1. T

    Rattaat 1-2-vuotiaalle

    Hei kaikille! Minkälaiset rattaat ostaisitte 1-2 vuotiaalle lapselle? Meillä 1 v 5 kk tyttö, joka on noin 86 cm pitkä ja tykkää nukkua päikkärit ulkona, joten sellaiset rattaat pitäisi olla, joissa on hyvä ja lämpöinen myös nukkua näin talvella. Olen harkinnut, että ostaisin esim...
  2. T

    Onko kokemusta Quinny Zapp -matkarattaista?

    Heips kaikille! Onko kellään kokemusta Quinny Zapp -matkarattaista? Haen kevyitä matkarattaita 9 kk ikäiselle tyttärelleni lähinnä matkoille ja ostoskeskuskäyttöön. =) Kovasti tekisi mieli hankkia Zappit, mutta mietin kuitenkin, että millaiset ovat sitten käytössä... Jos nyt tällaiset...
  3. T

    Lättytaikina ilman maitoa ja kanamunaa?

    Lapset on pyytäny koko päivän paistamaan lättyjä, mutta en ole mistään löytänyt munatonta/maidotonta ohjetta. Voiko siis tehdä ihan veteen, ilman munia? Kiitos jos joku viitsii vastata. :flower:
  4. T

    Matkavinkkejä

    Moi! Meidän perhe suunnittellee ekaa yhteistä lomareissua loppuvuodeksi. Olisiko hyviä vinkkejä? Mies ehdottaa Thaimaata, mutta mua hirvittää pitkä lento. Lapset tulevat olemaan silloin melkein 3v ja 5v. Mainitkaa myös jos on joku hyvä matkatoimisto ja muutenkin mitä olisi hyvä ottaa huomioon...
  5. T

    vinkkejä 4 v:n synttäreihin

    Moi! Olisko hyviä vinkkejä 4v:n synttäreille eli lastenkutsuille? Meillä on tähän mennessä juhlittu "vain" ystävä-ja sukulaisvoimin eli ei varsinaisia ns. lastenkutsuja. Mutta nyt poika jo itse kyselee sellaisia... Kiitos ideoista jo etukäteen! :flower:
  6. T

    hassuja tapoja säästää

    Moi! Oletteko keksineet jotain hassuja tapoja "säästää", ainakin omasta mielestänne ;) En nyt tarkoita tarjousvaippoja, tehdä ruokaa isoissa erissä, alennuksesta lapsille vaatteita jne. Vaan jotain hupaisaa että itseäkin naurattaa. Itse katselin kerran apteekissa silmänympärysvoiteita...
  7. T

    yövaipasta eroon/pian 4v

    Hei! Onko hyviä vinkkejä kuinka yövaipasta pääsisi eroon? Meidän poika on pian 4v. Jokunen kerta vaippa on unohtunut/jätetty pois. Kerran onnistui hienosti mutta sitten sänky kastui eli poika ei herää pissahätään. Vaippa on myös lähes aina märkä aamuisin. Oletteko harjoittelemalla eli...
  8. T

    leikki-ikäisen rasitusastma

    Hei! Onko kenelläkään kokemusta lapsen rasitusastmasta / infektion aiheuttamasta tulehduksesta? Pian 4 v pojallamme on noin 1.5 kk kestänyt yskä. Aluksi saatiin yskänlääkettä (Sir Ephedrin) joka ei auttanut. Yskä kuitenkin parani hetkeksi, mutta tuli entistä pahempana takaisin. Mitään flunssaa...
  9. T

    4 v:n rasitusastma/infektio

    Hei! Onko kenelläkään kokemusta lapsen rasitusastmasta / infektion aiheuttamasta tulehduksesta? Pian 4 v pojallamme on noin 1.5 kk kestänyt yskä. Aluksi saatiin yskänlääkettä (Sir Ephedrin) joka ei auttanut. Yskä kuitenkin parani hetkeksi, mutta tuli entistä pahempana takaisin. Mitään flunssaa...
  10. T

    elämän perusarvoista

    Hei! Kuulin eilen, että työkaverini mies kuoli kolarissa. Heillä on kaksi lasta. Jokapäivähän näitä uutisia lähes lukee, mutta kyllä muistutti taas/ pisti miettimään omia elämänarvoja ja huolen aiheita. Eli meille kaikille, että muistetaan joka päivä rakastaa ja arvostaa kaikkia elämän isoja ja...
  11. T

    lapsen magneettitutkimus

    Moi! Meidän poika (3.5v ) joutuu parin viikon päästä magneettitutkimukseen. Tutkimus suoritetaan tietenkin näin pienellä nukutuksessa ja sitä ennen joutuu olemaan 6 tuntia syömättä. Aika on iltapäivällä niin, että aamulla ennen kahdeksaa voi syödä nestemäisen aamupalan mutta sen jälkeen ei...
  12. T

    lapsen magneettitutkimus

    Moi! Meidän poika (3.5v ) joutuu parin viikon päästä magneettitutkimukseen. Tutkimus suoritetaan tietenkin näin pienellä nukutuksessa ja sitä ennen joutuu olemaan 6 tuntia syömättä. Aika on iltapäivällä niin, että aamulla ennen kahdeksaa voi syödä nestemäisen aamupalan mutta sen jälkeen ei...
  13. T

    positiivista viikkoa

    Hei! Tiesitkö että nyt on positiivisuusviikko? Eli ei muuta kuin positiivista ajattelua kaikille ja viljelkäähän sitä ympäristöönkin =) "Onnellinen on se ihminen joka osaa nauttia pienistä asioista, arkipäiväisestä kauneudesta, päivittäisistä tapahtumista, auringonpaisteesta, linnuista...
  14. T

    luokkakokous

    Moi! olen menossa luokkakokoukseen - lukion sellaiseen eli 20 v valmistumisesta. Outoa :/ mennä sinne ja outoa että siitäkin on niiiiiiin kauan... Oletteko muut olleet ja kuinka on juhlat sujuneet? Parin tyypin kuulumisia tiedän ja sitten olen jotain kuullut muutamasta muusta mutta muuten ei...
  15. T

    ruokavinkkejä tupareihin

    Moi! Meinataan pitää muuttoapureille ja ystäville vihdoin tuparit (muutettiin jo melkein vuosi sitten :whistle: ) Samalla hoituu miehen synttäritkin. Mutta mitä ihmettä keksisin suolaiseksi ruuaksi? Mietin pieniä mausteisia lihapullia, itse tehtyjä salaatteja tai ehkä suolaisia piirakoita...
  16. T

    Falkullasta kaverita?

    Ollaan muuttamassa lokakuussa Falkullaan ja kyselisin sieltä kavereita. Lapsia on kaksi, tyttö 1v9kk ja poika 5kk. Itse olen 24v. Lähettyvillä asutaan tälläkin hetkellä joten tapaaminen ennen lokakuuta pitäisi onnistua:) Viestiä vaan tulemaan jos kiinnostut! emmi_04@netti.fi
  17. T

    mitä kuuluu 1.5v:t?

    Mitä muille puolitoistavuotiaille kuuluu? Meidän neiti on varsinainen touhutaapero. Kiipeilee joka paikkaan, hyppii, kantelee isojakin tavaroita, purkaa kauppakasseja innolla (ja äidin käsilaukkuakin, yksi päivä ei löytynyt kaupassa ollenkaan laukusta lompakkoa!) Neiti myös laskee liukumäestä...
  18. T

    hyviä lapsiperh.lomakohteita

    Hei! Oletteko olleet perheen kanssa jossain hyvässä lomakohdepaikassa? (esim.Kreikka, Portugali). Olisi kiva lähteä elokuun lopussa/syyskuussa viikoksi jonnekin lämpimään keräämään energiaa syksyä varten. Lapsemme ovat silloin n. 3.5v ja 1v9kk. Lentomatka saisi olla suhteellisen lyhyt ja paikka...
  19. T

    mies grillaa/päivän kevennys

    Tässäppä teille päivän kevennys. Grillauksen määritelmä - se ainoa kokkausmuoto mitä "oikeat" miehet harrastavat. Kun mies valmistaa ruokaa grillaamalla, tapahtuu seuraavaa: 1. Nainen käy kaupassa. 2. Nainen valmistaa salaatin, lisukkeet ja jälkiruuan. 3. Nainen valmistelee lihan grillausta...
  20. T

    pyörän koko yli 3v:lle

    Minkä kokoisen pyörän olette ostaneet yli 3v:lle? Meidän poika on 3v3kk ja pitkä ikäisekseen (104 cm). Yli 12 tuuman pyörä tuntuu pienelle ja 16 tuuman ehkä hivenen isolle... Löytääkö lasten pyöriä käytettyinä yleensä mistään liikkeistä vai vaan kirppareilta/liikkeistä uutena. Kiitos vinkeistä...

Yhteistyössä