Hakutulokset

  1. Karenina

    Ekaluokalla ei saa käyttää lyijytäytekynää, miksihän ei saa?

    No täällä on kouluissa muutenkin niin monia kieltoja, että tuo on pienimmästä päästä.. :) (mm. korut, korvikset, avaimenperät, kiiltävät tai hajustetut kumit yms yms on kielletty! :) )
  2. Karenina

    Ekaluokalla ei saa käyttää lyijytäytekynää, miksihän ei saa?

    Musta se on ihan järkevä sääntö ensimmäisellä luokalla.. Lapsi on vielä niin kuitenkin vielä pieni, ja kirjoittamaan oppiessa on hyvä olla lyijykynä, johon voi kädellä tukeutua kunnolla. Myös kynäotteesta tulee varmempi mielestäni. monet ykkösluokkalaiset ei osaa edes käyttää lyijytäytekynää ja...
  3. Karenina

    Tasan 2 v ja päivärytmi

    Tässä kuussa täyttää 2-vuotta. Herää 6.30-7.00 Päiväunille klo 12.00 Nukkuu noin 1,5 tuntia. Illalla 19.30 unille. Näin on ollut jo tosi pitkään. Puolen vuoden kuluttua päiväunet ovat varmaan jo historiaa, kotihoidossa kun on.
  4. Karenina

    onko 8 kk ikäisen pääasiallista ruokaa vielä rintamaito?

    Kyllä. Meillä kaikilla kolmella lapsella pääravinotna on ollut 8 kk iässä ja vielä 9 kk iässäkin rintamaito. Kiinteitä on mennyt aika nihkeästi. sitten pikkuhiljaa kiinteidenkin määrä on kasvanut. Lapsesi kuitenkin kasvaa ja voi hyvin joten huolta ei ole. Jatka edelleen kiinteiden...
  5. Karenina

    Mitä tapahtuu jos syön 2 viikko pelkästään vesimelonia?

    Valitse joku terveellisempi. Esim vihannes. Vesimelonissa on paljon sokeria. :D
  6. Karenina

    **Maaliskuun murut** Heinäkuussa

    Ripsutin: Mukava, että on muitakin painonsa kanssa kamppailevia! Tsemppiä siihen!! Hömppää: Hienoa, että olet saanut painoa alas ennen raskautta! Se olis ollut mullekin kyllä ideaali tilanne, mutta näillä mennään nyt! Tsemppii!!!
  7. Karenina

    **Maaliskuun murut** Heinäkuussa

    Knyte: Joo, kiitos mielellään! Eli listoille vain! Punaista väriä en osaa käyttää mutta tässäpä viralliset tiedot: la 3.5.2014 Karenina/32v/4. lapsi/Ulkomaat
  8. Karenina

    legginsit lihottavat!

    leggarit pitkän tunikan tai lyhyen mekon kanssa on mun mielestä ihan kiva, eikä ainakaan mua saa näyttämään lihavammalta. Mut leggarit lyhyen paidan kanssa näyttää aika karseilta. Varsinkin kun täällä päin kolkkaa kukalliset ja kirjavat leggarit on tulleet muotiin. Mieheni kutsuu niitä...
  9. Karenina

    **Maaliskuun murut** Heinäkuussa

    Laitoin Knytelle yv:tä fb-ryhmästä. :)
  10. Karenina

    **Maaliskuun murut** Heinäkuussa

    Heippa! Täällä voisi yksi uusi ilmoittautua mukaan. Laskettuaika on 5.3.2014. 4. lapsi tuloillaan. Omaa ikää on 32 vuotta. Synnytyspaikaksi tulee ulkomaat. Mukavaa olla vertaistuen piirissä. Ja kivaa lukea oireistanne ja kaikesta!! Mulla on ollut vielä aika vähän mitään oireita...
  11. Karenina

    Meidän kaksostytöt sai sunnuntaina nimekseen

    Onnea! Kauniit nimet!!!
  12. Karenina

    Minkä väriset silmät teillä vanhemmilla on, joilla ruskeasilmäiset lapset?

    Minulla on kaksi ystävää, joilla on ruskeat silmät. Kummankaan vanhemmilla ei ole ruskeita silmiä. Tosin, kummankin ystävän toisella vanhemmalla on vihertävät silmät ruskeilla pilkuilla. Eli joskus voi syntyä ruskeasilmäisiä lapsia, vaikka vanhemmilla ei olekaan täysin ruskeita silmiä...
  13. Karenina

    Onkohan tästä ollut vauvalle haittaa?

    Sairaassa tietävät kyllä asiansa, eli ei varmasti tarvitse huolehtia vaikka oletkin saanut vahvoja kipulääkkeitä. Minäkin jokaisen sektion jälkeen olen saanut mitä lie morfiinia sekä viikon verran panadoli ja burana mixiä. Hyvin on vauvat voineet ja kasvaneet. Eli turvallista ja levollista...
  14. Karenina

    Nyt on asusteltu täällä Kreetalla puoli vuotta! :)

    Tuleeko koskaan ikävä suomalaista salmiakkia ja lakritsia? Mä asun kans ulkomailla ja rakastan asua täällä, mutta suomalaisia irtokarkkeja ja salmiakkeja kyllä on aina ikävä.... :)
  15. Karenina

    Mitä "kiitoskarkeiksi" synnärille?

    Mä vein sellaisen tosi ison tötsälllisen karkkia ja kiitoskortin. Ihan omasta tahdostani, tunsin halua kiittää kaikesta... Mut ei sellainen ole mikään pakko tai velvollisuus.
  16. Karenina

    harmittaa.. ostamani vaatteet eivät kelpaa lapselle !

    Tyttö haluaa olla tyttömäinen ja naisellinen! Ihana piirre! Osta hänelle niitä haluamiaan mekkoja, kukkia ja röyhelöitä! Mä olisin sinuna ylpeä tuosta tytöstä!
  17. Karenina

    Mies sai pestin Japaniin. Onko kukaan siellä ollut? Kaikki otetaan ilolla vastaan.

    Kirjoitan vielä viestin kirjautuneena, joten jos haluat multa kysyä tarkemmin Japaniin liittyen, niin aina voi laittaa yv:tä. Karenina
  18. Karenina

    Muita hitaasti liikkumaan kehittyviä?

    Onko teillä vauvoja, jotka ovat kehittyneet hitaasti? Siis todella hitaasti ilman mitään fysiologisia syitä. Meillä on kolme lasta. Kaikki ovat oppineet hitaasti liikkumaan. Ensimmäinen oppi 1v9 kk iässä, toinen 1v5 kk iässä ja kolmas on vielä 10 kuinen vauva. Tämä kolmas tuntuu olevan...
  19. Karenina

    Ulkomailla synnytys suom. sos.turvaan kuuluvalla (maksut+erilainen nimilaki)

    Heippa! Vastaan pikaiseen, kun aikaa on vähän. Synnytin lapseni ulkomailla, tosin, en EU-maassa. Kuulumme suomen sosiaaliturvajärjestelmään. Maksoimme kaikki raskauteen ja synnytykseen liittyvät kustannukset itse ja anoimme Kelalta korvausta jälkikäteen(kuuden kuukauden sisällä)...

Yhteistyössä