Hakutulokset

  1. L

    Sir Ephedrin yskänlääkkeestä!

    Meille on myös määrätty ko. lääkettä pahan yskän taltuttamiseksi. Ensimmäisen kerran, kun tyttö oli 1 v 3 kk. Annostus oli 3 krt päivässä, mutta annoin vain kaksi kertaa, koska lääke on tosiaan tujua tavaraa. Väsymiseen en kiinnittänyt huomiota, koska tyttö on aina flunssassa tavallista väsyneempi.
  2. L

    Millaista on synnytyskipu?

    Avautumisvaiheen kipu tuntui kovalta kuukautiskivulta alavatsalla. Ihmettelin, koska ne karmeat tajunnan vievät kivut tulevat vielä kun olin lähes 10 cm auki. Minulla ne alkoivat saadessani luvan ponnistaa. Ponnistusvaihe tuntui siltä kuin olisi jalkapalloa #&%?$!*. Jälkeisvaihe oli myös kurja...
  3. L

    Onko kellään ollut peppukiitäjää?

    Meidän tyttö alkoi ryömimisvaiheen jälkeen liikkua puolittain istualtaan, niin etttä toinen jalka oli edessä ja toinen takana. Sen jälkeen hän oppi kävelemään vähän alle vuoden ikäisenä. Konttaamaan hän oppi vasta myöhemmin. Ei meillä ainakaan mitään haittaa ollut.
  4. L

    hyvät ja edulliset ensiaskelkengät

    Isoista marketeista saa hyviä ensiaskelkenkiä puolet edullisemmin kuin kenkäkaupoista. Me löysimme Prismasta hyvät Cirafin nahkakengät 25 eurolla.
  5. L

    nyt sanokaa oikeesti mielipiteenne

    Minä olen 167 cm ja olin upeassa kunnossa painaessani 56-57 kg. Niissä lukemissa kävin kerran 'happitestissä' polkupyöräilemässä lääkärillä, joka ihmetteli, miten painoni voi olla niin alhainen. Ilmeisesti kuitenkin näytin ihan normaalilta. Minulle hyvä normaalipaino on 59-60 kg. Sen...
  6. L

    Tunnin työhaastattelu, vinkkejä!

    Jos haluat paikan, niin toimi kuten miehet eli anna itsestäsi rento ja itsevarma kuva, sellainen, että luotat omiin kykyihisi ja että yritykselle on kannattavaa palkata juuri sinut. Älä missään nimessä vähättele itseäsi tai näytä epävarmuuttasi. Tunnin haastattelussa sinua ehkä pyydetään...
  7. L

    mitä saa syödä,jos laihdutan

    Jos haluat laihtua pysyvästi, niin sinulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin muuttaa elämäntapasi terveellisiksi. Tiedät varmasti mikä on terveellistä ruokaa. Hiilarit kuuluvat niihin ehdottomasti. Syö säännöllisesti tasaisin väliajoin ja pidä annoskoot kohtuullisina. Jätä herkut, limut, mehut ja...
  8. L

    Vieläkö tän ikäisillä on lapsia suunnitelmissa?

    Ikää on nyt 36v ja toinen lapsi tulossa. Kolmesta lapsesta olen haaveillut, mutta taitaa haaveeksi jäädäkin vaikeiden raskauksien, taloudellisen tilanteen ja ikäni takia.
  9. L

    Kummat helpompia vauvoina...tytöt vai pojat?

    Esikoistyttö on ollut vauvasta alkaen maailman helpoin tapaus. Toivon ihmeen tapahtuvan ja tulevan pojankin olevan yhtä vaivaton.
  10. L

    Hoikat naiset kysymys teille!

    Minä syön ihan samoha herkkuja kuin muutkin ihmiset. Pitää vain muistaa, ettei joka päivä ole herkkupäivä, vaan siinä välissä syödään ihan tavallista ja terveellistä arkiruokaa. Keskivartaloa kehittävä liikunta (esim. tanssi) sitten vielä päälle muokkaamaan vartaloa, niin timmissä kunnossa ollaan.
  11. L

    Löytyykö täältä insinöörejä?

    Ammattigallupissa en huomannut yhtään insinööriä, joten kysynpä ihan mielenkiinnosta, että onko täällä muita insinöörejä minun lisäkseni?
  12. L

    Lapsen komentamisesta

    Tuttavallani on lapset 5 v ja 2 v ja heistä kyllä huomaa, ettei kotona ole viitsitty juuri mitään kieltää. Jos äiti kylässä jostain muodon vuoksi huomauttaa, niin se menee kuuroille korville, koska lapset tietävät, ettei mitään seurauksia kuitenkaan tule. Ulkopuoliset ovat alkaneet huomautella...
  13. L

    Kertokaas oonko turhaan kettuuntunut?

    Ihan aiheesta olet vihainen. Minä ainakin nostaisin kunnon äläkän ja vaatisin vaitiolovelvollisuuden rikkonutta tilille asiasta. Ilmoita ihmeessä tapauksesta työnantajalle.
  14. L

    taapero herää liian aikaisin

    Meidän 1 v 9 kk ikäinen tyttömme menee nukkumaan klo 18.20 ja herää yleensä kuuden jälkeen. Päiväunet 1,5-2 h. Tämän viikon aikana tyttö on heräillyt jopa tuntia normaalia aikaisemmin. Huoneessa on pimennysverhot, joten sillä ei ole vaikutusta asiaan. Itse olen alkanut heräilemään lintujen...
  15. L

    mitäs itse teet työksesi? titteli?

    Koulutukseltani olen insinööri. Titteli töissä on tutkimusteknikko. Kohta jään äitiys- ja vanhempainvapaalle ja sen jälkeen heittäydyn vähäksi aikaa kotiäidiksi.
  16. L

    G: ketkä tyytyväisiä asuntoonsa

    Olen todella tyytyväinen. On ihanaa asua tilavassa omakotitalossa, jossa oma rauha ja oma piha. Naapuritkin ihan mukavia. Vielä kun saadaan joskus remontoitua sisustus oman näköiseksemme, niin tämä on täydellinen.
  17. L

    hoitolapsi

    Minä laittaisin ainakin korvat suojaavan lakin päähän. Jos on kovin kylmä tuuli, niin lapasetkin ehdottomasti. Voithan välillä koittaa, ovatko kädet lämpimät. Jos niska tuntuu hikiseltä ja kädet ovat lämpimät, niin ota lapaset pois.
  18. L

    Kuinka pitkään supisteli (ennen ku sairaalaan)

    Minulla oli elämäni ensimmäiset säännölliset supistelut kestäneet 5-6 h, kun soitin sairaalaan, että kohta ollaan tulossa. Kivut eivät olleet siinä vaiheessa mitenkään sietämättömät, mutta koska lapsivettä hulahti reippaasti, niin lähdimme siltä istumalta 10 min ajomatkan päähän sairaalaan...
  19. L

    mikä sen hyvän niistäjän nimi oli?

    Nenäfriidan suppilo on niin iso, ettei se mahdu vauvan nenään riittävän syvälle. Apteekissa oli vaihtoehtona toinen malli, jossa oli ohuempi imuosa. Harmittaa, etten ostanut sitä.
  20. L

    Onko teillä/teettekö avoiehdon

    Ei tehty, koska kumpikin lähti samalta viivalta. Ei ollut ennen avioliittoa kummallakaan omaisuutta ja tulot samaa luokkaa. Molemmille on odotettavissa samansuuruinen perintö, mutta meidän vanhempamme voivat sulkea lapsensa puolison perinnön ulkopuolelle. Avioehto ei ole aina naiselle...

Yhteistyössä