Hakutulokset

  1. SatuKa

    Hämeenlinnalaiset hoi!

    Se on vaan sunnuntaisin auki. Alpakkojen tarhat ovat tien vieressä, joten niitä näkee myös tieltä käsin. Tänään jos olette menossa, niin iltapäivällä klo 16 on Aulangon graniittilinnalla lasten konsertti (5e liput).
  2. SatuKa

    Hämeenlinnalaiset hoi!

    Minä viikonpäivänä olette menossa? Sunnuntaisin on ihan Aulangon kylpylän lähellä avoinna alpakkatila ja siellä ihana pannarikahvila (suosittu paikka, joutuu jonottamaan).
  3. SatuKa

    Onko Hämeenlinna hyvä paikka asua?

    Kaikki tarjoavat aina läntisen puolen asuinalueita. Minä puolestani ehdotan itäistä puolta. Hätilästä löytyy palveluja, keskustaan alle 3 km, Aulangon ulkoilumaastot vieressä, terveyskeskus lähellä, koulut alueella (peruskoulu + lukio). Sairion alueella paljon pieniä ja isoja omakotitaloja...
  4. SatuKa

    Minkä kokoisia teidän 3-vuotiaat??

    Just oli 3-vuotisneuvola. Neiti A oli 91,9cm ja 13kg, neiti B oli 91,5cm ja 13,3kg (joutuu puolen vuoden päästä kasvukontrolliin kun pituuskasvun käyrä laski kuin lehmänhäntä).
  5. SatuKa

    Kauanko kestää että tulee päätös alle 16 vuotiaan vammaistuesta?

    Me saatin myönteinen päätös parissa päivässä. Olin asennoitunut monen viikon tai jopa kuukauden odotusaikaan. Ei mennyt viikkoakaan hakemuksen jättämisestä siihen, että tuli päätös kirjeenä kotiin. Tosin ajankohta taisi olla just sopiva, hieman ennen joulua. Silloin ei ollut mitään...
  6. SatuKa

    Miten te taaperoiden äidit kokkaatte?

    Meillä lapset leikkaavat kurkkua tavallisilla veitsillä (meidän savoniat alkavat olla jo sopivan tylsiä). Välillä saattavat syödä ohimennen lähes koko kurkun, mutta eipä sitten tarvi laittaa salaattia. Keitetty porkkana on kans sopivan pehmeetä. Ja ruoat teen aina takalevyillä, just niinkuin...
  7. SatuKa

    G: BMI ja kuppikoko

    BMi 22 ja kuppikoko 75D, vielä kuukausi sitten 75H. :)
  8. SatuKa

    Olisitko sinä ja/tai vauvasi selvinneet hengissä jos olisit synnyttänyt esim. keskiajalla?

    Meillä luultavasti kaikki olisivat menehtyneet minun raskausmyrkytyksen takia. A-vauva olisi ehkä saattanut selvitä mutta heikosti, riippuen miten saisi hengitettyä ilman avustusta. B-vauva olisi kuollut mahaan, koska napanuora oli niin lyhyt, ettei olisi päässyt syntymään alakautta. Istukka...
  9. SatuKa

    Mitä viemisiksi vauvaperheeseen?

    Yksi hyvä mistä minä olisin aikoinani ilahtunut on paketti harsoja. Nykyään myydään harsopaketteja, joissa esim. vaaleanpunaisen tai vaaleansinisen eri sävyisiä/kuviollisia harsoja useampi kappale. Hintakaan ei ole mikään iso, oliskohan 10-15e.
  10. SatuKa

    ONKO OIKEESTI KAIKILLA LAPSILLA OMAT LAATIKOT JA LOKEROT ? Jokaisellako?

    Meillä on täsmälleen saman kokoiset kaksoset, tyttöjä molemmat ja kyllä meillä on lähes kaikki vaatteet yhteisiä. Muutamat takit menevät värin mukaan, esim. punainen toisella ja keltainen toisella. Eteisessä on omat korit pipoille, hanskoille ja villavaatteille. Haaveilen isosta eteisestä, jos...
  11. SatuKa

    nähdäänkö kaksosraskaus heti neuvolan ekalla käynnillä?

    Toinen voi olla niin piilossa, ettei sitä huomata. Niskapoimu-ultrassa yleensä viimeistään sitten nähdään molemmat, jos on kaksosraskaus. Itsellä näkyi rv 7 yksi elävä sikiö ja yksi tuulimuna, kaverilla yksi sikiö ja toisella kaverilla taas molemmat. Ja kaikilla ihan normaali kaksosraskaus.
  12. SatuKa

    Miten muka lasten pukemiseen saa kulumaan 45 minuuttia, kotona?

    Joo, kyllä mä tytöt puen tarvittaessa ihan itse ja ei me kiireaamuina mitään harjoitella. Tarvittaessa ollaan kyllä 10 minuutissa ulkona, mutta se vaatii että kaikki menee nappiin eikä tytöt kiukuttele yhtään. Mutta olisi kiva kuulla hyviä vinkkejä pukemisen nopeuttamiseksi. Niin kuin tuossa...
  13. SatuKa

    Miten muka lasten pukemiseen saa kulumaan 45 minuuttia, kotona?

    Anna vinkkejä miten saisi saman myös meille. Meillä kestää sen puol tuntia vaihtaa yöpaidasta päivävaatteisiin ja siitä ulkovaatteisiin ja ovesta ulos. Ja meillä 2,5 vuotiaat kaksostytöt, jotka haluavat napittaa kaikki napit itse ja pukea sukkahousut ym. Vielä kun ollaan kotona, niin pukemiseen...
  14. SatuKa

    Iiiik, apua, huomenna työhaastatteluun!

    Onnea haastatteluun! Onko tämä se paikka, josta kirjoitit muutama päivä takaperin, että kannattaako hakea?
  15. SatuKa

    Auttakee pian, työharjoittelupaikan kysyminen/jännittäminen

    Onnistuuko sellainen, että ekaksi lähettäisit sähköpostia kyseiselle ihmiselle ja esittelisit itsesi, koulutuksesi ja harjoittelupaikkatarpeesi. Laitat siihen sähköpostiin, että otat vielä yhteyttä puhelimitse. Sitten voit myöhemmin soittaa ja kysyä, että lukiko sähköpostin ja mitä mieltä on...
  16. SatuKa

    Pohdintaa työpaikan hakemisesta..

    Hae vaan. Minäkin hain sellaiseen hommaan, johon ei ole periaatteessa koulutusta eikä työkokemusta ja pääsin haastatteluun asti. Nyt sitten odotellaan, että saanko paikan. Ei harmita vaikka ei saisi, koska ei ole suoraan oman alan paikka.
  17. SatuKa

    Tiiättekö sen naisen joka kuljeksii ympäriinsä miljoonan kassinsa kanssa?

    Minä ihmettelin mikä nainen laukkukasan kanssa istuu bussipysäkillä Lopella 21.10., mutta 2+ osasi kertoa. Tai uskoisin, että kyse samasta naisesta.
  18. SatuKa

    Harmittaisiko jos kaksosista ensimmäinen tulee alakautta, mutta toinen joudutaankin sektiolla ottamaan?

    Kyllä harmitti heti synnytyksen jälkeisinä päivinä, olin toivonut suunniteltua sektiota. Ei ollut kivaa, kun oli sekä alapää että pystyviiltoinen leikkausarpi kipeenä monta päivää/viikkoa. Mutta myöhemmin olen ollut tyytyväinen, että edes toisen sain synnyttää alakautta.
  19. SatuKa

    Perheenviikko ja mll

    Hämeenlinnassa oli ilmainen ruokailu, kakkutarjoilu sekä kaikissa kahviloissa lorujumppaa.
  20. SatuKa

    Minulle tuli omituinen saantitodistuskirje...?!

    Täytyy merkata, kun alkoi kiinnostaa minuakin. :whistle:

Yhteistyössä