Hakutulokset

  1. Pikkupee

    Minkä kokosia 3 vuotiaita teillä on??

    Tänään käytiin neuvolassa ja painoa 14,2 kg ja pituutta 90,5 cm. Poika meillä.
  2. Pikkupee

    2 vuotiaalle vesirokkorokotus?

    Meille laitettiin vain yksi. Jossain päin ilmeisesti katsotaan eka piikin jälkeen vasta-aineet ja harkitaan toista rokotetta, mutta täällä siitä ei edes puhuttu. Syksyllä otin rokotteen, lapsi silloin n. 1,5-vuotias. Joulukuussa tarharyhmässä kaikki, jotka ei olleet aiemmin sairastaneet...
  3. Pikkupee

    Suunniteltu sektio rv 35-36+

    Hei! Onhan teille kerrottu, että tuo Rh-immunisaatio johtaa kellastumiseen jo ihan itsessään, vaikka vauva olisi täysiaikainenkin? Myös verenvaihto voi olla vauvallanne edessä, pelkkä sinivalohoito ei usein riitä. Kortisoneistahan ei ole mitään haittaa, hyvä että olet ne saanut. Niistä on...
  4. Pikkupee

    Minkä nimisiä poikia teillä on?

    Meillä on Samuli.
  5. Pikkupee

    imetystyyny

    Itse ostin juuri lasketun ajan alla Pikku-Piian imetystyynyn. Olin aiemmin ajatellut, että ostan myöhemmin jos tarvin. Mutta oli kyllä tosi hyvä, että ostin ennen synnytystä! Kotona sen avulla sain imetyksen onnistumaan, sairaalassa oli vaikeuksia (en kylläkään siellä päässyt imetystyynyä...
  6. Pikkupee

    Kuukupin hinta?

    Omani tilasin Verkkoapteekista, Lunette ja maksoi muistaakseni vajaat 30 e postikuluineen. Tuli nopsaan suoraan postilaatikkoon.
  7. Pikkupee

    Brio Zento 2010 turvaistuin. Kokemuksia?

    Meilläkään ei ole omakohtaista kokemusta, mutta ei se kyllä yhtään vakuuttanut, kun käytiin istuinta etsimässä. Vaikutti pieneltä, eli käyttöaika olis ollu aika lyhyt. Britaxin Multitechiin päädyttiin.
  8. Pikkupee

    Silmälääkärillä, mitä siellä tehdään?

    Ei kestä kauan, muistaakseni koko hommaan meni yksityisellä joku 15-20 min. Viime syksynä kävin. Tuo kirjainten kattelu kai perustuu joihinkin standardeihin, nehän on tietyn kokoisia ja sen perusteella määritellään se näkökyky, mitkä rivit näät. Kun on joka paikassa sama, niin kaikilta tulee se...
  9. Pikkupee

    En vie lastani leikkaukseen. Jumala saa parantaa

    Justiin olin tulossa kirjottamaan samaa, mutta ehdit ensin =)
  10. Pikkupee

    Silmälääkärillä, mitä siellä tehdään?

    No kyllä pitää. Lisäksi lääkäri laittaa laajennustipat silmiin, että näkee silmänpohjat, mittaa tarvittaessa silmänpaineen jne.
  11. Pikkupee

    Olin sit ilmeisesti käyny yöllä kampaajalla ;) *kuva*

    Oletteko ikinä miettineet, että miksi se tukka ei aamulla herätessä näytä ollenkaan samanlaiselta, kuin se "out of the bed -look", joka tekemällä tehdään? MURR! Olishan se liian helppoa huonosti nukutun yön jälkeen...
  12. Pikkupee

    Millaisissa onnettomuuksissa olit itse lapsena?

    Sitä en tiedä. Oli jo vanha koira, ilmeisesti joskus aiemmassa kodissaan oli ollut arvaamaton, mut ei kuitenkaan ollut purrut ketään. Rapsuttelin sitä tovin aikaa, koiran isäntä maalasi vieressä navetan seinää. Sitten lähdin siitä pois, en muista juoksinko vai kävelin, ja koira hyökkäs kimppuun...
  13. Pikkupee

    Millaisissa onnettomuuksissa olit itse lapsena?

    Mua puri naapurin ajokoira kasvoista, kesällä just ennen ekaluokan alkua. Koulun aloitus myöhästyi viikolla-parilla, tikkejä oli runsaasti ja kunnon tulehdus tietysti. Onneksi mulla oli jo silloin lasit, muutoin olis oikea silmä puhjennut. Koirasta tuli vainaa heti tapahtuman jälkeen. Joskus...
  14. Pikkupee

    Te joilla on sähköpatterit - millaiset verhot?

    Meillä on olohuoneessa pitkät, tavalliset verhot. Niitä ei tosin vedetä koskaan ikkunan eteen, koska on sälekaihtimet (ja siis eivät ole patterin edessä). Makkarissa on pimentävät rullaverhot ja lyhyet, tavalliset verhot, jotka ei ylety patterin päälle. Keittiössä myös pimentävä rullaverho sekä...
  15. Pikkupee

    Mitä sanon lääkärille että saisin raskaudenkeskeytystä nukutuksessa? En kestäisi lääkkeellistä keskeytystä ja veren ym.

    Milloin olet menossa keskeytykseen? Jos 12 viikkoa ehtii täyttyä, ei kaavintaa tehdä, vaan keskeytys tehdään lääkkeillä. Mutta muutoin luulisin, että saat kaavinnan, jos sitä toivot.
  16. Pikkupee

    Osallistutteko taloyhtiön pihatalkoisiin?

    Aina osallistutaan, pieni taloyhtiö. Hauskaa on ollut, pihan putsaukseen menee 1-2 tuntia, sitten aletaan grillata. Usein illan viiletessä on menty johonkin naapuriin sisälle jatkamaan, meiltäkin kerran lähti vimpat naapurit joskus aamuyöllä. Lisäksi on pari kertaa istuttu iltaa seinänaapureiden...
  17. Pikkupee

    Synnärille kun menee synnytyksen alettua, niin tutkiiko siellä kätilö vai lääkäri?

    Kätilö tutkii. Jos ei satu tarvitsemaan vaikkapa vahvempaa kivunlievitystä, niin normaalissa synnytyksessä ei välttämättä näe lääkäriä ollenkaan.
  18. Pikkupee

    Onko kukaan lähiaikoina kysynyt apteekista nuvaringiä?

    Etusivu - Hyvinvointiklinikat - Ehkäisy - Extra - NuvaRing®-valmisteen saatavuus - Tohtori.fi Tuolta alunperin löysinkin tuon tiedon.
  19. Pikkupee

    Onko kukaan lähiaikoina kysynyt apteekista nuvaringiä?

    Valmistajan tiedotteessa tais olla, että niitä yhden paketteja tulis ens viikolla. Itse otin sen isomman paketin.

Yhteistyössä