Hakutulokset

  1. S

    Heinäkuun Hellemasut 2012 **HEINÄKUUSSA** Meidän kuu!! **

    Tipetsu mulla tuo sama "vaiva" ilmaantui ensimmäisen sektion jälkeen eikä ole pois lähtenyt, eli en tunne kunnolla pissahätää vaan voi mennä usieta tunteja etten käy vessassa ja kun käyn tulee pissaa tolkuttomasti. Tuolle ei mitään voi. Mun toipuminen sektiosta on ollut kyllä yhtä helvettiä...
  2. S

    Kokemuksia sectiohaavan syvästä tulehduksesta ja sen uusimisesta?

    Mulla kuukausi aikaa kolmannesta sectiosta. Sain syvän haavainfektion 6 vrk section jälkeen. Olin 5 pvä iv.antibiooteilla ja sen jälkeen vielä viikon tableteilla. Nyt tulehdus uusinut ja taas aloitetaan iv. antibiootit. Onko kellään muulla kokemuksia tälläisista komplikaatioista? Lääkäri...
  3. S

    Heinäkuun Hellemasut 2012 **HEINÄKUUSSA** Meidän kuu!! **

    Onnea jälleen kaikille jotka ovat vauvansa syliin saaneet ja tsemppiä muille loppuodotukseen. Meidän vauva-arki on lähtenyt vauvan osalta käyntiin hyvin. Tyttö on rauhallinen ja hyvin nukkuva ja syövä tapaus. Tänään neuvolassa painoa jo 2990gr (syntymäpaino 2700gr ja kotiutumispaino 2590gr)...
  4. S

    Heinäkuun Hellemasut 2012 **HEINÄKUUSSA** Meidän kuu!! **

    Viimeksi kirjoitin tänne 29.6. ja kyselin että millaisia ohjeita on saatu jos synnytys käynnistyy ennen suunniteltua sektiota. Niin meille sitten kävi ja meille syntyi Pikkuinen prinsessa 30.6. klo 02.21 sektiolla. Painoa 2700gr ja ptuutta 47cm. Rv 37+6 Synnytyskertomusta. 29.6 puolilta...
  5. S

    Heinäkuun Hellemasut 2012 **KESÄKUUSSA**

    Tuhannesti onnea vauvan saanneille! KYSYMYS KAIKILLE SUUNNITELTUUN SEKTIOON MENEVILLE Millaiset ohjeet olette saaneet jos synnytys käynnistyykin ennen suunniteltua aikaa? Kuinka kauan ja millaisia supistuksia pitää tulla että on käsketty mennä? Mulla siis kolmas sektio edessä mutta silti...
  6. S

    Heinäkuun Hellemasut 2012 **KESÄKUUSSA**

    Onnea vauvaantuneille! Täällä oltu tänään synnytystapa-arviossa. Painoa vaavilla tänään 2770gr ja ihan käyrillä menee. Molemmat aikaisemmat lapset olleet saman kokoisia myös samoilla viikoilla joten odotettu syntymäpaino sama kuin pojilla n. 3200gr. Istukka kunnossa, napanuoran virtaukset...
  7. S

    Heinäkuun Hellemasut 2012 **KESÄKUUSSA**

    SOKEREISTA Mulla edellisessä raskaudessa oli Rd. Sokerirasituksessa rv 16 todettiin ja silloin paastoarvo rajalla ja tunnin arvo 0.1 yli viitearvon. Koko raskausajan seurailin kotona arvoja ja ylityksiä ei ollut, mutta noudatin todella orjallisesti ruokavaliota enkä herkutellut. Tämän...
  8. S

    Heinäkuun Hellemasut 2012 **TOUKOKUUSSA**

    Onnea Nipsulle tuhannesti!
  9. S

    Heinäkuun Hellemasut 2012 **TOUKOKUUSSA**

    En ole pitkään aikaan kirjoitellut, välillä käynyt pikaseen lukemassa. Kiirettä pitää kun muutto kolkuttaa ovelle. Maanantaina saadaan uuden kodin avaimet ja torstaina pitää oma luovuttaa joten hommia piisaa... Onneksi oma vointi ollut tosi hyvä joten jaksannut pakkailla päivät pitkät. Kyllä...
  10. S

    Heinäkuun Hellemasut 2012 **TOUKOKUUSSA**

    annales mulla takana 2 sektioita 2.5kk edellisestä ja mulla kyllä välillä vihloo/särkee/kiristää vanha sektiohaava. Asiaa kyselin kun viimeksi kävin lääkärin ultraamana ja sanoi sen mulla johtuvan vanhoista arpikudoksista jotka nyt antavat periksi, mutta kyllä siitä asiasta on hyvä neuvollassa...
  11. S

    Heinäkuun Hellemasut 2012 **HUHTIKUU**

    Aikaisemmat synntykset: Poikia molemmat Esikoinen: Toksemia, käynnistys rv 39+6. 2vrk cytoteceillä, 16h oksitosiinilla, kiireellinen sektio sydänäänten laskemisien takia. Epiduraali+ilokaasu. 3180gr/50cm Kuopus: Piti tulla suunnitelulla sektiolla jalkatarjonnan takia rv 39 mutta Rv 37+6...
  12. S

    Heinäkuun Hellemasut 2012 **HUHTIKUU**

    Sen verran haluan vielä kommentoida noihin KOTIÄITIYS asioihin että eihän se tarkoita sitä että olisi vailla aikuiskontakteja ja vailla "älyllistä" seuraa päivät pitkät. Mulla ei ainakaan ole käyneet päivät pitkäksi "vain" lasten kanssa ollessa sillä liikutaan ja tavataan paljon muita...
  13. S

    Heinäkuun Hellemasut 2012 **HUHTIKUU**

    Kotona olosta Olen ollut jo yli neljävuotta "kotiäitinä" Työpaikka on odottamassa mutta aion olla ainakin sen 3 vuotta kotona tästäkin vauvasta ja yritän olla vielä kauemminkin koska esikoinen aloittaa koulun silloin kun tämä vaava tayttää 3 vuotta ja keskimmäinen menee eskariin . Minä olen...
  14. S

    Heinäkuun Hellemasut 2012 **HUHTIKUU**

    Toka sokerirasitus tässä raskaudessa takana ja tuloksetkin jo sain. Kaikki arvot olivat edelleen hyvät joten nyt ehkä uskallan jo huokaista että edellisen raskauden diabetes ei nyt toistukkaan. Olen niiiiiin iloinen!!! Tämä viikko mennyt kaappeja siivotessa ja hieman jo pakkailessa. Pitää...
  15. S

    Heinäkuun Hellemasut 2012 **HUHTIKUU**

    Sairaalakassin pakkaaminen Nyt kolmatta odottaessani voin sanoa ettei ole kyllä käynyt edes mielessä. Itse asiassa mä en kyllä ole tarvinnut juuri mitään ja kaikki voi sitten mies tuoda jälkikäteen. Mulla ei ole ikinä ollut kuin neuvolakortti, omat shampoot ja hoitoaineet, hammasharja ja...
  16. S

    Heinäkuun Hellemasut 2012 **HUHTIKUU**

    SEKTIO Kyllähän kyseessä on iso leikkaus ja leikkauksessa on aina riskinsä. Tiedän myös useita tapauksia missä kaikki ei ole mennyt niinkuin ne rutiinisti menevät. Sen takia sitä jännitän vaikka jo kolmatta kertaa siihen joudun. Ei siihen kannata heppoisesti suhtautua ja juuri niiden riskien...
  17. S

    Heinäkuun Hellemasut 2012 **HUHTIKUU**

    SEKTIO Kyllähän kyseessä on iso leikkaus ja leikkauksessa on aina riskinsä. Tiedän myös useita tapauksia missä kaikki ei ole mennyt niinkuin ne rutiinisti menevät. Sen takia sitä jännitän vaikka jo kolmatta kertaa siihen joudun. Ei siihen kannata heppoisesti suhtautua ja juuri niiden riskien...
  18. S

    Heinäkuun Hellemasut 2012 **HUHTIKUU**

    Synnytystoiveista asia on kyllä juurikin niin että mun mielestä on turha suunnitella yhtään mitään. Sitä ei ikinä tiedä mitä tapahtuu, miten voimakas kipu on, miten kivun kanssa pärjää jne. Kannattaa suunnitella vain se että katsoo tilanteen mukaan. Mun ainoa toive on että saisin leikkauksen...
  19. S

    Heinäkuun Hellemasut 2012 **HUHTIKUU**

    SEKTOISTA on ollut paljon puhetta. Mullahan niitä on takana 2 ja kolmas siis edessä. Mulle puhuttu että tehtäisiin rv39. Itse en pidä noita sektioita todellakaan helppona tapana synnyttää. Ensimmäisessä synnytyksessä pääsin kokemaan normaalin synnytyksen melkein ponnistusvaiheeseen asti...
  20. S

    Heinäkuun Hellemasut 2012 **HUHTIKUU**

    Kuulumisia tulin lukemaan ja hieman kertoilemaankin. Raskaus etenee omalla painollaan, mitään suurempia vaivoja ei vielä ole ja toivon mukaan pysyvät poissa. Tehtiin tällä viikolla asuntokaupat ja huomenna varmistuu muuttopäivä. Toivotaan että päästäisiin muuttamaan uuteen kotiin hyvissä...

Yhteistyössä