Hakutulokset

  1. M

    "Raksalesket" pino II. Myös uudet mukaan!

    Musitaakseni kirjoitin, että yksikerroksiset, pienet talot rakentuu usein puolessakin vuodessa. Kuitenkin monet rakentavat yli 160m2 kaksikerroksisia taloja, niissä menee enemmän aikaa, paljon vaikuttaa tietnekin myös työ miten huolella sen tekee. Meillä siis kaikki terassit rakennettiin...
  2. M

    "Raksalesket" pino II. Myös uudet mukaan!

    Siis muuttaneille :D
  3. M

    "Raksalesket" pino II. Myös uudet mukaan!

    Niin ja paljon onnea muutaneille ja tsemppiä muille, mukavaa joulun odotusta =)
  4. M

    "Raksalesket" pino II. Myös uudet mukaan!

    Ihmisillä on outoja luuloja, että talot valmistuu kädenkäänteeessä esim. puolessa vuodessa. Ehkä yksikerroksinen 100m2.n talo valmistuukin, mutta kyllä isommat vie aikaa liki vuoden. Meillä on liki 200m2 rinnetalo, perustukset ja talo melko valmiiksi ulkoapäin urakalla, ei maalausta. Yksi...
  5. M

    "Raksalesket" pino II. Myös uudet mukaan!

    Kyllä meillä tuo keskuspölynimuri pitää ääntä, en tiedä onko niitä äänettömiäkin? :whistle: meillä ei letku mahdi edes kaappiin. Rikkaluukku on kyllä tosi hyvä ja meillä kyllä paikallaan keittiössä, siinä kohta missä leipiä tehdään. Rapaisena lapset tulee kuraeteisen ovesta sisään.
  6. M

    Laittakaas listaan ihania ja parhaita joululauluja?

    Sydämeni joulun teen ja Sylvian joululaulu.
  7. M

    "Raksalesket" pino II. Myös uudet mukaan!

    Meillä on keskuspölynimuri, mutta sillä imuroidaan alakerrassa ja portaikko, ylhäällä meillä on tavallinen tehokas Mielen imuri. Ei toisn tullut mieleen, että molempiin kerroksiin olis pitänyt laittaa siivouskaappi. En jaksa roudata letkua portaissa ylös alas. Minusta keskuspölynimuri toimisi...
  8. M

    Todella kestävä ja vedenpitävä talvipuku kohta 6v pojalle???

    Remu on hyvä merkki. Reimatecissa ei ole hinta-laatusuhde kohdallaan.
  9. M

    1-vuotiaan silmä vuotaa jatkuvasti..?

    Olisiko kyseessä kyynelkanavan tukos. Päiväkodissa oli kerrna 1½v pikkupoika, jolla vuosi, lääkäri aukaisi kyynelkanavan.
  10. M

    Miten kestää syömään opettelun sotkut???

    Esikoisella oli aina lusikka omassa kädessään, kun alettiin kiinteitä syömään. Itse hän söi ekan kerran 1v5kk, mutta kyllä häntä syotettiin ainakin 2v asti. Kuopus alkoi syömään ihan itse 1v4kk ja on siitä asti itse syönyt ei juuri anna edes auttaa. Molemmat ovat aina olleet yllättävän...
  11. M

    Aeg:n pyykkikone

    Mulla ei ole Uposta kuin huonoja kokemuksia, noista Ruotsissa tehdyistäkin. Sun kannattaa ottaa varmaan se Miele :) Itse ole AEG.n koneesta tykännyt juuri sen koon takia, 6kg rumpua en huoli. Meillä tuo kone melko simppeli, ei mitään ylimääräisiä hienouksia, itse valitsee tarvitsemansa...
  12. M

    Aeg:n pyykkikone

    Oliskohan kuitenkinniin, että laatu on noissa Mielen koneissakin hieman tippunut ja hinta sen mukana,kuten kaikissa muissakin merkeissä. Enää ei vaan tehdä kodinkoneita, jotka kestävät 20v. Mulla on kokemusta vain mielen pölynimureista 80-luvulta alkaen ja nyt tämä viimeksi ostamastamme on...
  13. M

    Aeg:n pyykkikone

    Meillä ollut käytössä tuo kone reilun vuoden, olen tykännyt, on hiljainen jne. Meillä kotona vanhemmilla AEG.n kone ollut varmaan 15v ja vielä pelittää. Miele on hyvä merkki, mutta kallis.
  14. M

    Tyttö kohta 1v5kk, EIKÄ VIELÄ KÄVELE!

    Enpä ole ennen kuullutkaan, että äidin alakulo myöhästyttää lapsen liikkeelle lähtöä ;) En usko siinä olevan mitään perää, lapset ovat yksilöitä. Meidän suvussa on monet lapset lähteneet myöhään liikkeelle, puhuneet ovat aikaisin. Esikoinen lähti meillä konttaamaan vasta 9½kk iässä, ei...
  15. M

    Hyviä puuroja?

    Muksun tetrapuurot menee ja ihan normaali kaurapuuro, ruis-kaurapuuro, ruishiutalepuuro ja neljänviljanpuuro. Harvemmin tehdään rriisipuuroa, mannapuuroa ei juurikaan.
  16. M

    Hyvä yövaippa 1v.10kk ikäiselle pojalle?

    Meillä nuo Lidlin vaipat falskas jo päiväkäytössä, joten ihmettelen kyllä mihin niiden imukykyä on verrattu :o On niin lapsesta kiinni, mutta meidän hoikille pojille Liberotkin ovat olleet liian suuria, kuopus tosin on hieman pyöreämpi, joten hänelle ollaan niitä joskus päivävaippoina käytetty...
  17. M

    Hyvä yövaippa 1v.10kk ikäiselle pojalle?

    Meillä ei ole mikään muu toiminut yövaippana kuin Pampersin active fit. Housuvaipat eivät varsinkaan ja Pampersin housuvaipat ovat muutenkin huonoja.
  18. M

    sektio vai perätilasynnytys? kumman valitsisit?

    Mulla oli esikoinen perätilavauva ja onneksi lääkärit tekivät puolestani päätöksen, ettei tarvi perätilavauvaa ensisynnyttäjänä alteitse synnyttää. Sektiokin pelotti, mutta meni onneksi hyvin. Nyt alatiesynnytyksen kokeneena voin sanoa, etten perätilassa synnyttäisi, ihan lapsen takia, kun...
  19. M

    "Raksalesket" pino II. Myös uudet mukaan!

    Rakennuspölyä laskeutuu vielä pitkän aikaa muuton jälkeen, mutta kunnolla tehty rakennussiivos kannattaa. Noissa siivousfirmoissa on eroa ja kannattaa todella tarkistaa, että siivoojat ovat rakennussiivoojia eli heillä on tarvittavat välineet, tehokkaat imurit jne. Meillä rakennussiivojaat...
  20. M

    "Raksalesket" pino II. Myös uudet mukaan!

    Joo, ei ole Sarean tapaus normaali rakennustapaus. Harvalla on noin paljon suhteita ja ammattitaitoa tai varsinkaan aikaa rakentaa itse, josta myös rahallista menetystä on, koska yleensä ihmisten täytyy myös käydä työssä. Jos itse koko ajan rakentaa täytyy ottaa palkatonta vapaata tai muuten...

Yhteistyössä