Hakutulokset

  1. T

    Toukokuun toukat 2013 *toukokuussa* MEIDÄN KUU!

    Huomenta! Täällä myös yksi yliaikainen, jonka vauvalla ei ole mitään hajua että eräpäivä on jo mennyt. ;) Samanlaisia tuntemuksia kuin Usvaalla, synnytys pelottaa sitä enemmän mitä kauemmin tässä saa kärvistellä. Eilen sitten kuin kohtalon sanelemana kirjastossa käydessä osui silmiini...
  2. T

    Toukokuun toukat 2013 *toukokuussa* MEIDÄN KUU!

    Synnytysasennoista Minä suosittelen ehdottomasti jotain pystyasentoa. Paras asento on ollut polvillaan lattialla ja mies istui tuolissa ja nojasin ja roikuin hänessä. :D Lähes yhtä hyvä kokemus synnytysjakkarasta. Sänkyyn puoli-istuvaan mua ei saa kirveelläkään. Joskus kokeillut ja...
  3. T

    Toukokuun toukat 2013 *toukokuussa* MEIDÄN KUU!

    Armin Vyöhyketerapian pitäisi kypsyttää, pehmittää paikkoja valmiimmaksi. Rentouttaa lihaksia ja vähentää kivunlievityksen tarvetta. Paljon olen kuullut positiivisia kokemuksia. Itse en ole aikaisemmin kokeillut joten nähtäväksi jää onko rahat menneet hukkaan. :)
  4. T

    Toukokuun toukat 2013 *toukokuussa* MEIDÄN KUU!

    Swegmark Swegmark-imetysliivit väreissä Valkoinen kategoria Naiset - Imetysliivit - Ellos Näitä imetysliivejä suosittelen kokeilemaan. Toivottavasti linkki toimii.
  5. T

    Toukokuun toukat 2013 *toukokuussa* MEIDÄN KUU!

    Onnea kaikille vauvan jo saaneille!:flower: Itsellä edelleen epätodellinen olo koko synnytyksen suhteen. Varmaan paljon kertoo se, että synnytyskassit on pakkaamatta enkä ole edes hommannut mitään tekemistä sinne että saan ajan kulumaan. Kai sinne kuitenkin viimeistään 22 päivän päästä...
  6. T

    Toukokuun toukat 2013 *toukokuussa* MEIDÄN KUU!

    Täällä myös yksi jolla välillä tulee inha tunne synnytystä kohtaan. Lähinnä kylmää että mitä jos mää keikahan siinä hommassa. Vaikka eikö se nyt nykyaikana ole äärimmäisen harvinaista. Silti aina tulee mieleen että mitä jos en selviäkkään. Kipu ei oikeestaan pelota, siihen ei voi kuolla...
  7. T

    Toukokuun toukat 2013 *Huhtikuussa*

    Onko kellään kokemusta luomusynnytyksestä? Ilman mitään kivunlievitystä? Puudutuskammon takia oon nyt siihen suuntaan kallistunut mutta mietin vain että mitenkähän siitä ponnistamisesta selviää. Siis viimeiset avautumissupistukset on ainakin minulla olleet suunnilleen järjen vieviä, aivan...
  8. T

    Toukokuun toukat 2013 *Huhtikuussa*

    ReVelle piti tulla kommentoimaan että minulla on joka raskaudessa ollut kuvailemasi kaltaista vuotoa mutta ei ainakaan synntystä ole enteillyt. Saattanut alkaa 10 viikkoa ennen laskettua aikaa. Sitten jos on verta mukana ni vois olettaa olevan limatulppa. Itselläni en ole koskaan sitä bongannut.
  9. T

    Toukokuun toukat 2013 *Huhtikuussa*

    Minuakin aina jännittää vauvan koko. Tosin on sieltä nelikilonenkin mahtunut hyvint tulemaan, joten miksi ei sitten vaikka vähän isompikin. Onko kellään kokemusta synnytysammeesta avautumisvaiheessa? Kiinnostas hieman kokeilla. Miten siinä säädellään sitä veden lämpötilaa? Jotenkin tuntuu...
  10. T

    Toukokuun toukat 2013 *Huhtikuussa*

    Huomenta ja paljon onnea vauvan saaneille! :flower: Rakkausvauvan tuntemukset on varmastikin supistuksia. Minullakin tulee lenkillä samankaltaisia, eivätkä välttämättä helpota ennenkuin huomattavalla vauhdin hidastuksella tai sit pitää vähäksi aikaa kokonaan pysähtyä. Itselläni on viime...
  11. T

    Toukokuun toukat 2013 *Huhtikuussa*

    Onnea Jen90! :flower: Olipa tosiaan säpinää touhussa mukana! =) Blommorille voimia vaikeaan tilanteeseen. Itse olen tässä monta päivää ihmetellyt mahan valtavaa kasvupyrähdystä. Aikaisemmissa raskauksissa ollut loppuun asti pieni maha niin nyt kaikki vieraatkin ihmettelee ja kyselee...
  12. T

    Toukokuun toukat 2013 *Maaliskuussa*

    Huomenta! Pikaiset neuvolakuulumiset ennen kuin kuopus hoksaa että olen koneella... Rv 30+3 paino 70,8 (10 kiloa kertynyt) sf-mitta 28 RT vauvan painoarvio 1500 g Siinäpä ne olennaisimmät. ;) Muut jutut oli ihan normaaleja. Kysymys kuuluu, minkälaisia painoarvioita teidän vauvat...
  13. T

    Toukokuun toukat 2013 *Maaliskuussa*

    Minä olen paljon pähkäillyt tuota puuduteasiaa. Mulla on kokemusta sekä spinaalin kans että ilman. Spinaalin kans on ponnistus sujunut paljon paremmin kun ei ole ollut kipuja haittana mutta on kuitenkin tuntenut hyvästi ponnistamisen tarpeen. Siitä on ehdottomasti ollut iso apu. Mutta...
  14. T

    Toukokuun toukat 2013 *Maaliskuussa*

    Hei! Minäkin voisin tulla keskusteluihin mukaan. :) Laskettu aika 27.5. Pohdin juuri samoja asioita, mitä tässä on tullutkin. Eli mitä vauvalle päälle kun lähdetään kotiin. Toukokuun lopussa saattaa autokin olla jo paahtavan kuuma kun ei ilmastointiakaan ole. Oikeestaan sen kerkeää...
  15. T

    Verta yhdynnän jälkeen!?

    Menkkojen loppumisesta kolme päivää ja oltiin yhdynnässä. Syvällä tuntui kipua yhdynnän aikana ja vuotikin sitten verta. Ja seuraavana päivänä vielä lisää. Ikään kuin ois toiset menkat alkanu. Mistä voi johtua?
  16. T

    Juuri 1 täyttänyt lapsi on ihan karmea!

    Ei ole normaalia 1-vuotiaan käytöstä. syy on joko hampaat tai korvatulehdus.
  17. T

    Oisko teillä kuvia hyllyistä missä koukut mukeille?

    Tekis mieli tehdä sellanen itse, mutta koska mielikuvitus ei riitä suunnitteluun niin olisi mukava nähdä erilaisia versioita?
  18. T

    Miten äkkiä Amorion-kuurin pitäisi tehota?

    Ei otettu mitään tyypityksiä. Jospa se tosiaan vielä alkas vaikuttaan. Yleensä mulla on auttanut heti.
  19. T

    Miten äkkiä Amorion-kuurin pitäisi tehota?

    Poskiontelontulehdukseen sen sain ja tänään on kolmas kuuripäivä. Vielä ainakin on tukkosta oloa.
  20. T

    Vauva oksentaa rajusti kaurasta. Vilja-allergia vai liian aikaisin aloitettu?

    On nyt 5 kk:tta. Ensimmäisen kerran kokeilin neljän kuukauden iässä. Oksensi noin parin tunnin päästä ensimmäisen kerran ja seuraavan tunnin sisällä monta kertaa koko mahalaukku tyhjäksi. Vei koko lapsen veltoksi ja voimat pois. Päättelin sitten että aloitettiin liian aikaisin koska...

Yhteistyössä