Hakutulokset

  1. M

    uusitaanko se teksitön nelosen dokkari

    Se mikä kertoi siitä ympärileikatusta pojasta. En ymmärtänyt siitä mitään kun teksitys puuttui? Vai olisko jollain suomenkielistä linkkiä tuon asian tiimoilta, sellainen tiivistelmä aiheesta.
  2. M

    Toimintaterapia?

    Leikin avulla erilaisia harjoitteita kynätehtävistä liikunnallisiin ja yksilöllisesti lapsen mukaisesti. Mahalaudalla ovat olleet, pelailleet lautapelejä ja liikunnallisia pallopelejä, tramboliinilla, erilaisia tasapainoharjoituksia. Poika kovasti on tykännyt =)
  3. M

    Lapselle Zyrteciä

    Lapsille käsittääkseni vain nestemäiset ja reseptillä. Ihmettelen ettei sitten lääkäri tajunnut reseptiä antaa. Soita puhelinajalla ja pyydä että lähettää reseptin apteekkiin. Meillä lapselle Aerius ja se on tehokas allergialääke =)
  4. M

    pic-kuvia netistä?

    \ Kiitokset linkistä! Pari juttua sain kopsattua ja sitten teki tulostin tenän :/ Täytyy varmaan ootella loppukesään kun alkaa terapiat niin sieltä varmaan saa kopioitua lisää tai sitten käyn jonkun toisen tulostinta lainailemassa =)
  5. M

    vain elämää ei sen enempää

    Meillä 5v poika ja tää kyllä surettaa kovasti, se että lapset on huomannut ettei hän opi asioita samassa tahdissa kuin muut. Hällä vain lievää kehityksen kypsymättömyyttä/viivästyneisyyttä, mutta lapset kyllä osaa olla ilkeitäkin. Harmittaa vietävästi pojan puolesta kun vähän väliä tulee...
  6. M

    pic-kuvia netistä?

    Tietäiskö joku onko netistä saatavilla tulostettavia pic-kuvia? =)
  7. M

    "hengityslukko"

    Meillä oli noita kakkosella pienenä, meni aivan tumman punaiseksi ja lakkasi hengittämästä. Niitä kutsutaan affektikohtauksiksi. Vaarattomia sinänsä ja menevät ohi aika nopeasti loppujen lopuksi. Joku neuvo on huuhtoa kylmällä vedellä naama, jotta lapsi havahtuisi ja alkaisi hengittämään...
  8. M

    hammastahnan käyttö?

    Meillä tuli esikolla 3kk ekat hampaat ja kakkosella 4kk, että ei ois kyllä tullut mieleenkään sen ikäiselle hammastahnaa tunkea. Joillainhan on syntyestään jo hammas töröttämässä ja kiinteidenkin ruokien suositus nykyään 6kk, että aika aikasin sitten sitä tahnaa. Masuunhan ne menee ja vaikka...
  9. M

    päiväkotiasiaa

    Se on kyllä valitettavaa, mutta oon aiemminkin kuullut tätä, että henkilökohtainen avustaja ei pystykään olemaan ikinä kahden avustettavan kanssa, vaan käytännössä toimii ryhmäkohtaisena avustajana. Yks tuttu mulla oli henkilökohtaisena avustajana ja jutteli sitten johtajan kanssa ja nyreetähän...
  10. M

    HELSINKILÄISTEN tapaaminen, saako tuulta???

    Mä voisin kyllä loikata mukaan jos hesassa taas järjestetään tapaaminen. Ei vissiinkään toi Hyvinkään tapaaminen ota tulta, ja vaikka ottaiskin niin voisin silti sinne Helsinkiinkin tulla =) Ei varmaan ihan tässä heti kait järkkäänny tuo tapaaminen kun edellisestä kuukausi aikaa, mutta olen...
  11. M

    jonkun moka joka saa sinut...?

    \ Mulle kävi sama juttu! tosin ei varmaan pahin mokani ole :ashamed: :D
  12. M

    Kiipeäminen

    Kannattaa laittaa keittiöntuolit kumolleen jos ei millään usko ja pitäis jotain muutakin päästä tekemään. Meillä ainakin toi kiipeäminen on pojalla ihan KOKO AJAN mielessä ja siinä kun voi käydä vielä tosi huonosti. se on yks sekunti kun poika on ruokapöydällä jo ja ei ehdi koko aika perässä...
  13. M

    Tapaaminen Hyvinkäällä tms.?

    Olisiko ehdotuksia päivämäärästä? Miltä kuulostaisi esimerkiksi 12.11? =) On muuten isänpäivä seuraavana päivänä, että onko se sitten vähän huono juttu? Mulla on vähän vielä epäselvää onko lokakuussa vapaita viikonloppuja, mutta yritän selvitellä sitä tässä. Ois kyllä mukavaa jos saataisiin...
  14. M

    7v.tytön käyttäytyminen

    \ Joo, niin munkin mielestä. Mutta mulla lähti ehkä vähän kirjoitus rönsyilemään tapani mukaan ja ehkä ei noi maneerit ym. liittyneet täysin tähän juttuun. Siksi ehkä edellinen sanoi, ettei tähän ihan välttämättä liittyisi. Lähinnä sillä hain niitä juttuja, mitä voi ilmetä kun lapsi on herkkä...
  15. M

    7v.tytön käyttäytyminen

    Normaalilta mielestäni kuulostaa tämän kuvauksen perusteella, tai sitten ei, mutta näin netin välityksellä tapaamatta lasta ja sen enempää asiaan perehtymättä ei voikaan minkäänlaisia johtopäätöksiä tehdä puoleen tai toiseen. Ihan ns. "tavallisillakin" lapsilla voi tulla kausia, jolloin...
  16. M

    Hermoheikko äiti?

    Meillä on auttanut aika paljolti se, että kehun, kehun ja kehun. Eli joka välissä oikein ylikorostaen kehun poikaa ja rauhallisella lempeällä äänellä puhelen tai jos ei tämä tehoa, niin ei kannata ainakaan alkaa väittelemään lapsen kanssa. Mä kiinnitin huomiota siihen, että lähdin monesti...
  17. M

    ADHD-lapsen ruokavalio

    Mahdollisimman vähän lisäaineita ja sokeria ja sitten on näitä luontaistuotteita, oisko aapiskukko-nimistä tms. syötetty veikalleni. kuitenkin sellasia missä näitä vitamiineja, joilla keskittymisen kanssa tekemistä, eli ihan apteekista löytynee. Niistähän vois katsoa myös sisällön mitä...
  18. M

    Tapaaminen Hyvinkäällä tms.?

    Olisiko kiinnostusta plussatapaamiseen esim. Hyvinkäällä? Ilman lapsia vai lasten kera? ja ehdotuksia että missä ja milloin? - Itse olen kiinnostunut - kumpikin käy - syyskuu ei käy, mutta loka-marraskuu? - Hyvinkäällä olen käynyt vain Rossossa syömässä, muuta kokemusta ei ole. Kaikki käy =)...
  19. M

    Tapaamisista..

    Laitoin y-viestiä sulle! Ja laitan vielä uuden aloituksen, jossa otsakkeesta voi jo kiinnostuneet bongata =)
  20. M

    poistettu

    Täällä 28- vuotias äiti sekä pojat 1v. ja 4v. Rajamäeltä. Uudet ystävät aina tervetulleita :wave: Saa pistää y-viestiä!

Yhteistyössä