Hakutulokset

  1. M

    En kykene luottamaan (ex)vaimooni enää - vertaistukea?

    Nyt tässä kohtaa sinun on tehtävä päätös. Jos toinen ei siihen tyydy, niin se on hänen juttunsa. Kuulostaa siltä, että suhteessa ex:säsi on saanut pitkälti huseerata mielensä mukaan. Olet seurannut sivusta, syystä tai toisesta, ja tullut loukatuksi monenmonta kertaa. Tietyllä tavalla olet myös...
  2. M

    virpomis galluppi! Kerro mielipiteesi!

    Mä oon aina ajatellut, et virpominen on palmusunnuntaiaamun hommia. Ei nyt ennen klo 10 ole kenenkään oven taakse kolisteltu, mut kyl klo 14 jälkeen tulevat ovat auttamattomasti myöhässä. Meillä on tässä kiva, selkeä alue, jossa kaikki enemmän/vähemmän tuttuja ja tässä ovat lapsemme kiertäneet...
  3. M

    Olisitko valmis huolehtimaan huonokuntoisista vanhemmistasi ?

    Lähtökohtaisesti ja tiettyyn rajaan asti kyllä. Tosin ongelmia on, puolin ja toisin. Vanhempani eivät kerro asioistaan. Eivät terveysjutuistaan yhtään mitään, ainakaan vakavimmista. Esimerkkejä vuosien varrelta: isän rytmihäiriöt (meni lääkäriin vasta kärsittyään niistä monta vuorokautta ja...
  4. M

    Onko hyvä työhakemus? Mielipiteitä kaivataan

    Itse olen työhakemuksissa tuonut esiin näkemyksiä siitä, mitä ajatuksia tarjolla oleva työ herätää. Mitä näen olennaiseksi, mihin suuntaan lähtisin sitä viemään, mitkä ominaisuuteni olisivat omiaan juuri siinä työssä. Tällä tavalla olen aina päässyt haastatteluun.
  5. M

    Onko ulosottomies tullut kotiinne.

    Vuosi sitten olin Takuusäätiön järjestämässä seminaarissa, jossa puhui myös ulosottomies. Hän sanoi, että nykyään ei juurikaan ulosmitata muuta, kuin oikeasti arvokasta omaisuutta. Siis asunto tai uusi auto, vene, moottoripyörä tms. voi tulla kyseeseen. Sen sijaan kodin elektoriikkaa tms. ei...
  6. M

    Eikö enää pääse risteilylle ilman että noustaan maihin??

    Tiedämpä perheitä, jotka ovat ottaneet lapsille hepatiittirokotteet, koska ei voi tietää, missä päiväkotikaverit matkustelee ja sit voi olla riski. Lääkärin suosituksesta. Taisi tämä lääkäri saada pikkuisen bonuksia roketteen myyjältä... Meidän perhe on viettänyt Virossa aika paljon aikaa. Mm...
  7. M

    Naiset! Mitä hyötyä miehistä on teille?

    Kun suhteeseen syntyy lapsia ja arki on aikamoista aikataulutusta ja hulinaa, ei parisuhdetta jaksa, jos siinä ei ole oikeaa tunnetta, kiintymystä ja kipinää takana. Itse olen ollut tosi tarkka siitä, enkä ole jäänyt suhteeseen, jos yhtään tutuu tyytymiseltä. Varmasti olen itse "kadonnut" ja on...
  8. M

    Onko kukaan antanut vauvan olla kokonaan ilman tuttia?

    Esikoinen söi tuttia ja pääsi siitä nätisti eroon 1v9kk ikäisenä. Kakkoselle ei kelvannut tutti vaan peukku ja siitä vieroittautumisessa oli tosi kova homma. Kuopukselle ei kelvannut muu kuin tissi ja imemisen tarve oli kova. Hankalaa oli, kun rinnasta ei saa maidon tuloa katkaistua, kun vauva...
  9. M

    Pelkäätkö puolisosi kyydissä?

    Pelkään. Mieheni on ajanut paljon ja on tosi taitava kuski. Mut asenne ratin takana on ihan kamala!! Hän päättää muiden tiellä kulkijoiden puolesta, miten heidän pitäisi liikkua ja jos eivät toimi hänen tahdon mukaan, "rankaisee" heitä. Hirveitä kiihdytyksiä, kammottavia ohituksia, kilpa-ajoa...
  10. M

    Sisälämpötila teidän kodissa

    Meidän talossa on paljon ikkunapinta-alaa. Vaikka ikkunat on kivoja, niin kylmä se pinta pakkasella on. Talo lämpeää kaukolämmöllä eli reagoi aika hitaasti. No hitaasti reagoi miehenikin, kun alkoi vasta -26 asteen pakkasella ilmaamaan lattialämmitystä. Sitä ennen sisälämpötila ilman takkaa oli...
  11. M

    G: Mitä teidän lapset syövät aamupalaksi?

    Meidän yläkoululaiset syövät monen vuoden tauon jälkeen taas puuroa aamupalaksi. Tai rahkaa+mehukeittoa+marjoja+hedelmiä. Lisäksi lisää hedelmiä, maitoa, ruisleipää ja leikkelettä. Alakoululainen ei syö puuroa eikä rahkaa. Hänelle ruisleivän ja hedelmän lisäksi jugurttia tai muroja. Nuorimmainen...
  12. M

    Onko täällä kasvissyöjiä? aloittelija kyselee...

    Jätettiin miehen kanssa lihat pois ruokavaliosta kahdeksan vuotta sitten. Kalaa, maitotuotteita ja kananmunia käytämme kyllä. Lapsille tarjotaan kotona luomulihaa. Nopsasti ruokavalioon tottuu. Ihania kasvisreseptejä on maailma pullollaan. Tosiaan papuja kannattaa silloin tällöin syödä. Samoin...
  13. M

    Miten laihtua ilman hikiliikuntaa?

    Ruokavalio on ehdoton, jos painoa haluaa pudottaa. Liikunta auttaa vähän, mut pääpaino on ruokavaliolla. Itse laihdutin muutama vuosi sitten 17kg ja ekat 8 lähti täysin ilman mitään liikuntaa. Sen jälkeen alkoi vauhti hidastumaan ja otin liikunnan mukaan kuvioihin, vähän mutta usein. Sun täytyy...
  14. M

    Mitä olet tehnyt tänään?

    Aamulla leivoin sämpylät, kuurasin pesuhuoneen juuriharjalla pitkästä aikaa ja kokkailin lounaan. Päivällä olin pikkuherran lätkäpeleissä (1 tappio, 1 voitto). Illalla virkkailin itselleni uuden avainnauhan työavaimille. Sopivasti tekemistä tänään.
  15. M

    Ultrakuva 21+0, kumpi hän on?

    Tuosta ei kyllä pysty sanomaan. Ei sit ultraaja sanonut mitään?
  16. M

    Kuinka monta paria teillä on kenkiä?

    En pysty laskemaan, mut luulisin, et joku 60 paria. En oo mikään kenkäfriikki.
  17. M

    Naurun tasapaino

    Petri putosi.
  18. M

    Kivoja perheblogeja?

    Toki varmaan löytyisi, mut olis kiva saada suosituksia. Kun itse oon löytänyt vaan Lähiömutsin (tosi paljon kaupallista yhteistyötä. Toki ymmärrän, kun yrittää blogilla saada juustoa leivän päälle, mut köyhentää minusta sisältöä), Puutalobabyn (ihanaa hörhöilyä), Nakit ja Mutsin (jaksaisin lukea...
  19. M

    Kivoja perheblogeja?

    Seuraan muutamaa perheblogia, jotka taitavat olla melko suosittuja. Blogit alkavat olla täynnänsä "kaupallinen yhteistyö" -juttuja, jotka mua eivät kiinnosta. Olis kiva lukea ihan tavallisesta arjesta ja elämästä. Laittakaas esiin, jos jonkun ihanan tiedätte.
  20. M

    Miten Suomessa voi tapahtua tällaista? Työkkäri pakottaa töihin vastoin lapsen tarpeita!

    Näillä perusteilla ei työtä ole pakko ottaa vastaan työttömyysturvalain mukaan. Kantsii tutustua. Eikä oo vaikeeta: googletin tarjotun työn vastaanottaminen ja het löytyi.

Yhteistyössä