Hakutulokset

  1. A

    Psykologi rohkaisee itkettämään 3 kk vauvaa päiväunille

    Meidän poika oli pikkuvauvana hyvin "vaativainen" nimenomaan päiväsaikaan. Hän nukkui todella huonosti päiväunia (nukahti huonosti, heräili usein ja nukkui hyvin lyhyitä pätkiä ) ja oli suuren osan ajasta päiväsaikaan jotenkin tyytymätön ja itkeskeli usein. Päivät meni paljolti siihen että...
  2. A

    Paha korvatulehduskierre

    Jos lapsella on liimakorva (ilman korvatulehdusta), siihen eivät antibiootit auta. Teidän tapauksessa lapsella saattaa toki olla myös korvatulehdusta päällä, jos lapsella on kuumetta yms. tulehdukseen viittaavaa oiretta. Kahdella meidän lapsella on ollut liimakorva...
  3. A

    Maitoallergia

    Hei! Itse olen ostanut maitoallergiselle pojalle soijajuustoa paikallisesta City Marketista. Soijajuustoja oli ainakin kolmenlaisia: edamin, cheddarin ja mozzarellan tyyppistä. Itse käytin tuota mozzarellan tyyppistä soijajuustoa pizzaan. Eikä kyllä pizzan maku yhtään "häpeillyt"...
  4. A

    Maitoaltistus - kuinka pian oireet?

    Meillä tytöllä tuli maitoaltistuksessa oireet tosi hitaasti. Kahden viikon kohdalla oli hyvin pienesti oiretta: pientä levottomuutta, kitinää. Vasta kolmen viikon kohdalla alkoivat selvemmät oireet. Neljän viikon kohdalla laitettiin altistus poikki. Olisi voinut laittaa poikki siinä kolmen...
  5. A

    Vinkkejä: maidoton ja viljaton ruokavalio, lapsi 8kk

    Maitoallergiselle ei käy vuohenmaito eikä muutkaan nisäkkäiden maidot.
  6. A

    Miten annatte vauvalle lääkkeen?

    Missä asennossa vauva on ollut kun olet antanut lääkkeen lääkeruiskulla? Istualtaan lääke helposti valuu pois suusta tai on vauvan helppo sylkäistä ulos. Meillä on toiminut tosi hyvin, kun vauva/lapsi on ollut selin matolla ja olen ruiskuttanut lääkeruiskulla lääkkeen suuhun. Ruisku vaan...
  7. A

    Kysymys refluksista / allergiasta

    Meillä pojalla oli allerginen refluksi. Hän nukkui melko hyvin öisin, jopa läpi yön heräämättä ja syömättä. Päivät olivat vaikeammat (itse asiassa tosi vaikeita), kun on allergiaoireita silent-refluksina. Päivisin hän nukkui huonosti päikkäreitä, oli usein tyytymätön ja itkuinen. Suosittelen...
  8. A

    Mitä me tehdään väärin? (1-vuotiaan yöunista)

    Onko korvat tarkastettu lääkärillä? Voisi olla korvatulehdusta, jos näin yllättäen ovat yöt menneet huonoksi.
  9. A

    Lapsivakuutuksista ja kehnosta Tapiolan vakuutuksesta

    Meilläkin on lapsivakuutukset Tapiolasta ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä. Vakuutukset ovat olleet varsin kattavat ja hyvä ja todella nopea korvauksen hakumenettely netin kautta kuten Dora09 kirjotti yllä. Kaikki reseptilääkkeet, reseptillä saadut ihovoiteet, lääkärikäynnit, korvien putkitus ja...
  10. A

    Olisiko Turku/Salo aksentilla hyvää refluksi lääkäriä?

    Erkka Valovirta. Hyvä lasten allergologi, käsittääkseni osaa hoitaa hyvin myös lasten refluksia. Häntä monet kehuvat. Googleta "erkka valovirta refluksi".
  11. A

    Refluksi epäily ja liian voimakas letkuttaminen vastasyntyneelle...

    Aika kapea tuo fysioterapeutin näkökulma asioihin... Juu, tärkeää on hoitaa syytä eikä oiretta. Eli kun vauvan refluksia hoidetaan, ne yliojentautumiset ja niiden liitännäisongelmat jäävät pois itsestään. Meillä aikoinaan pojalla huomasi kunnollisen refluksin hoidon alettua viikossa kuinka...
  12. A

    Kauramaito 1-vuotiaalle

    Kauramaito on saman tyyppinen ratkaisu kuin kaupan soijamaito. Ne ovat vaihtoehtoisia ratkaisuja, sanovat ihan allergialääkärit. Jos 1-vuotias käyttää kaupan kaura- tai soijamaitoa, kannattaa tsekata allergialääkäriltä tai ravitsemusterapeutilta miten se vaikuttaa muuhun ruokavalioon...
  13. A

    Refluksi on, lisäksi maitoallergiaa?

    Mun käsittääkseni lääkettä ja niitä rakeitakaan ei saisi tilsiä mitenkään. Se vaikuttaa kai negatiivisesti lääkkeen tehoon. Taisi NallePuh82 kirjoitella jotain tämän suuntaista. Mä laitoin aikoinaan teelusikkaan hieman vettä ja kyllä se tabletti siihen suli omia aikojaan: tosin vei varmaan...
  14. A

    Refluksi on, lisäksi maitoallergiaa?

    Kyllä, voi olla maitoallergia tai mikä tahansa ruoka-allergia, vaikka allergia ei näkyisi verikokeessa ja ihopistokokeessa. Meillä kummalllakin lapsella on todettu maitoallergia altistuskokeella. Iho on ollut hyvässä kunnossa. Allergiaoireina on heillä ollut refluksia ja mahakipuja sekä niistä...
  15. A

    Ruoka-allergia & siedätys?

    Noilla kuvaamillasi oireilla en lähtisi siedättämään. Antaa ajan kulua vielä. Perusohje allergioiden hoidossa esim. maidon osalta on kokeilla sitä vuoden välein. Siedättämistä kannattaa tehdä silloin kun oireet ovat niin lieviä, että ne eivät haittaa lasta. Kuvaamasi oireet eivät ole sellaisia.
  16. A

    Zantac vauvalle, millaisia kokemuksia?

    tammimamma: meillä tytöllä on käytössä ainoastaan Zantac. Meillä alkoi näkymään heti samana päivänä Zantacin vaikutus, kun nukahtaminen päiväunille helpottui. Itse asiassa tyty nukahti sitteriin yllättäen itsekseen heti ensimmäisenä aamupäivänä, kun sai Zantacia. Sitä ei ollut tapahtunut sitten...
  17. A

    Zantac vauvalle, millaisia kokemuksia?

    Meillä tytöllä, kohta 8 kk, on käytössä Zantac. Se on auttanut närästykseen. Pääosin hänellä huono olon takana oli maitoallergia. Neocatella tyttö olikin jo lähes oireeton ja varsin hyvässä kunnossa. Zantac lisäsi vielä tyytyväisyyttä =)
  18. A

    maitoallergiaako??

    Ilmiselvästi kyseessä ap:n lapsella on refluksi. Mulla yhdellä lapsella silent-refluksi oli ainoa fysiologinen oire maitoallergiasta, ruoka-allergiasta. Tosin hän oli myös varsin itkuinen ja nukkui päiväunia huonosti oireillessaan. Silloin kun joku yksikin pahis (maito tai joku muu) oli...
  19. A

    HYVÄ lasten allergialääkäri Turusta?!

    Erkka Valovirtaa monet kehuvat PALJON. Itsellä ei ole kokemusta kylläkään.
  20. A

    Allergisen lapsen ravitsemustilan tutkiminen?

    Meillä on teetetty nyt 2,5 vuotiaalle lapselle ravitsemuslabrat yksityisellä lääkäriasemalla allergologin lähetteellä kaksi kertaa. Ne on tehty rutiinitsekkauksena kerran vuodessa: 1-vuotiaana ja 2-vuotiaana. Ravitsemuslabroissa oli kalsium, alkalinen fosfataasi, prealbumiini ja albumiini...

Yhteistyössä