Hakutulokset

  1. J

    Tammikuiset 2008 ?

    Hei, Pitkästä aikaa tulin vilkaisemaan mitä täällä tapahtuu :) Aika hiljaiselta näyttää. Onnittelut kaikille, ketkä ovat saaneet lisää lapsia :flower: Meillä lähtee ensi viikolla esikoinen kouluun ja keskimmäinen eskariin. Emilia jatkaa tutussa päiväkodissa (viime syksynä aloitti)...
  2. J

    Kukaan ei käytä autossa turvaistuinta enää 4-5 vuotiaalla?

    Meillä 3,5v tavallisessa turvaistuimessa, eskariinlähtijä turvavyöistuimessa kuten myös 7,5v. kouluunlähtijä. Isommat eivät valita istuimistaan vaan siirtävät ne jopa itse mummon autoon, jos sillä matkustavat. Mä olen ollut asiassa hyvin tiukka ja aion jatkossakin olla :) Paremmin tuo...
  3. J

    *Tammitaaperot-08* vol.2

    Hei taas! Kiva, kun olitte muistaneet meidät :) Oikein onnellista alkanutta vuotta kaikille. Ja onnittelut uudet pienet nyytit syliinsä saaneille. Samoin rouvalle :) Onnellista odotusta masunkasvattajille! Meillä käytiin viime viikolla 2v-tarkastuksessa ja Emilian mitat ovat nyt 89,6cm...
  4. J

    1-vuotis kuvaus vinkkejä:)

    Kannattaa käydä kuvauksessa päiväunien jälkeen, maha täynnä.
  5. J

    *Tammitaaperot-08* vol.2

    Hei, En ole tainnut tammikuisten vauva/taaperopinoon koskaan kirjoitella, mutta odotusaikana kirjoittelin kyllä, liekö joku muistaa... Meillä on illat menneet ihan mahdottomiksi Emilian kanssa niin ajattelin tulla kurkkaamaan onko jollakin muulla samanlaista ja taitaapi olla. Vaikka Emilia...
  6. J

    Paino+pituus syntyessä

    Ja kolmas oli syntyessään 3835g ja 52cm. Mulla oli toisen ja kolmannen kohdalla ruokavaliohoitoinen rd.
  7. J

    Lasten/vauvojen Päivärytmi?

    Tytöllä ikää hieman reilu 8kk klo 8.30 herää klo 8.30 velliä (max 100ml menee) klo 10.30 lounas (n. 1,5dl itetehtyä sosetta) klo 11.30-13 päiväunet ulkona, jos nukkuu kahdet klo 13-15/15.30 päiväunet ulkona, jos nukkuu yhdet (välipala jää tällöin välistä ) klo 13.30 välipala...
  8. J

    Muita n. 8kk vanhojen äitejä?

    Meillä reilu 8kk tyttö ja hieman samanlaista on. Välillä roikkuu lahkeessa, mutta kun nostan syliin niin siinä vähän aikaa tankkaa läheisyyttä ja sitten lähtee menemään menojaan. Illalla väsyneenä saattaa huolia vain mut eikä isäänsä lainkaan. Esikoisen aikana muistan, että tämä 8kk oli tosi...
  9. J

    minkä ikäiselle nokkamuki

    Meillä kakkonen sai ekat hampaansa 4,5-kuisena ja puolivuotiaana oli jo sen verran hampaita, että sai purtua rikki. Oli siis "pakko" antaa purra, jos halusi siitä juottaa.
  10. J

    minkä ikäiselle nokkamuki

    Ihan tosi? Onko ne tulleet takaisin myyntiin? Tuon rikkimenneen ostin v. 2004. Siinä on siis se nokkaosa pehmeä, vähän niin kuin venytettiin siihen mukin päälle. Kakkonen puri sen meillä rikki ja olin lukevinani, että juuri siksi poistivat sen myynnistä. Mistähän mä näkisin tupperin kuvaston...
  11. J

    minkä ikäiselle nokkamuki

    Noin 6-kuisena aloitin kokeilun... hampaat vaan kalisivat eikä oikein sujunut. Kokeilin sitten ilman nokkaa ja nyt tyttö (8kk) juo mukin reunalta ilman sitä (avustettuna toki). Mietinkin tässä, että viitsinkö kokeilla nokkaa uudestaan lainkaan vai juotanko itse. Olisihan se varmaan hyvä oppia...
  12. J

    Vauvojen äitien omia juttuja, galluppi tarpeeseen!!!

    a) Tarvitsetko ns.omaa aikaa? Tarvitsisin, mutta tällä hetkellä se on aika jäissä. Mulla on kolme lasta, joten rauhallisempaa on silloin, kun mies on ulkona 4,5v ja 3v. kanssa. Välillä kaipaisin kovin sitä, että olisi täysin hiljaista, lukisin vaikka kirjaa keskeytyksettä :) b) Jos tarvitset...
  13. J

    Koska olette siirtyneet yksiin päikkäreihin?

    Esikoinen ja kakkonen siirtyivät yhtiin päiväuniin 1v1kk iässä. Nyt nuorimmainen on 8kk ja nukkuu sekaisin yksiä ja kaksia päiväunia. Jos nukkuu yhdet -> 2-2,5h, jos kahdet -> kummatkin 30-40min. Yöunille menoon ei ole merkitystä ellei ole nukkunut toisia unia tosi myöhään. Yleensä nukahtaa...
  14. J

    koulutus/lasten lukumäärä

    AMK ja 3 lasta
  15. J

    kauan meni että toinen lapsi tärppäsi?

    Ensimmäinen tärppäs puolen vuoden yrittelyn jälkeen, toinen toisesta kierrosta ja kolmatta ei yritetty lainkaan, kun tärppäsi... Ovistikut mulla oli käytössä ekan ja tokan kohdalla. Ovistikut toisaalta auttoivat (tiesin kyllä omista oireista milloin ovis on, mutta kun kuume oli kova niin kaikki...
  16. J

    Kolmas haaveissa, jaksaminen mietityttää - kokemuksia?

    Lisään vielä, että parisuhde on vähän taka-alalla. Mutta niin se oli jo kakkosen syntymän jälkeen. Omaa aikaa mulla on lähinnä iltaisin (toki voisin sitä "ottaa" myös kuopuksen nukkuessa päikkäreitä, isompien leikkiessä), kun kaikki lapset nukkuvat. Ja se saattaa tapahtua vasta lähempänä 23...
  17. J

    Kolmas haaveissa, jaksaminen mietityttää - kokemuksia?

    Heips, Mulla kolme lasta 01/04, 10/05 ja 01/08. Vauva-ajat olleet ok; ei koliikkia. Pätkäunia ovat nukkuneet aina ajoittain, pisimmät päikkärit 1,5h. Öisin valvotaan välillä edelleenkin, kun eivät nuo isommatkaan vielä nuku öitänsä heräämättä. Välillä saattaa olla meidän sängyssä kolme muksua...
  18. J

    Millä viikolla raskaus näkyy ultrassa?

    Kolmannesta sain ultrassa tylyn tuomion rv6+6: tuulimuna. Keskeytyksessä rv8+4 löytyikin alkio ja syke :heart: Suosittelen ultraa vasta rv8+ niin varmasti näkyy.
  19. J

    Synnytyksestä amatöörin kysymyksiä?

    Kolmen synnytyksen kokemuksella: - Kertaakaan en ole oksentanut tai muuten voinut pahoin - Esikoisesta leikattiin väliliha ja tikit tuli, kakkosesta leikattiin väliliha ja repesin ja taas tuli tikit. Kolmosesta ei leikattu enkä revennyt. - Sain lääkettä tarpeeksi, kun pyysin. Esikoisella...

Yhteistyössä