Hakutulokset

  1. sommarcat

    Mitä "tuliaisiksi" appivanhemmille?

    Keräät tien varresta kauniin kukkakimpun, mansikoita tai leivot jonkun piirakan?? Kukat on varmasti ihana yllätys, kun niiden keräämkseen tarvitaan vähän "vaivaa"
  2. sommarcat

    Ehkäisykapselista kysymys...onko kokemuksia. ..

    Mulla kahden vuoden kapseli. Ja jos aiempi kysymys oli muöle, niin vajaatoimintaa varten on thyroxin nostettu tuplasti kapselinlaiton jälkeen.
  3. sommarcat

    Mitä ne on ne iltatoimet?

    Meillä menee se reilu puolituntia vähintään joka ilta. Iltapala ja suihku, kesällä usein ulkoota suoraan suihkuun :D Sitten puetaan yökkärit, luetaan satu ja käydään hammaspesulla. Sängyssä vielä jutskataan päivän asioista ja suunnitellaan seuraavaa päivää. Mä nautin iltatoimista suunnattomasti...
  4. sommarcat

    Joko otettas taas palstan ärsyttävin skaba?

    Se oli musatuduttava siis. onneksi muistin salasanan....
  5. sommarcat

    G: Millainen on mielestäsi yh-isä?

    mulla tulee mieleen työssäkäyvä isä, jonka kotona on boheemi elämäntapa. Ei nipoteta turhasta, ei tarvitse hinkata tiskialtaita kiiltäviksi jne. Yh-isän kasvattamat lapset ovat aikuisena hyvin kiitollisia isälleen heidän kasvattamisestaan. Tod. näk. lapset osoittavat yh-isilleen enemmän...
  6. sommarcat

    THL: Vesirokon tartuttaminen lapseen voi johtaa vakaviin seurauksiin

    "Vesirokon aiheuttamasta sairaalahoidon tarpeesta noin puolet johtuu bakteerikomplikaatioista, joita ovat iho- ja pehmytkudosinfektiot, keuhkokuume ja sepsis (Jackson ym. 1992). Iho-infektiot tietty on riski, mutta samanlailla niitä muitakin näppyjä, rohtumia, haavoja yms yms. raavitaan...
  7. sommarcat

    THL: Vesirokon tartuttaminen lapseen voi johtaa vakaviin seurauksiin

    Tietenkään mikään ei ole mustavalkoista. Mutta, nimimerkistä päätellen olet sairaanhoitaja, niin tunnetko/tiedätkö rehellisesti jonkun joka on saanut ko. taudista vakavat jälkiseuraamukset?
  8. sommarcat

    THL: Vesirokon tartuttaminen lapseen voi johtaa vakaviin seurauksiin

    Eiköhän tää oo taas rokotteen mainostamis (rahastus) kikka. Tiedättekö rehellisesti jonkun, joka olisi saanut vakavan jälkitaudin vesirokosta? Lapsena?
  9. sommarcat

    *vuodatus* äiti, lapsi ja työssäkäynti

    kiitos vastauksistanne. Sain monta aihetta mitä pohtia. Nyt painun maate, aamulla taas se työkummitus kolkuttelee ovelle. Hyvää yötä!
  10. sommarcat

    *vuodatus* äiti, lapsi ja työssäkäynti

    No ei lapsi ei voi päättää, että nyt äiti tänne näin nyt ja heti pelaamaan, koska aikuisen tehtävä on päättää onko kenties parempi käydä vessassa ensin, pestä kädet ja syödä, ennenkuin aletaan tekemään muita juttuja. Ja kyllä, lapseni osaa ja tekee paljon hienoja asioita, joista olen erittäin...
  11. sommarcat

    *vuodatus* äiti, lapsi ja työssäkäynti

    No siis silloin puuhattiin paljon, kun olin hoitovapaalla. Sen jälkeen palasin töihin ja ei poika silloin ollut tuollainen vaativa jallittaja. Tää on tullut nyt oikeestaan pahemmaksi, kun eskari alkoi. Pikkuveljen syntymän jälkeen elämä oli yhtä hullunmyllyä, josta en oikeestaan muista mitään...
  12. sommarcat

    *vuodatus* äiti, lapsi ja työssäkäynti

    Niin ja niistä rajojen asettamisesta, täällä palstalla minuakin on pidetty ihan satanistiäitinä, kun olen pitänyt lasta jäähypenkissa yli 40 minuuttia sen takia, että ei osannut olla siellä hiljaa. Aika lähti käyntiin vasta, kun suu pysyi kiinni.
  13. sommarcat

    *vuodatus* äiti, lapsi ja työssäkäynti

    Meillä kyllä aikuiset päättää, mitä tehdään ja mitä ei. Ton uno-jutun otin siksi puheeksi, koska se kuvastaa mielestäni hyvin sitä, että kun minä olen ollut töissä niin täällä jo kovasti odotetaan äidin huomiota, mutta kun isä on ollut töissä niin hyvä kun moit sanotaan. Ja poika on ollut...
  14. sommarcat

    *vuodatus* äiti, lapsi ja työssäkäynti

    Mikä tekstissä vaikuttaa siihen, että pidän pidän poikaani isompana kuin on? Nuo ruokakassitko?
  15. sommarcat

    *vuodatus* äiti, lapsi ja työssäkäynti

    painotin sanaa iso ehkä siksi, että kuvittelen tosiaan poikaani niin isoksi, että hän on kykenevä auttamaan kassien purkamisessa, jos haluaa saada äidin huomion nopeammin =/
  16. sommarcat

    *vuodatus* äiti, lapsi ja työssäkäynti

    No eipä meillä pelatakaan silloin, kun asia tulee ilmoitusluontoisena asiana. Pelataan silloin kun se kaikille sopii. pointti onkin siinä, että miten mä voin aina pojan mielestä olla liian kauan pois tai mulle tulee sellainen olo, että hän syyllistää. Asettaa sanansa niin hienosti, että aina...
  17. sommarcat

    *vuodatus* äiti, lapsi ja työssäkäynti

    Jotenkin vaan niin v*tuttaa. Jotenkin jopa ajattelen, että onneksi juniori lähti jo pienenä hoitoon, ettei takerru samalla tavalla. Mä olin aivan rättipuhki töitten jälkeen, kun flunssaa selkeästi tulossa. Pötkähdin sohvalle hetkeksi ja vedin peiton korviin. Koko ajan, aivan KOKO...
  18. sommarcat

    *vuodatus* äiti, lapsi ja työssäkäynti

    Mulla nyt sitten keitti yli, todella keitti. Mun esikoinen on 6v. Mä olen ollut hänen kanssaan elämänsä ekat 3 vuotta kotona, jonka jälkeen läksin töihin. Esikko on ollut aina "äitinpoika" ja kysellyt aina kauan menee, ootko kauan poissa jne...En ole kuitenkaan niin moksiskaan ollut, että olisin...
  19. sommarcat

    No onko kaikki tyytyväisiä lahjoihin jne?

    Kyllä on lapset tyytyväisiä =) Isäntä tosin "moitti" minua, että halvempikin leatherman olis riittänyt. Noh, ostin sen mitä himoitsi... Itse sain lahjakortin, jota en kyllä ollut ansainnut :ashamed:
  20. sommarcat

    Kuinka moni menee vielä aattona kauppaan??

    Maito on lopussa |O Vaikka just tankattu koko ylähylly niitä purkkeja jääkaapin ylähykky täyteen!!

Yhteistyössä