Hakutulokset

  1. T

    Tyttö sai eilen pahan allergisen reaktion.

    Meillä down-tytölle tuli marraskuussa samanlainen ihottuma, virtsatietulehdus lääkkeestä. Reaktio tuli vasta 3 vikkon päästä kuurista. Samanlainen punainen ihottuma oli 3 päivää, neljäntenä muuttui sinertäväksi ja joutui sairaalaa illalla, tuhdusarvot oli 220, siellä sai kortisonia ja aamulla...
  2. T

    Raskauden keskeytys Downin syndrooman vuoksi

    Sain down-tytön 21 vuotiaana ja tyttö on nyt 18 v kohta 19 v. Silloin ei ollut np-ultria eikä verikokeita, joten yllätyksenä tuli ihana tyttö. Lääkäri sanoi seur. päivänä synnytyksestä. että iloitkaa jokaisesta asiasta minkä hän oppii, ennustamaan ei tässä vaiheessa voi minkä tasoinen tulee...
  3. T

    Erityislasten vanhemmille kysymys?

    Hämeenlinnan Perttulan erityisammattikoulu on tarkoitetttu kehittyneille kehitysvammaisille. Muuta en tiedä mutta yövalvontaa ei ole ja pitää osata huolehtia itsestään todella hyvin.
  4. T

    ehkäpä pieni esittelykierros??

    Minä olen 39 v, mies 61 v. Lapset vuosimalleja 1990, 1992, 1996, 2000 ja 2002. Ja kissa 1 v. Vanhimmalla lapsellamme 17 v (tyttö) Down-syndroma ja ASVD joka leikattu 1,5 vuotiaana. Kahdella lapsellamme on lukemisen ja kirjottamisen erityisvaikeus. Tyttö 11 v ja poika 7 v. Pojalle tehty...
  5. T

    Down-lapset

    Täällä ois kanssa yks 17 v tytön äiti Lopelta, ennen Tervakoskelainen. Eskari ja koulu 1-6 luokat käyty Mäyräntiellä. Viimeiset 3 vuotta käytiin Lopella. Nyt koulussa Pääjärvellä Tavi-elämänkoulussa. Meillä on sujunut hyvin tähän saakka, sydän leikattiin 1,5 vuotiaana. Kävelemään opittiin 3...
  6. T

    Haluton

    Mieheni haluaisi seksiä joka päivä hän on 61 v ja saakin " pakosta" joka ilta vaikka mua ei yhtään huvita. Minä 39 v. Paikkani ei oo enää kunnossa 6 synnytyksen jälkeen kunnossa, kohdun kaula saattaa roikkua 5 cm ulkona. Lihakseni on kunnossa koska ei oo virtsan karkailua. Jos mieheni ei saa...
  7. T

    Kaunein äitiyspakkauksen makuupussi?

    Sekosin äsken kirjoittelin toppapuvusta. Makuupusseista nätein on ollut 1995, valkoinen jossa kaiken värisiä nalleja.
  8. T

    Kaunein äitiyspakkauksen makuupussi?

    Vuoden 1989 vuoden tais olla, ihanan pastillin sävyinen ja tosi käytännöllinen. Meillä 5 lasta ja kaikkien makuupussit on ollut ihan sen sukupuolen värisiä, mikä on ollut lapsikin. Ihan jo sen takia kiva ottaa pakkaus, et näkee vieläkö pitää paikkansa. Lapsiluku mulla jo kyllä täynnä...
  9. T

    KADONNUT

    Muutama päivä sitten täällä puhuttiin kadonneesta ihmisestä, keskustelussa mainittiin Lopelta kadonnut henkilö. Lopen Läyliäisissä kadonut (9.10.) on löydetty kuolleena 26.10 aamupäivällä. Mies löydettiinn. 100 m päästä kotoaan metsästä. Tapaukseen ei liity rikosta.
  10. T

    Korkea syke, onko muita?

    Miehelläni on korkea syke, jota lääkärit aina ihmetelleet. Lääkärit kuulemma sanomeet että oot varmaan nuorena (nyt 61 v) urheillut paljon. Aktiivisesta urheilusta aikaa ainakin 25 vuotta, empä usko sen enään vaikuttavan.
  11. T

    Inhimillinen tekijä

    Tänään inhimillisessä tekijässä joku näyttelijä kertoon Down- perheen arjesta.
  12. T

    Löytyykö myöhään kävelemään oppineiden lasten vanhempia (tai vaikka sukulaisia tms)

    Meillä down-tyttö oppi kävelemään 3 v 1 kk ja 2 viikkon päästä lähti 1 v 10 kk nuorempi pikku veli kävelemään, olivat kuin kaksoset. Tyttö oppi myöhään kävelemään, osittain sydänvian vuoksi joka leikattiin 1,5 v vanhana, siihen asti joi oikeastaan vain maitoa vellitutilla kun ei jaksanut juoda...
  13. T

    Löytyykö myöhään kävelemään oppineiden lasten vanhempia (tai vaikka sukulaisia tms)

    Meillä down-tyttö oppi kävelemään 3 v 1 kk ja 2 viikkon päästä lähti 1 v 10 kk nuorempi pikku veli kävelemään, olivat kuin kaksoset. Tyttö oppi myöhään kävelemään, osittain sydänvian vuoksi joka leikattiin 1,5 v vanhana, siihen asti joi oikeastaan vain maitoa vellitutilla kun ei jaksanut juoda...
  14. T

    Dyspraksia-lasten äidit

    Meillä 17 v. down tyttö, joka puhuu todella epäselvästi, mutta osaa viittoa, lukea ja kirjoittaa. Kaikkea lukemaansa ei tietysti ymmärrä, tutut asiat osaa. Jos hän ei tule ymmärretyksi ensin viittoo sitten kirjoittaa.
  15. T

    Äiti tuli ja mä sain siitä selkääni

    Mä oon saanut selkääni vyöllä ainakin 10 kertaa, siihen asti kun laki sen salli silloin äitini lopetti kun sanoin ilmoittavani lastensuojelu viranomaisille. Jäin kiinni varastamisesta n. 6 v sain siitä kotiarestia siihan asti kun olin juuri täyttänyt 15 v alku kuusta ja isäni kuoli...
  16. T

    ketkä idiootit kokoaa yli 1000 palan palapelejä?

    Mulla on ollut palapeli himo jo alle 10 vuotiaasta asti, ens vuonna 40 v. Nyt on ollut pakollinen 17 tauko, kun on lapset olleet pieniä ja yks keh.vammainen ei oo ollut aikaa kun yöllä, keväällä innostuin taas ja tein monta 1000 palan putkeen. Äitini ja isäni olivat myös kovia rakentamaan. 1000...
  17. T

    Ukkonen ja TV

    Muista myös vetää antennijohto irti ja jos on sateliittiantenni niin myös sen johto, koska niitä pitkin laitteet voi hajota.
  18. T

    banaanikärpäset

    Anoppini kertoi hyvän vinkin, imuroida ne ilman suukappaleita ja neuvo on hyväksi havaittu. Viime syksynä mehustus aikaan ja omena-aikaan niitä oli hirveästi, mutta hävisivät kun imuri oli aina saatavilla.

Yhteistyössä