Hakutulokset

  1. olkinalle

    Onko maksan kasvaimet aina hengenvieviä?

    Kyllä maksaakin leikataan. Nykyään jos maksassa primaarikasvain eikä levinneisyyttä muualle, potilas hyväkuntoinen, kasvain ei ole kovin suuri, niin leikataan. Ja leikataan vielä jopa toistuvasti jos kasvain kasvaa uudelleen. Vielä muutama vuosi sitten nämä leikkaukset keskittyivät HUSiin mutta...
  2. olkinalle

    Toimiiko kännyköissä radio herätyskellona?

    Eli siis että herätyskellon herätysääneksi valitsee radion? Mulla on nokia X3-2 ja siinä olisi mahdollista valita herätyskellon ääneksi radio, mutta uskaltaako siihen nyt luottaa että sitten herättää...
  3. olkinalle

    Ihan ilman vittuilua, nyt on seuraavaan jouluun vuosi, joten kaikki vähävaraiset ja muut taloudellista apua tarvitsevat

    Ketjua sen enempää lukematta: Ap on ihan oikeassa. Mua vituttaa myös että osa mammoista vinkuu viikko ennen joulua että ei ole rahaa ostaa lahjoja ja että lapsi jää nyt ihan ilman lahjoja kun rahaa ei ole. Ihan oikeasti KAIKILLA on varaa muutama euro pistää kuukaudessa sivuun ja ostaa ne lahjat...
  4. olkinalle

    No ni, nyt se on todettu

    Pakko peesata.
  5. olkinalle

    Muuttaisitteko kolmen lapsen kanssa tänne?

    En muuttais. Mulla myös kolme lasta ja ensinnäkin se pyykkien määrä mitä pienet lapset saavat aikaiseksi on sellainen että haluan niitä järjestellä tai olla järjestämättä kodinhoitohuoneessa tai edes niin että pesukone on kylpyhuoneessa ja siinä jokin pieni pyykkikaappi. Samoin jos mielestäni...
  6. olkinalle

    streptokokki

    !!! Näin juuri.
  7. olkinalle

    Miksi lapset laskevat mäkeä vaarrallissa paikoissa.

    :| Oliko se viime vai edellistalvena kun täällä Turussa kuoli pikkupoika kun parkkipaikalla laski pulkalla kuorma-auton alle.
  8. olkinalle

    No entäpä sitten puolisot :) Kuinka monta ja minkälaisia lahjoja ostatte/annatte

    Meidän äijä saa tänä vuonna kalliin lahjan, iPadin. Yleensä lahjat olleet tyyliä: kirja, elokuva (dvd siis) ja joku pieni "hauska" juttu mutta tänä vuonna saa siis tuon iPadin ja tietty kirja ja leffa.
  9. olkinalle

    Maksalaatikko taitaa olla ainoa poikkeus

    Ei ole. Syödään kyllä joskus, hyvin harvoin, eineksiä mutta kyllä voin väittää että teen monta kertaa parempaa ruokaa itse.§
  10. olkinalle

    Taas mamut tappaneet:(

    RIP Ior! En oikeastaan edes paljoa tiedä ko. miehestä, mutta saunasolmu on jäänyt ikuisesti mieleen :D Ja samassa ohjelmassa hän neuvoi että naiset voivat saunasolmun asemasta tyydyttää itsensä esim. porkkanalla ja sitten syödä sen porkkanan koska naisetkin ejakuloivat sen verran ettei sitä...
  11. olkinalle

    Millainen facebookin käyttäjä olet koskien chattaamista?

    En chattaa. Ja olen merkinnyt itseni poissa olevaksi eli mua ei näy linjoilla silloin kun olen paikalla. Enkä käytä meseäkään, mä luotan puhelimen ihmeelliseen voimaan tai sitten kirjoitan sähköpostia.
  12. olkinalle

    Jos noudatat raamattua elämän ohjenuorana,

    Tässä vielä wikistä pätkä: Vanhan testamentin käyttö kristinuskossa Vanhan testamentin ja Uuden testamentin välisestä suhteesta ei ole kristittyjen parissa selvää päätöstä. Oppineet ovat keskustelleet jonkin verran siitä, päteekö Uusi testamentti juutalaisiin, sekä siitä, missä määrin Vanha...
  13. olkinalle

    Jos noudatat raamattua elämän ohjenuorana,

    On ollut paljon pohdintaa aikoinaan että pitäisikö raamatusta poistaa kokonaan vanha testamentti mutta sitten on kuitenkin päädytty siihen, että ymmärtääkseen uutta testamenttia, on luettava vanha myös. Juutalaisethan noudattavat tarkemmin vanhaa testamenttia kuin kristityt.
  14. olkinalle

    erosin juuri kirkosta!!!

    Ihan samaa mieltä. Tiedän monia jotka kuuluvat itse kirkkoon mutta silti mm. arvostelevat ja halveksivat meitä kristittyjä. Joku aika sitten tuli telkkarista ohjelma jossa eräs tutkija sanoi että Suomessa Jumalaan uskoo, niin kuin raamattu opettaa, vain n. 25% kirkkoon kuuluvista.
  15. olkinalle

    Nuori nainen jätti vauvansa kuolemaan!

    En usko ikinä että tuo nuori nainen olisi normaalilla järjellä varustettu kun jätti vauvan wc-pyttyyn.
  16. olkinalle

    Hoitotyöntekijät, potilastiedoista??

    En tiedä miksi. Ja vielä tarkempi syyni on jos kuolleen lähiomainen pyytää papereita. Voi olla että tuo papereiden tarkastettavaksi tulo on jäänne ajalta jolloin kaikki merkinnät tehtiin papereihin ja niitä oli sitten helppo hiukan korjata jos on virheitä päässyt käymään...
  17. olkinalle

    Sairaanhoitajat, lääkärit! Help!

    Entä perinnölliset tekijät? Minkä kokoisia sinä ja isä olette olleet 11-vuotiaana? Onko nirso ruuasta?
  18. olkinalle

    Hoitotyöntekijät, potilastiedoista??

    No ei niitä kyllä ketään kollega myöskään saa tulostaa papereihin. JOs haluat omat tietosi niin sinun on ne erikseen arkistosta pyydettävä. Ja Tyksissä on ainakin tapana, että noissa tapauksissa paperit menevät siihen paikkaan missä potilasta viimeksi hoidettu ja siellä vielä lääkäri tarkastaa...

Yhteistyössä