Hakutulokset

  1. L

    minkä ikäiselle ensimmäinen rokotus?

    Rokotukset ovat Suomessa täysin vapaaehtoisia. Sinä vanhempana päätät, annetaanko lapsellesi lainkaan rokotuksia, ja jos annetaan, mitä rokotuksia ja missä tahdissa. Ei kannata kiirehtiä asian kanssa. Kerran annettua rokotusta (ja haittavaikutuksia, jos niitä tulee) ei voi perua, mutta...
  2. L

    KOKONAAN ROKOTTAMATTA JÄTTÄMINEN

    Yhdyn edellisiin. Tyttö 6-v eikä yhtään rokotusta, itsekään en tietenkään enää ota niitä. Olisinpa vain herännyt aikaisemmin niin olisivat nuo aikuisiällä otetut rokotukset jääneet vähemmälle.
  3. L

    Lapsi ei ole KTL: n tai neuvolan omaisuutta!

    Samaan olen törmännyt rokotusasioista lukiessani kuin sandriina. Tartunnat menevät aikalailla fifty-fifty, joskus rokotettujen, joskus rokotettujen eduksi, mutta erot ovat olemattomia. Niin että rokottamattomat eivät sairastu sen suuremmalla todennäköisyydellä johonkin tautiin kuin...
  4. L

    .,,

    Todella mielenkiintoista. Meille ei ole koskaan kukaan sen kummemmin naputettu tai edes yritetty taivutella ottamaan rokotuksia. Asia on yleensä kuitattu toteamuksella: no tiedät mistä rokotuksia saa, jos mieli muuttuu, johon olen vastannut: joo, ja jättänyt lisäämättä: älä luulekaan, että...
  5. L

    Mpr:stä tulleet oireet???

    Minun mielestäni taas on iso riski ottaa rokotuksia, kun ei koskaan voi tietää etukäteen, onko oma lapsi juuri se, joka saa vakavia sivuvaikutuksia, ohimeneviä tai pysyviä. Myös rokotusten negatiiviset seuraukset voivat olla peruuttamattomia. Tutki asiaa. Olisiko parempi sulkea rajat ja säätää...
  6. L

    Miksi jättäisin rokottamatta?

    Olen täsmälleen päinvastaista mieltä. Vastuuntuntoa on se, että jättää lapsensa rokotuttamatta. Allergioiden yleistymiseen on toki useita syitä, mutta miksi jotkut allergialääkärit suosittelevat rokottamattomuutta, jos allergioilla ja rokotuksilla ei ole yhteyttä? Tuskin ainakaan varan...
  7. L

    Miksi jättäisin rokottamatta?

    Tuskin kukaan pelkän rokotusinfo-sivuston takia rokottamatta jättää. Rokotuksista levitettävä tieto on yleisesti niin yksisilmäisen myönteistä, että on ehdottoman hyvä asia, että joku vaivautuu pitämään yllä suomenkielistä sivustoa, jolla on vaihtoehtoista tietoa saatavilla. Omaa järkeä pitää...
  8. L

    Rokottamatta jättäminen

    On ihan eri asia onko jo sairastunut, vai onko kyseessä ennaltäehkäisy. Käytän luonnonmukaisia hoitokeinoja aina kun mahdollista, lääkärissä käymme tarvittaessa. Ja kyllä, lääketehtaat rahastavat myös lääkkeillä, otetaan vaikkapa kolesterolilääkkeet esimerkiksi. Rokottamisessa on kysymys...
  9. L

    Rokottamatta jättäminen

    Rokottamisella ei ole voitettu mitään koskaan, vaan aiheutettu pelkkää vahinkoa. Esim tuberkuloosi väheni 90 % ennen joukkorokotuksia parantuneen hygienian ja ravintotilanteen sekä veden suodattamisen eli puhdistuksen ansiosta.
  10. L

    Rokottamatta jättäminen

    Meillä ei ole tytärtä rokotettu lainkaan, 6-v nyt. K-vitamiinipiikin sai, koska en jotenkin tullut ajatelleeksi, että senkin voisi jättää pois, vasta viime aikoina olen lukenut kritiikkiä siitä. Me asuimme kaksi vuotta Venäjälläkin ilman rokotuksia. Rokottamatta jättämällä ei menetä mitään, jos...
  11. L

    Miksi jättäisin rokottamatta?

    Tässäpä esimerkki yksipuolisuudesta. Kaikki ovat selvillä rokotusten eduista, koska niistä tulee tietoa tuutin täydeltä joka suunnalta, mutta jos haluaa tietää haitoista, saakin tehdä töitä!
  12. L

    Rokotusreaktiot

    Niin mä en ymmärrä miksi vauvaa sitten pitää kiusata rokotuksilla? Jos rokotuksia haluaa antaa niin kyllä sen ehtii tehdä myöhemminkin.

Yhteistyössä