Hakutulokset

  1. T

    millä tavalla vauvakuumeenne näkyy?

    Kotona eikä mun käytöksessä näy kyllä yhtään mitään. En osta lehtiä, lue kirjoja, katso ohjelmia enkä hommaa lapselle vaatteita enkä varusteita. Mun vauvakuume näkyy vain mun keskusteluissa miehen ja parin kaikkein lähimmän ystävän kanssa, kelenterimerkinnöissä kuukautisten ja ovulaation...
  2. T

    NEUVOKAA MUA!!!!

    Eihän tuollaista saa sanoa ääneen. Miehesi rehellisyys on kyllä ihan vääränlaista! Mun mies on joskus sanonut suhteen alussa jotakin tuosta rehellisyydestä ja mä sanoin heti ettet TODELLAKAAN kerro mulle ikinä mitään sellaisia juttuja, jotka vain turhaan pahoittaa mun mielen. Kyllä mäkin joskus...
  3. T

    Mitä saitte kumppaniltanne joululahjaksi?

    No onneksi maailmassa saa olla eri mieltä! :) Pikkujuttujahan lahjat tietysti on elämässä -ja sellaisina ne pitää mielestäni käsittääkin! Meillä lahjojen antaminen toisillemme, vaikka jouluna, on kivaa tekemistä. Nautin suuresti suunnitellessani mitä miehelleni hommaan -ja hän minulle. Ei ole...
  4. T

    Millaisia ongelmia adoptoiduilla ollut?

    "~Extreme arching of the back when held, thrusting her backward. Early on, this happened with no crying or facial expression at all. Later it included full-blown wailing and thrashing." Niinpä, mutta mä en kutsuisi tuota käytöstä leikiksi ollenkaan. Jos lapsi ajan myötä yhä enemmän haluaa...
  5. T

    Millaisia ongelmia adoptoiduilla ollut?

    Hyvä artikkeli tässä. Smoke Signals Early Signs in our Adopted Children of Attachment Issues Dawn Choate "Oh, what a cute game!" We exclaimed as our new daughter threw herself backwards over and over again while we held her. Some of the other babies in our adoption group were playing...
  6. T

    Millaisia ongelmia adoptoiduilla ollut?

    Kannattaa tutustua RAD:hen (Reactive Attachment Disorder). Aiheuttaa monenlaista häiriökäytöstä ja vaikeutta todella kiintyä perheeseen. Kannattaa ottaa selvää ja olla valmis tekemään pitkään töitä psykologisesti lapsen kanssa (ei tietenkään läheskään aina tarvitse, mutta kannattaa tietää...
  7. T

    Kysymys perheille, joissa adoptio- sekä biolapsi

    In Search for Identity on tuo kirja, josta kerron. Sitä voi tilata BAAF:in nettisivuilta (hae googlella) ja kirjoittajan nimi on Perlita Harris. Suosittelen myös kirjaa Kymmenen tarinaa adoptiovanhemmuudesta, jota voi tilata Yhteiset Lapsemme -järjestön sivuilta. Suosittelisin myös Gagnesin...
  8. T

    Adoptiolapsi biolasten sisaruksena?

    Kimppa, Kyllä ihan mukvasti tulee poikiakin Suomeen Kiinasta adoptiolapsina. En muista määrää, mutta itsekin olin yllättynyt kuullessani kuinka suuri osa Kiina-lapsista on poikia. Siihen saako tytön vai pojan ei voi vaikuttaa ja tietyissä maissa ei saa esittää edes toivetta. Suosittelisin...
  9. T

    Säästövinkkejä lapsiperheelle

    Minäkin ehdottaisin kestovaippoja. Olen kuullut hyvistä kokemuksista ja rahansäästöstä. Ja äidille kuukuppi kuukautisten ajaksi! :) Tulee pidemmän päälle halvemmaksi kuin kertakäyttöiset 'varusteet'. Kirpputorit myöskin tehokäyttöön, sieltä löytää vaikka mitä. Sukulaisen perheessä kaikki lasten...
  10. T

    miks ollaan parisuhteessa? pikaisia vastauksia!!!

    Olen valinnut elää parisuhteessa, sillä haluan perheen. Enkä tällä tarkoita lapsia, sillä me kaksi olemme jo perhe. Perhe on tuki ja turva meille kummallekin, meidän maailman keskipiste. Se paikka, jossa kumpikin voi olla täysin oma itsensä. Rakkaus on minulle sitä, että saan sydämeni...
  11. T

    Tarvitsen tukea...

    Hei mami, kirjoittele tänne vaan jos tulee paha -tai heikko- olo. Saat varmasti tukea ja ymmärrystä.. Paljon tsemppiä kestää vaikean ajan yli! Muista että olo voi tuntua tosi tyhjältä ja pahalta, mutta sun fiilikset tulevat kyllä muuttumaan! Joskus tulevaisuudessa olet vielä niin iloinen että...
  12. T

    Tarvitsen tukea...

    Hei Mami, sydäntäni kylmää kun luen tekstejäsi. Olet hyvin tiukasti kiinni narsistin otteessa ja hän on jo onnistunut tuhoamaan itseluottamuksesi. Olet siis todella pahan narsistin UHRI! Muista että vaikka eivät kaikki narsismin piirteet häneen sovi, hän silti on aivan ilmiselvä ja pahan...
  13. T

    **3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.4**

    Yksi taustailija täällä. En malttanut olla kommentoimatta tähän sairaanhoitajien palkka-asiaan. Noin yleisestihän, itse asiassa, 1900 + lisät on ammattikorkeakoulupohjalla aika huono palkka. Minä itse saan paljon enemmän ammattikorkeakoulututkinto pohjanani, kuten kaikki muutkin kanssani...
  14. T

    Itsekkyyttä?

    Lapsiluku on sellainen asia, joka voi olla vaikea asia päättää suhteessa. Lapsensaamisen vietti on pahimmillaan niin voimakas, että se voi aiheuttaa eripuraa, kaunaa ja katkeruutta suhteessa. Et ole missään tapauksessa itsekäs! Ei siihen voi itse vaikuttaa, jos kertakaikkiaan tuntuu siltä, että...
  15. T

    Niistä "touhutipoista"

    Neljä vuotta aktiivista seksielämää, ainoana ehkäisynä keskeytys enkä tullut raskaaksi. Kummallakaan ei ongelmaa asian suhteen, jälkeenpäin selvisi. Kaksi ystävääni on tullut raskaaksi sillä kerralla kun keskeytys ei onnistunutkaan. Toinen heistä haki jopa katumuspillerit ajallaan ja tuli silti...
  16. T

    Oletko onnellinen?

    Olen onnellinen. Monien vaikeiden asioiden ja rankan eron jälkeen, tuntuu kuin nyt uisin seesteisissä vesissä. Uusi suhde vakiintuu päivä päivältä ja yhteiselämä maistuu koko ajan paremmalta. Työ on juuri sopivan haastavaa, mutta ei vie kaikkia voimiani. Uutta kotia etsimme ja se innostaa...
  17. T

    Narsismista

    Lievän narsismin voi tunnistaa helposti. Itse tunnistan oireet jo aika nopeasti, sillä lähisuvussa on jopa kaksi narsistia (toinen ihan diagnosoitu tapaus, joka tunnustaa itsekin narsistisen persoonallisuushäiriönsä). Lievä tapaus on esimerkiksi sellainen, joka näkee kaiken elämässä ja muiden...
  18. T

    Alkoholin käytöstä

    Alkoholiongelmat on kyllä surullisen yleisiä. Oma isäni oli työssään menestyvä ja muutenkin hyvin elämässä pärjäävä. Ainoa ongelma oli että hän joi liikaa ja liian usein vapaa-ajalla. Suuren osan lapsuudestani asuin eri katon alla kuin isä, mutta jopa siitä huolimatta isän alkoholinkäyttö on...
  19. T

    Sukupuolitaudeista

    En tiedä miksi tekstiin tuli suunnittelematton hymynaama..
  20. T

    Sukupuolitaudeista

    Eihän siinä nyt ole petturuuden epäilystä kysymys, hyvät hyssykät. Niin se vain on, että jos kaikilta otetaan, niin sitten myös todella otetaan kaikilta. Hienoa, että niin tarkasti syynätään. Jos testit olisivat vapaaehtoisia, moni jättäisi ottamatta ne ("eihän nyt mulla ja kultsilla mitään...

Yhteistyössä