Hakutulokset

  1. R

    osaako teidän 6-vuotiaat

    Meijän tuleva ekaluokkalainen on aika rauhallinen luonne ollut ja ei mikään villikko, mutta osaa pyöräillä jo suht mukavasti ilman apupyöriä, ei osaa uida (uimakoulussa on ollut kerran ja nyt toisen kerran menossa), hiihtämään on oppinut jo melko mukavasti ja luistimillakin pysyy, vaikka meno...
  2. R

    Ostokset ja yhdessä päättäminen

    Meillä on riitaa saatu aikaiseksi paistinpannun ostosta, kun menin sen ominpäin ostamaan. Vaikka ei mieheni mun siteisiin puutu, eikä yleensä mun henkilökohtaisiin ostoksiin pahemmin muutenkaan, mutta astioiden valinnasta haluais, että yhdessä päätettäis. Mä oon taas tottunut, että naiset saa...
  3. R

    Toinen lapsi syntyy ->miten elämä muuttui?

    Mulla tytöillä 4-vuotta ikäeroa, eli vanhempi on nyt 5 ja nuorempi 1-vuotta. Siinä mielessä hyvä ikäero, että isompi osaa katsoa jo pienemmän perään ja isommasta on ollut apua pienemmän hoidossa. Kuopuksen kanssa asiat on olleet helpompia, kuin aikanaan esikoisen kanssa, esikoinen oli varmaan...
  4. R

    missä menee raja isovanhempien innolla

    Mulla kanssa hankala anoppi ja oma sietokykyni mennyt yli jo aika päiviä sitten. Mulla on kaksi tyttöä, 5- ja 1-vuotiaat ja aikoinaan jo ennen esikoiseni syntymää sain esimakua tulevasta kun hän kehui miten hän on näitä vauvoja hoitanut jne. Oma äitini on kuollut kymmenisen vuotta sitten ja kun...
  5. R

    *****Viikko 20 piinailijat*****

    :wave: Hei! Olen seuraillut viestejä ja se on auttanut piinailua mahtavasti, kirjottaa en ole ennen tätä uskaltanut. Mutta nyt tänään:PLUSSAAA! Tämän haluan kertoa siksi koska yritystä takana kohta kolme raskasta vuotta, läjäpäin hoitoja ja tämäkin plussa ivf:lla aikaansaatu. Eli ei kannata...
  6. R

    surullisia juttuja...

    Itselläni on kanssa tuo FAP-geeni ja olen perinyt sen äidiltäni. Äitini sekä siskoni ovat molemmat kuolleet syöpiin ja kummallakin heistä on ollut tuo geeni. Tietääkseni Suomessa on noin 100 FAP-sukua. Minulle tehtiin ennaltaehkäisevä J-pussi-leikkaus noin 7 vuotta sitten. Minulla ei ollut...
  7. R

    Äidittömät äidit

    Itselläni äitini ja 15-vuotta vanhempi isosiskoni kuolivat samana vuonna -98 kumpikin vaikean sairauden murtamina. Sain esikoiseni vuonna 2002 ja kaikki se ihanaksi kuvittelemani vauva-aika vaihtui hillittömään oman äidin kaipuuseen ja synnytyksen jälkeiseen masennukseen. Olin luullut surreeni...
  8. R

    Aavistitko mitenkään,että synnytys alkaa lähipäivinä?

    Mulla oli menkkamaisia tuntemuksia ollut päivisin, muttei mitään muuta oikeastaan, ennenkun 40+4 oli päivällä kovempi menkkamainen supistus ja limaa ja veriviiruja alkoi vuotaa. Illalla alkoi supisteleen sitten rajummin ja kivuliaammin ja yöllä 2:n maissa lähdin sairaalaan. Siellä sitten...
  9. R

    kukkia kastepöytään?

    Meillä oli toissaviikonloppuna tyttövauvan ristiäiset ja sain kukkakaupasta vinkin, että teetin kolmeen kynttilänjalkaan mansetit vaaleanpunasista ruusuista ja harsosta ja vihreestä. oli tosi kauniit. Sitten mulla oli jalaliseen kulhoon tehty asetelma kastepöydässä, joka myös oli aika hieno ja...
  10. R

    Isän tuki synnytyksessä

    Meillä ensimmäinen syntyi sektiolla ja nyt syyskuussa toinen tyttö syntyi alateitse. Meillä isä 150 km:n päässä komennuksella ja stressasin etukäteen, ettei hän välttämättä ehdi paikalle kun alkaa syntymään. Ja alkuun meninkin yksin supistelemaan sairaalaan, sitten kun oli avautunut oikein...
  11. R

    kun pinna vaan palaa!

    Kyllä itsekin välillä raivostun 3-vuotiaalleni, niin että naapurit taatusti kuulevat ja en ole tästä ominaispiirteestäni kovinkaan ylpeä. Lisäksi saatan hetken aikaa tuntea vihaa omaa lastani kohtaan, joka tuntuu inhottavalta. En muista että olisin töninyt tai tukistanut lastani, mutta tuo...
  12. R

    Kuinka monen lapsi nukkuu välissä?

    Meillä 3,-kohta 4-vuotias tyttö, joka nukkuu pääsääntösesti meijän parisängyssä. Mies viikot yöt poissa kotoa työn takia, joten nyt on sitten ihan senkin takia viekussa. Joskus menee omaan sänkyyn alkuyöksi, mutta sitten jossain vaiheessa kömpii viereen. En oo pitänyt sitä nyt ongelmana. Saan...
  13. R

    Kertokaas kokemuksia punktioista

    Olin istukkabiopsiassa vajaa parisen viikkoa sitten. Hyvin mun mielestä meni. Pistos ja neula sattu hiukan, mutta oli melko nopeesti ohi ja ottaja oli aika hyvä. Ja mulla oli vielä istukka takana. Saatiin jo osa tuloksista jotka oli hyviä, mutta kromosomitulokset on vielä saapumatta. Keskenmenoa...
  14. R

    Missä asiassa tunnette epäonnistuneenne äitinä?

    On monia asioita.. vauvana en osannut iloita, jutella vauvalle. Nyt 3,5-vuotiaalle tytölle huudan joskus liikaa (en aina), ku ei hän esimerkiksi syö pöydässä. Muuten en mielestäni saa häntä aina tottelemaan, enkä osaa asettaa rajoja. Lisäksi hän ei edelleenkään ole täysin yökuiva, vaikka...
  15. R

    anopista asiaa

    Itselleni tunteesi ovat tuttuja..Meillä 3-vuotias tytär ja on aina vastenmielistä antaa tytärtäni hoitoon hänelle. Minä ja hän emme ole erityisen läheisissä väleissä, lisäksi en ole mielestäni mitään anopille, arvostelee omilla puheillaan ja yrittää tuoda mummia, eli siis itseään enemmän esille...
  16. R

    Perinnöllisen sairauden sikiötutkimuksista..

    Niin, teimme miehen kanssa syksyllä päätöksen, että yrittäisimme kerran tällaisella perinteisellä tyylillä raskautua ja ottaa sikiöstä istukkanäytteen, jonka jälkeen jos hän on geeninkantaja, mahdollisesti keskeyttäisimme raskauden ja sitten päätyisimme kenties alkiomuokkaukseen. Toista kertaa...
  17. R

    Perinnöllisen sairauden sikiötutkimuksista..

    Meillä suvussani harvinainen perinnöllinen geenivirhe, joka altistaa hyvänlaatuisille polyypeille, jotka voi myöhemmin muuttua pahanlaatuisiksi. Periytyvyys 50%, riippuu saako terveen vai sairaan geenin. Meillä yksi lapsi ennestään, jota emme testanneet sikiövaiheessa, mutta myöhemmin kyllä ja...
  18. R

    Perinnöllisen sairauden sikiötutkimuksista..

    Kysyisin löytyykö ketään kenellä itsellä tai puolisolla sellainen perinnöllinen sairaus, jonka vuoksi haluaisi sikiölle tehtävän joko istukka- tai lapsivesitutkimuksen?! Itse ollaan menossa istukkanäytteeseen viikolla 11,( nyt olen viikolla 9+) itsellä perinnöllinen sairaus, joka aiheuttaisi...

Yhteistyössä